• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Janssonkatten...

Nix pix fast i den farten som det går just nu så är det väääldigt lååångt!! Jag skall ju i bikinin redan om 4,5 veckor så jag får väll dra på ett extra kol snart, hihi... Dessutom verkar det bli 2 badsemestrar under mars (tro det eller ej). 8/3 drar vi till Egypten och 24/3 verkar det bli lyxhus med egen pool, bubbelpool samt bastu i danmark en hel vecka på varje ställe, underbart!!

Hur går det själv föresten, du väger ju ingenting jämfört med mig!! Räknade i alla fall ut fettprocenten på den där sidan du givit oss i tråden och med ett midjemått på 68 cm till en vikt på 61,7 och längd 166 cm skulle det bli 27% vilket verkar ganska mycket tycker jag, eller? Kvinnor mellan 19-35 (var det väll?) skall ju ligga mellan 20-30% och då tyckte jag att 27 verkar högt?!

Hmmm bara att kämpa på men........ IDAG ÄR DET LÖRDAG!!

• Janssonkatten

Janssonkatten, startvikt 60 (58), 8 kg kvar, GI, BMI
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (65), 10-15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87.2) 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (63,5) målvikt 55 kg Träning, BMI 23,7
    Osynlig, startvikt 63,7 (61,7) målvikt (58)Bmi 22,1, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (76) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, Viktväktarna + motion.

ja ni kanske ser, jag har gått UPP 2 kg!! Fick iofs mensen i går så jag säger att det har med den att göra!

jag har en fett% på vågen som säger 47, så du har verkligen inte mycket! ska kolla på sidan om det blir samma

• LiMo

Janssonkatten!

Jag räknade lite på skoj med de där procentsiffrorna och det krävs ganska mycket för att de skall gå upp eller ner så det känndes ju bra. Om jag tex går ner till 56 kg och får ett midjemått på 65 cm så har jag fortfarande 25% kroppsfett. Det betyder att om jag går ner 5 kilo så gör det ändå BARA 2 %. Aaaa hoppas du fattar vart jag vill komma?!

Igår var det lördag då har jag "ätardag". Idag känner jag mig nästan bakis efter allt godis jag åt igårkväll, nästan skönt att det är 6 "nyttiga" dagar som gäller nu! På fredag skall jag och min man åka till ett vattenpalats och jag skall tvinga på mig en baddräkt eller bikini, fyyyyyy... Hatar verkligen att "klä av mig"....

Ha det!! 

• LiMo

Vet någon föresten hur "farligt" det är att äta en tunn skiva blodpudding (nykelhålsmärkt) med ett tunnt lager lingonsylt?? Bara nyfiken eftersom jag försöker räkna lite på vad jag äter!

• Janssonkatten

farligt och farligt. vet ej, men visst innehåller det mjöl?

• LiMo

Halloj!! Ingen som skrivit under dagen. Går det bra för er allihop? Jag är skitduktig vad gäller kosten men än så länge ger det ju inget jätteutslag på vågen. Jag hoppas, hoppas, hoppas kunna se en siffra som börjar på 5 innan jag drar till Egypten 8/3!! Alltså måste jag ner minst 1,8 kg på 4 veckor men det skall väll vara ett rimligt mål (hoppas jag).

Nu skall jag åka och rida, skönt med lite motion!!

God kväll!

• skrattigtjej

Obs uppdatering för min del

PUSTAR UPP 3KG NÄR JAG VÄGDE MEJ I FREDAGS HOS MAMMA I HALMSTAD.. OBS OBS OBS HON PÅSTÅR JAG INTE SKA VÄGA MEJ PÅ OLIKA VÅGAR OCH OLIKA TIDER PÅ DAGEN???

E DETTA SANT??

FÖR JA TYCKER SJÄLV JA HA MINSKAT MAGEN MEN ÄNDÅ INTE..
    suckar... men detta ska iaf hända IMON FÖR MIN DEL...

Här ska det hända saker imon... Jag ska ringa runt..

Till ditist... gå till så jag får råd och tips och tränning och kost och motion och motivation har ju 15kg till att tappa så har ja sammanlagt tappat 20-30kg sedan november 2006..
    Men jag har bestämmt inte pressa mej för hårt...
    Men nu måste ja ta steget kontakta en ditist jag klara inte detta utan nåt sånt.... får se om det ger bättre resultat..

Jag ska även försöka att ringa en psyskolog jag har stjutit upp det för länge nu och känne mej mogen för det, redo att möta gammla minnen och sånt.. sluta plåga mej själv ensam..
    ja behöver någon att prata med men ska se till så ja får en kvinna, ja kan inte ha med män att göra tyvär efter mitt förflutna jag gärna inte nu snackar om just nu kanske senare..

Jag ska även ringa läkaren och be dem kolla upp mina hand eksem

och ska även ringa gymmet fråga vilka daga man kan tränna arobik och hur mycket det kostar, helst vill jag tränna i början av dagen... bara synd att jag inte har någon att gå med..

och sedan få mer bra recept ja måste ändra min liv stil mer..

Krama om er alla och hoppas ni hålle tumma och tår.. ja ska inte ge mej ja ska ge mej fanken på detta nu..

ja har bestämmt ja vill må bättre inte falla tebax på gammla vanor.. ja vill kunna gå stolt i bikini igen...

Jag gör detta för att dubbla våran chanser att få barn naturlig väg och jag tänke rinte ge mej.. det är mitt mål

krama om er

• Vildblomman

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (65), 10-15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87) 17 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (63,5) målvikt 55 kg Träning, BMI 23,7
    Osynlig, startvikt 63,7 (61,7) målvikt (58)Bmi 22,1, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (76) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, Viktväktarna + motion.
    ffffff

• Janssonkatten

jag måste bara meddela er att det verkar som att mina kostvanor satt igång mensen igen =)

den börjar altså bli regelbunden!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek