• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Janssonkatten.

Måste bara få fråga om du också vill bli gravid? Jag har inte riktigt förstått vilka som vill bli det och vilka som "bara" vill gå ner i vikt, äsch du fattar?! Själv har jag samma diagnos som du (fast jag talar inte öppet om det offtast). Jag är liksom inte riktigt bekväm i rollen?! Jag har ju 2 barn som jag verkligen INTE har behövt kämpa för och det är jag otroligt tacksam för!!!!! Jag undrar om det är som du skriver att man kan få mensen mer regelbundet om man äter bra? Hur som helst har jag en skitjobbig dag idag. Det sägs ju att vi har ett ökat kolhydratsug och om det är så då har jag en riktigt tuff dag idag, ghaaaaa... min kropp skriker efter vitt bröd med honung och ost, korv med bröd och ketchup, kladdkaka med grädde, bullar, lösgodis och ja allt gott man kan tänka sig. Jag vet inte om jag kommer klara dagen utan att "synda" men hittills har jag gett kroppen en rejäl promenad och ett knäckebröd med keso för att motverka suget men det går inte så bra, suck..... Vad gör du när du har riktigt usla dagar?

• skrattigtjej

jag ska jobba på fredag

jag fick ett erbjudande på fredag på dagiset ja praktiserat på innan en annan avdelning...

jag ska jobba 7.30-15.00 jag är sååååå glad...

jag kan inte fatta det är sant

krama om er alla ville bara säga det

• Janssonkatten

jo jag försöker bli gravid =)

Jag har fått höra att man inte ska minska så mycket på kolhydraterna som jag gjort under en lång period eftersom hjärnan behöver dem.
    Kanske därför du känner suger. Ät fullkorn!!
    när jag mår uselt äter jag choklad. riktigt mörk

• Skrållis83

Hej får man bli med här jag skulle vilja gå ner en 5 kilo men jag har en sån enorm dålig motivation och jag känner inte att jag har någon aning om vart och hur jag ska börja. Skulle behöva en massa råd och tips från er

• Janssonkatten

bara att hoppa in =) kopiera listan och skriv in dig!

• LiMo

Janssonkatten:

Fy för sjutton...... jag äter fullkorn. Faktum är att jag tror att jag kanske ätit lite för lite det sista eftersom det är lite frustrerande att jag inte släpper ifrån mig någon vikt. Vågen visar drygt 61 kg och jag tycker att jag gör allt i min makt för att siffran skall minska. Kanske är det också så att alla hysteriska promenader resulterar i muskler vilka väger mycket?? Suck bara 4 veckor kvar tills bikinin skall på, urk och jag känner mig som en gris......

• Janssonkatten

behöver du verkligen minska då?

• Skrållis83

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (65), 10-15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87) 17 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (63,5) målvikt 55 kg Träning, BMI 23,7
    Osynlig, startvikt 63,7 (61,7) målvikt (58)Bmi 22,1, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (76) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, Viktväktarna + motion.
    Skrållis83, startvikt 56 målvikt 51-50, BMI ?, Ändra kosten börja röra på mig mera.

• Nibu

Janssonkatten

bra att länken kommer till bra nytta här ;-D

ALlt bra tjejer?

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek