• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Varför måste du gå ner så mycket för att få pergotime?

• LiMo

Ohh shit! Nu har jag shoppat loss på rean. Mest till barnen men även ett par jeans till mig Strl 36!!!!!!! Jaja det var stretch men de satt faktiskt perfect!! Fortfarande händer det ingenting på vågen men centimetrarna verkar rasa!! T.o.m min man komenterade det igår och han ser ju mig varje dag, hihi!

Go girls!!

• Janssonkatten

osynlig

grattis!

du får skriva in dig på listan med midjemått ist =)

• Nibu
    Janssonkatten

Kan jag få höra din dagsmeny....Tänkte prova gi ett tag.

Vad äter du om du blir sugen på något? Man får ju inte äta frukt! man är ju sugen på godsaker i bland, vad tar du? Funkar morötter?

Körde igång idag!
  • Janssonkatten

jag äter frukt ändå. måste äta frukt =)

frukost - en omelett (ägg och spenat oftast, kryddat med ex timjan och svartpeppar)

frukt

Lunch - protein (fisk, kött) i samma strl som min handflata utan fingrar + 1 dl kidneybönor/linser/kikärtor + 1 dl grönsaker

frukt

middag - samma som lunch (nu senast har det blivit proteindryck från naturdiet eftersom jag inte hinner laga middag)

frukt

• Janssonkatten

Nibu

mumsa på riktigt mörk choklad eller rostade hasselnötter när du blir sugen!

• Nibu

Haha käkar du bönor och linser varje dag? du lär inte ha broblem med tarmen iaf .

Kryddar du dom på något sätt? blir det inte tradigt att äta så?

Yes då vart jag glad...Kan inte leva utan apelsiner!

• pasu77

Tjoho!
    Nu är jag tillbaka på 78 kg igen. Jag var och köpte nutrilett igår så nu har jag ätit det. Vet att det inte är någon långvarig lösning men jag blir desperat av att stå still i vikt och dessutom gå UPP! Tänkte äta det fram till fredag (ev söndag) och sen börja med viktväktarna eller GI. Får se hur det går...

Men jag var faktiskt duktig i dag. Jag var och hälsade på några vänner. Där bjöd dom på både mat, fika och godis. Men jag tackade artigt nej till allt som bjöds och förklarade att jag försöker gå ner i vikt och äter inte sånt längre. Duktiga jag som kunde stå emot...fast det var JOBBIGT!
    Ha det bra vänner och kämpa på!
    Kram från mig!

• Janssonkatten

pasu

Oj vilken diciplin du har =) mitt råd är att du ersätter endast 1 måltid (middag eller lunch) med nutrilett. annars blir du dööödsless på det!

nibu
    Ja tarmarna funkar =) Jag köper torra bönor som jag kokar själv och fryser in, altså inte dem på burk. Jag kryddar dem så det passar med den mat jag äter, dragon ex om det är kyckling. Klart att det blir lite torrt och trist, men jag varierar mellan kidneybönor, kikärtor och sojabönor och linser såklart =)
    Ungefär lika trist som att varvamellan ris, makaroner och potatis!

• pasu77

Nu har jag ätit 5 påsar Nutrilett/dag sedan frukosten i måndags och det känns som att det går bättre och bättre. Jag har inte sug efter något onyttigt längre. Jag dricker 4 dl vatten till varje "måltid" Nutrilett. Nutriletten går bra men vattnet har jag jobbigare att dricka. Oftast tar det slut precis tills jag måste fylla på med ett nytt glas...suck. Äter utöver nutriletten 1 morot och en frukt/dag. Bara för att få tugga på något.
    Känner mig mycket piggare faktiskt (kan ju oxå bero på att solen äntligen tittar fram nu efter en tids frånvaro).
    Jag är oxå noga med att "äta" på regelbundna tider: 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 och 19.00.
    Och till det bästa! Jag har gått ner ett kilo till...men ska vänta till helgen med att fylla i det i våran lista. (Bara ifall att jag går upp det igen innan dess när jag övergår från Nutrilett till VV eller GI)
    Nackdelen med all vätska är att jag får springa på toa ungefär 1 gång i timmen...

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek