• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Jävla våg!! Fattar inte varför inte vågen vill visa mindre när jag verkligen känner att det händer saker?? Det värsta är att jag inte får lust att äta överhuvudtaget när det inte händer något och ni vet ju själva hur bra det går om man äter för lite?! Dessutom är jag inne i en period så jag är sugen på allting hela tiden och det gör mig pisst off!!!!! Nu skall jag i alla fall äta en WW meny till lunch och lite frukt så får vi se om det går över?

Jag har i alla fall kommit på ett sätt att tänka som funkar för mig!! Så fort suget håller på att ta över så funderar jag på hur jag vill må IMORGON?? Hörde det någonstans?! Kanske var det på "Du är vad du äter"? Någon sa i alla fall att "du skall äta idag som du vill må imorgon". Funkar för mig i alla fall!

KRAAAAAAM

• LiMo

Jag skickar in listan igen! Kan någon klistra in bmi länken också??

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87.2) 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Osynlig, startvikt 63,7 (62) målvikt (58)Bmi 22,5, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (78) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, kost + mkt motion.

• pasu77

Ändrar lite på mig.

Janssonkatten, startvikt 60 (56), 6 kg kvar, GI, BMI 22,7
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88,(87.2) 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Osynlig, startvikt 63,7 (62) målvikt (58)Bmi 22,5, kost och motion
    Fjällräven, startvikt 72,5kg, målvikt 60kg, BMI 26,7, Cambridge
    pasu77, startvikt 98 (78) , målvikt 60 kg, BMI 29,3, Nutrilett + motion.

• Mirimaxx

Här står det helt still. Går vare sig upp eller ner, men jag ska börja träna lite mer nu så att vågen kan visa ett par kilo mindre iaf

ღJennieღ
  • Freida

Vem har bestämt era målvikter och varför... Jag väger 65 och är 167, hag behövde inte gå ned i vikt alls... (inför IVF)

• skrattigtjej

oj nu så måsye ja väga mej igen

ja glömde ju de :-/

Emmy
  • Freida

Hur räknar man ut bmi, har glömt vilket man delar med vad...Och vad ska man ha?

• Janssonkatten

Freida

Det finns en länk för uträknande av BMI någonstans bland tidigare inlägg.

Alla har vi bestämt våra målvikter själv och det är mycket för att vi vill gå ner i vikt!

• LiMo

Hur går det tjejer? Min man kom hem med semlor idag, suck... Ashungrig var jag dessutom men vi äter ju inget sådant innan maten som tur är! Jag åt en nyttig middag och var sedan inte särskillt sugen längre, skönt. Den semlan får bo i någon annans mage, hihi!

Jag blir mer och mer frustrerad varje dag över att vågen visar samma. Jag vet inte hur länge jag står ut utan resultat för jag sköter mig verkligen!! Jag hoppas att det plötsligt skall rasa men än så länge är det mest trögt ghaaaaa....

Jag längtar verkligen till att vågen skall visa under 60 kilo!! Jag är ju 166 cm lång så under 60 vore underbart! I mitt resultat står det ju fortfarande 62 vilket inte är helt sant utan snarare 62,5 (hmmm inte så stor skillnad?)

Jag har efter bägge barnen vägt en bra bit över 70 kg och haft jättelätt att gå ner i vikt bägge gångerna. Denna gången stannade jag vid 63 och blev ståendes där ett tag. Jag gick sedan upp till 65 slutade med minipiller och efter det verkar det ju stört omöjligt, morr.... Behöver jag p-piller för att gå ner i vikt kanske?

Jaja jag har ju bara hållt på 3,5 veckor och gått ner 3 kilo i alla fall.... Stopp 3 kilo låter ju bra men ta hänsyn till de där vattenkilona som man tappar precis i början så är det inte längre så bra, eller hur?

Har ni råd eller peppning så dela gärna med er!!!!!!!

Kramar

• Janssonkatten

kollade på "du blir vad du äter" igår, ska testa den vegetariska lasagnen till veckan =)

MUMS!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek