• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • Janssonkatten

Jag skulle förrästen vilja komma med lite tips till er alla =) jag har testat Pilates, ni vet dvd:n som finns att kopa på tv-shop. Det är inte bara roligt, utan man behöver bara träna 20 min ett par gånger i veckan. Det jag tyckte var bäst var att jag blev starkare i rygg och nacke, fick bättre hållning vilket resulterade i att jag ville träna mer.! kan vara värt för er andra att testa

• skrattigtjej

ahhhh mitt går inte så brra

jag ha en trännings vidio hemma och alla bra recpet ändå käka ja onyttigt och motionera inte så mkt, dokc ha vi storm varning här nu suckar...

Emmy
  • Janssonkatten

stormvarning = anledning att träna inomhus =) Jag har en hund så det är inte mycket annat till val än att promenera! Idag sitter jag med uppsatser över öronen så motionen får vänta..

• AlmostPerfect

Jaha så var det nytt år då...
    Ställde mig på vågen nyss. Ingen rolig syn... Har gått upp 8 hekto!
    Jäkla jul och nyår...=(
    Jaja, nu är det friska tag som gäller. Pointsräkning och simning två ggr i veckan.
    Skulle ju liksom stå stabilt på 73 kg nu i januari...

• Janssonkatten

Almostperfect
    Några hekton är inte hela värden, enligt mig, de försvinner fort.

Jag har förrästen upptäckt något som är väldigt gott och nyttigt =) tina frysta ärtor och broccoli. (80 % ärtor och 20 % broccoli). Koka lite vatten som du häller i, mixa till en sörja och häll på lite lite olivolja och lite salt. Blir nästan som guacamoule (hur det nu stavas) =)
    Och en annan sak, färsk ananas! Mummms!

• skrattigtjej

hej allaiopa

typsitk JAG SYNDADE IGÅR OCH IDAG

suck men vågen står fortf på 70kg ca

Emmy
  • AlmostPerfect

Janssonkatten:
    Nä, de e inte enligt mig heller egentligen. =) Men just nu är det det, jag är tvungen att gå ner till minst 73 kg för att vi ska få sättas upp på väntelistan för IVF.
    Jag ska ringa under denna veckan och tala om vad jag väger...men än har jag inte lyckats få mod. Jag väger ju liksom lite mer än 73. Känns lite skit...hade hoppats på att få tala om för den otäcka läkare vi har att jag visst klarat att gå ner till önskad vikt. Men, men, bara attt bita i det sura äpplet. Kan ju inte annat än bli besviken om vi får vänta ytterligare!

Hur går det pilatesträningen? Kanske är värd att testa!

• Janssonkatten

Janssonkatten, startvikt 60 (58), 10 kg kvar, GI
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88, 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost

Ändrar till GI för mig. årkar inte räkna points just nu.. Måste förrästen köpa en våg. Har ingen aning om vad jag väger =)

Almostperfect:
    testa pilates. Det är roligt om inte annat =)

• Janssonkatten

nu har jag kört en hel dag med GI, (trodde jag iaf), åt varken bröd, ris, pasta el potatis. Käkade tonfisksås med krossade tomater och bovetegröt,. Jag var vrålhungrig!!

Ett steg i rätt riktning.

Måste förrästen säga att jag inte alls var eller är sötsugen!

• Vildblomman

tack för att jag får var med er!!!

nu har jag på en vecka gått ner 0,6 kilo... har promerat lite och räknat lite points,är ej med viktväktarna utan räknar lite själv tills jag går med..

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek