• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Jippie!!

Jag fyller i mina uppgifter då eller? (korkad som få)

Systeryster2, startvikt 63 målvikt 58 (gärna lite mer) Bmi 22,9, kost och motion och motivation ghaaaaaaaa

Skall i bikinin till 8 mars då det bär av till Egypten......

• Janssonkatten

Janssonkatten, startvikt 60 (58), 10 kg kvar, GI, BMI 23,5
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88, 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Systeryster2, startvikt 63 målvikt (58)Bmi 22,9, kost och motion

Jag förkortade lite så det bara blev en rad, hoppar det är ok? =)
    Du har ju lågt BMI, kan inte vara mycket fett på dig juh!

• LiMo

Jansssonkatten.

Hm ibland tror jag inte riktigt på bmi?! Jag är inte tjock men inte heller smal. Det är väll mest lite daller här och där som stör mig. Du vet ju själv som också har "normalvikt" att man kanske är ok med kläder men det är ju trevligt att trivas utan också

• Nibu

Hur äter ni?

Jag äter lite gröt på morgon, försöker iaf (tycker det är äckligt) haha men jag ska försöka att tycka om det

Sen äter jag lunch och kvällsmackor eller kvällsmat...Om jag blir suger på något på kvällen då smäller jag i mig massa morötter!

Äter jag för lite eller för mycket? jag har ingen koll på sånt här!

Nån som kan?

Mvh Nibu

• LiMo

Nibu:

Äter du ingen middag? Varför äter du gröt om du inte gillar det?

Tänk på att det måste liksom funka i längden sådant här. För mig tog det aslång tid att hitta en frukost som jag verkligen gillade. Nu har jag hittat den!! Varje morgon hackar jag en banan och ytterligare en frukt och häller över naturell lättyoughurt. Till det äter jag en knäckemacka med något gott pålägg. Jättegott, jättelätt och barnen älskar det.

Prova olika tills du hittar en frukost som passar dig men ge dig inte in på att tvinga i dig något du inte gillar!!

Jag äter frukost på morgonen lunch på dagen och sedan har jag och mina barn alltid en "fruktstund" runt 15-16 tiden för att inte bli för hungriga innan middagen. Vi äter middag (alltid med g-saker) runt 17-18 tiden och sedan kanske jag äter någon frukt eller bärdrink på kvällen om jag är sugen. På helgen brukar jag unna mig lite godis eller snacks...

Jag tycker du äter sådär om jag skall vara helt ärlig. Tips är alltså... (faan vad tjatig jag är) Lägg av med gröten ät middag istället för kvällsmackor och fortsätt med morötterna!!

Lycka till

• Janssonkatten

haha kul att läsa om era matvanor
    Såhär ser det ut hos mig (det är altså nytt och ovanligt nyttigt)

frukost (äggomelett, kokt ägg eller bovetegröt)
    lunch (grönsaker i soppa, omelett, pytt eller liknande, eventuellt något protein som fisk el kött)
    Frukt
    Middag (kött/fisk/fågel tillsammans med grönsaker eller bönor/linser, äter ej potatis, ris, pasta)
    Om jag är hungrig på kvällen, vilket jag nästan aldrig är, äter jag påläggsskinka (mager) tillsammans med lite fetaost, oliver och massa rostade nötter.

Belöningar för mig är riktigt mörk choklad och rostade nötter.

Nibu
    Har du testat olika sorters gröt?
    Finns polenta som smakar som mannagryn men är nyttigare
    Bovete är som havregryn men mycket mer "tugg"

• LiMo

Jsnssonkatten!

GI eller? Tänkte på pasta, ris och potatis!

• Janssonkatten

jepp. GI =)
    Har börjat för en vecka sen och jag måste säga att det går oväntat bra! är inte alls lika hungrig eller sugen på saker som förut!

• LiMo

Ok! Spännande! Det blirnog inte GI här någonsin tror jag då slår maken bakut . Dessutom är jag potatisälskare. Har i alla fall bytt till fullkornspasta och råris, alltid något?!

• Janssonkatten

fullkorn har jag ätit i många år =) det är betydligt bättre än vanligt ris, pasta =)
    Min sambo trodde åxå han skulle dö haha, men han lagar sin mat, jag tar av proteinet (korv, fick mm) och gör grönsaker till i stället!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek