• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • Nibu

Ahh är den bra?

Undra hur det skulle funka med min sambo och dotter med denna mat Hmmm (tänker högt) och kommer fram till att jag kan ju alltid koka pasta eller potatis till dom hehe eller?

Jansonkatten

Har du ätit så här länge? Hur funkar det med högt blrt? jag har nämligen lite förhöjt blodtryck!

Jag hade oxå bmi på 34 när jag va nyförlöst. Och innan jag träffade min så hade jag 19 vilken skillnad eller vad säger ni?

Är det vägning på fredagar som gäller här?

• Vildblomman

janssonkatten.
    ja det är skillnad.. snart slipper jag "fetma klassen" eller vad jag ska kalla den

• LiMo

Hej tjejer! Här sitter jag med en megalunch.... Mmmmmm

• LiMo

Får man fråga hur denna tråden hamnat här föresten?

Undrar också om ni har något recept på goda nyttiga brödbullar?

• EHel

Hej!

Efter flera års slit med hormoner, inseminationer och IVF har jag lagt på mig några kilon mer än vad jag hade innan. Går alltid upp av behandlingarna, och går inte riktigt ned allt emellan. Dock har vi just nu en lyckad IVF i ryggen, och jag håller tummarna att det skall hålla denna gång - därför är det inte riktigt bantningsläge... (Har fortfarande ett BMI som tyder på normalvikt.)

Men tjejer, när jag läser denna tråd hajar jag verkligen till. Ni har väldigt höga krav på er själva - betänk att BMI mellan 20 och 25 är normalvikt. Även om BMI inte alltid är hela sanningen, så är inte heller ett litet kilo för mycket heller hela världen.
    Självklart skall man kämpa för att gå ned om man är överviktig, för sin egen hälsas skull. Men målvikter under 60kg är för mig väldigt lågt om man inte är väldigt kortvuxen...

Lycka till!
    EHel

• LiMo

EHel:

Grattis till fröet!!

Jag tror inte det handlar så mycket om en vikt man vill uppnå utan ett välbefinnande och att trivas med sin kropp. Jag tror min vikt hamnar ungefär på ett vasst antal kilo när jag kommer att trivas men vem vet? kanske är det något kilo upp eller ner?

• Janssonkatten

systeryster 2
    tråden hamnade nog här för att det är här jag sätter mitt liv tyvärr. "ofrivilligt barnlös" och jag ville nå ut till dem som sitter i samma sits, även andra som vill tappa några kilon =)

Eftersom jag har pco och antagligen kommer äta hormoner småningom tänkte jag att det kan vara lämpligt att ge ut mina funderingar under denna rubrik.
    Men givetvis tar det inte bort möjligheten för er med annan situation att delta, tvärtom, jag vill ha andra tankar här åxå! =)
    EHel:
    Jag håller med ovanstående, för mig handlar det om ett välbefinnande och hitta en livsstil som inte ger mig möjlighet att gå upp så mycket mer i vikt. Jag vill inte vara trådsmal utan hälsosam =)

• Janssonkatten

magsjuka som hjälp =)
    jaha brudar, då smög sig en magsjuka på! har kräkts som en gris =) det bjur jag på så länge det hjälper mig av med kilona hihi. uppdaterar även stolt listan (har tappat ett kilo)

Janssonkatten, startvikt 60 (57), 7 kg kvar, GI, BMI 23,5
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88, 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Systeryster2, startvikt 63 målvikt (58)Bmi 22,9, kost och motion

• skrattigtjej
    Hej hej alliopa

Dags att bekänna sina synder

MMMMM DET DRAR I MEJ SOCKER SOCKER SOCKER

hjälp mej jag går snart under.. har inte haft råd denna månaden med andra recept och gi viktkolls meddlems grejs... :-/ suckar...

jag vet undanflykter

MEN JAG HAR BÖRJAT STRESSA NER

Jag glömmde som sagt mina 3 mobil laddare till mina 3 olika mobiler ja ni läste tyvär rätt

jag glömmde dem hos mamma över julen elle dagen innan julen för att vara korekt.. och sedan dess har jag inte fått igång mobilerna..

det känns enormt lättnat.. slippa bli stressad elle smsa av min kompis som har en son..., och de ger mej mer lugn och ro¨'¨

MIN MAGE OMFOMNAD har krympt....ja fatta noll men vågen värka varken gå upp elle ner.. de kanske sätter sej nån annanstans

och jag försöker att äta nyttigt...

men som sagt tar det i babby steps i början

JAG ÄTER ELLE HAR INTE ÄTIT CHOKLAD PÅ 3-4 DAGAR

JIPPI DET BÄSTA FRAMSTEGET

och nu har vi inte så mkt penga kvar.. så ja får nog leva på knäcke bröd..... och ost mackor med vatten och nåt mer som kvälls mat...

hihi men jag e ganska nöjd

jag har kaloriblockera tabletter här nu med... NYA dem andra glömde jag som sagt hos mamma samt mina tabletter för vatten drivande

men jag ska försöka att få i mej kalori blockerare tablett imon

krama om er alla

jag är duktig men känner verkligen att det drar i mej detta med choklad och godis.. börja bli på dåligt humör.. ha inte råd med frukt heller just nu lever ju på en lön.. så ganska svåra tider.. ingen villl helle anställa mej fatta inte varför

men men jag kämpa vidare jag ger inte upp nu när magen krymp...

jag får ha positiv inställning

jag tänker iaf mer och mer vad jag äter och hur mkt..

så ja försöker med som sagt små steg tar jag mej sakta framåt

krama om
    Emmy
  • Janssonkatten

skrattigtjej
    Kom igen nu!! Du kommer att se framstegen på vågen snart! Promiss!
    Köp havregrynsgröt (fiber), garanterat nyttigare än mackor och inte dyrt heller! käka det tillsammans med mosad banan, kanongott!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek