• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • Janssonkatten

ååh va roligt att höra! grattis till viktminskningen!

kan nog vara våren som sätter sina spår!

• AlmostPerfect

Tackar!
    Ja, det känns så bra när det går åt rätt håll. Dagarna blir längre o ljusare, man får liksom mer energi. Varje kilo mindre att släpa på gör det lättare att röra på sig med för den delen!

Ska ut nu på en härlig skogspromenad med hunden. han blir också smalare o spänstigare i takt med att jag blir det, så här är det fler som vinner på min bantning!

• Nibu

Åh grattis va kul, du måste vara riktigt stol över sig själv! (till almostperfect)

• AlmostPerfect

Visst är jag stolt! Som en tupp!

Jag har fått tillbaka motivationen rejält. Har bytt läkare. Den andra jag hade var inte riktigt min typ, om man säger så. Får liksom lite mer pepping nu.

skrattigtjej: Det här med om att 12 kg inte är överdrivet farligt. Det är det inte (i mina ögon), men det är ju så med pco att varje kilo för mycket spelar roll. Så har iaf en läkare sagt till mig. Varje kg som man minskar kan göra en otrolig skillnad. Så av dessa tolv kg du släpar på så kan exempelvis fem av dem vara avgörande för om pco:n ska lindras.
    Du har gått ner 18 kg redan. Ta de där 12 också vet ja! Kom igen!

• skrattigtjej

almost

tyack

Jo ja ska börja gymm och lägga om kosten har jah bestämmt mej ett problem bara mamma hänger med mej på gymm har hon lovat, hihih hon måste svettas kilon med.. men uder dem dagar nja åker ågra mil till henne med tåget så måste ja "lasta" av hunden ett tag vist svärfar bloir super glad om deras gammle hund får ha sälskap av våran hund och dem bor i hus, men våran hund e så dum i huvet så han kiissa och baja inne hos dem, dem påstår de inte gör nåt, men hur kul e de liksom...`???

men iaf ja ska inte låta de stoppa mej ja måsre ut känne ja göra nåt, detta e nåt ja brunnit göt länge och passa ´på medans 12-15kg att tappa bara

JAG TOG BLOD PROB IDAG MED OCH FICK TABLETTERNA PROVERA..

SKA TA DEM IDAG (TAT DEM) TILL 16 MARS...

OCH SEDAN SKA JA EV FÅ BLÖDNING FÖRHOPNINGSVIS.

OCH SEDAN FORTSÄTTA MED DEM SAMMA DATUM VARJE MÅNAD I 4-6MÅNADER OCH SEDN ´KONTAKTA GYN IGEN OM PROBLEM

och dem skickade mina hormon prover (blodproven)
    tog dem idafg

fick sticka

• AlmostPerfect

skrattigtjej:
    Du har ju hund... skit i gymet, ut o promenera ist!
    Visserligen blir det inte så mycket motion vissa bitar av promenaden...iaf inte om det är en hanhund, men en timmes promenad om dagen gör susen! Och gratis e det med!

• skrattigtjej

almost

haha jo det är klart

jag ÄLSKAR stället här nere vid ån
    men så jädrans lat e man ju..

vill ju heller inte gärna ig gå ut i slask väder..
    men ska försöka att packa ner lite varma saker till vovven..
    har en "tröja" till han och regn täcke, haha lite stort dock..

Men han är sådan som är ganska tunn hårad, så isf måste han vara väl packad hihi kanske en liten vatten skål med, om han inte dricker ur ån :-P

haha ja men ska man inte helst gå i raskt takt då?

min vovve drar om man går för fort

jag e bara rädd att dem där elaka idiot ägare till hundar i detta området dyker upp

blev attackerade av en shäfer en gång... utanför lägenhets dörren, blev skit skraj och ingen ägare syntes till polisen va inte mkt till hjälp helle :-/ suckar

skit rädd att gå det hållet nu, osså i huve taget ner på mitt favvorit ställe

ja vet inte vart ja ska gå nu

för där nere vid ån har en pojke kommit en gång och bara rört min hund, urk ursäkta men trivs inte med dessa i området..

tycker de e respektlöst pilla på andras djur utan tillåtelse.. alltså det är precis som barn...

och sedan en "peddo" som fölt efter mej 3 gr nu :-/
    suckar

ja som du förstår så e de ganska livat här nere

och man får ju akta så man inte trampa i hund skit... urk så äckligt när folk inte plocka upp efter sej..

krama om

• AlmostPerfect

Inga dåliga undanflykter! Nä, skoja bara.

Förstår att det inte känns nå vidare om man inte känner sig säker...

• skrattigtjej

almost..

nej det är klart men rädlsor är till för att övervinnas elle hur?
    jag ska bara hitta nåt att försvara mej med..
    så löänge ska jag försöka att hitta andra vägar ner till ån och stället där ja vill gå och inget ska stoppa mej

ok målet imon är 1h promenad.. om de så måste bli kvällen när killen kommer hem....

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek