• AlmostPerfect

Nyårslöfte mindre storlek

Jag hade en startvikt på 86 kg. Väger nu 77, första målvikten 73kg. Tar hjälp av VV Pointsplan.

• AlmostPerfect

Jaha så var det nytt år då...
    Ställde mig på vågen nyss. Ingen rolig syn... Har gått upp 8 hekto!
    Jäkla jul och nyår...=(
    Jaja, nu är det friska tag som gäller. Pointsräkning och simning två ggr i veckan.
    Skulle ju liksom stå stabilt på 73 kg nu i januari...

• AlmostPerfect

Janssonkatten:
    Nä, de e inte enligt mig heller egentligen. =) Men just nu är det det, jag är tvungen att gå ner till minst 73 kg för att vi ska få sättas upp på väntelistan för IVF.
    Jag ska ringa under denna veckan och tala om vad jag väger...men än har jag inte lyckats få mod. Jag väger ju liksom lite mer än 73. Känns lite skit...hade hoppats på att få tala om för den otäcka läkare vi har att jag visst klarat att gå ner till önskad vikt. Men, men, bara attt bita i det sura äpplet. Kan ju inte annat än bli besviken om vi får vänta ytterligare!

Hur går det pilatesträningen? Kanske är värd att testa!

• AlmostPerfect

Tjena tjejer!
    Va alla är duktiga!

Jag har haft en motgångsperiod ett tag nu, så jag står still på 77. Har inte alls haft lust att äta sunt, men har dock rört på mig mycket. Jag har tagit upp dansen igen, så nu är det simning, dans och promenader kombinerat med sund mat (och lite onyttigt nån gång... ) som gäller!

• AlmostPerfect

Hej hej på er!
    Det var ett tag sen jag var inne på tråden nu märker jag. Har befunnit mig i en svacka. Jag verkr inte vara ensam märker jag när jag ögna igenom sista inläggen!

Nu har jag fått nya krafter. Har gått ner 3 kg på tre veckor nu. Jag har ändrat min första målvikt till 70 kg nu. Så om 4 kg är jag där!

Det känns mindre tungt nu. Kan det bero på att våren närmar sig?

• AlmostPerfect

Tackar!
    Ja, det känns så bra när det går åt rätt håll. Dagarna blir längre o ljusare, man får liksom mer energi. Varje kilo mindre att släpa på gör det lättare att röra på sig med för den delen!

Ska ut nu på en härlig skogspromenad med hunden. han blir också smalare o spänstigare i takt med att jag blir det, så här är det fler som vinner på min bantning!

• AlmostPerfect

Visst är jag stolt! Som en tupp!

Jag har fått tillbaka motivationen rejält. Har bytt läkare. Den andra jag hade var inte riktigt min typ, om man säger så. Får liksom lite mer pepping nu.

skrattigtjej: Det här med om att 12 kg inte är överdrivet farligt. Det är det inte (i mina ögon), men det är ju så med pco att varje kilo för mycket spelar roll. Så har iaf en läkare sagt till mig. Varje kg som man minskar kan göra en otrolig skillnad. Så av dessa tolv kg du släpar på så kan exempelvis fem av dem vara avgörande för om pco:n ska lindras.
    Du har gått ner 18 kg redan. Ta de där 12 också vet ja! Kom igen!

• AlmostPerfect

skrattigtjej:
    Du har ju hund... skit i gymet, ut o promenera ist!
    Visserligen blir det inte så mycket motion vissa bitar av promenaden...iaf inte om det är en hanhund, men en timmes promenad om dagen gör susen! Och gratis e det med!

• AlmostPerfect

Inga dåliga undanflykter! Nä, skoja bara.

Förstår att det inte känns nå vidare om man inte känner sig säker...

• AlmostPerfect

Duktigt katten! =) Det känns så roligt när vågen visar mindre för varje vecka. Sammanlagt har jag gått ner 11 kg. Jag tycker inte att jag minskat så mycket, men 11 kg är det. Iofs är jag en liten skit på 156cm, så jag väger för mycket även nu. Men jag SKA ner till idealvikten, om det så ska ta ett år! Fast förhoppningsvis så blir jag ju gravid och får avbryta min kilojakt!

skrattigtjej: Passa på att gå när det är ljust om du kan. Är inte så "farligt" då...

• AlmostPerfect

Det är skönt att vara ute! Har tagit långprommis med vovven under dagwen och varit o dansat ikväll, så nu har det jäklar i mig bränts kalorier!

• AlmostPerfect

Ja, men sen har jag ju kostat på mig lite gott också, så det jämnar nog ut sig skulle jag tro.

Ingen som gjort nåt spännande eller tokigt ikväll annars?

• AlmostPerfect

Här är det kanonväder idag! Ska hämta systerdottern på dagis idag, så jag ska nog locka med henne ut i skogen. (hur lät det...?!)

Något gott... Kan tipsa om nåt gott o nyttigt. Iaf enligt VV.

Fruktsallad med Havregott! 2 port
    Skär frukter av önskad sort i tärningar el skivor.
    1 dl Havregryn, 1 tsk socker, 1 tsk flytande margarin o valfri mängd kanel "rostas" på svag värme i en teflonpanna. Häll över frukten. Servera!

De e supergott! Å vill man lyxa lite så kan man ta en klick glass till, en fettsnål variant då förstås!

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek