• Janssonkatten

Nyårslöfte mindre storlek

Vi som i nyårslöfte ger oss själv mindre storlek på kroppen, här kan vi peppa, sporra och hurra varandra! jag startar..

Janssonkatten, startvikt 60 kg 10 kg kvar till målet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-29 21:21:55:
    Här kommer länken till uträknande av BMI, allt för att vi ska se hur vi ligger till hälsomässigt!

www.markazits.com/diet/bmi.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 11:42:35:
    Om ni inte redan upptäckt det har Go green färdigkokta bönor i tetraförpackning! Där finns alla sorters bönor och salsor. (ni kanske har sett reknalem på tv)
    Jag rekommenderar!

• Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek
  • LiMo

Hmmm jag lagar all maten här hemma men så länge detta funkar så?! Jag har som mest vägt 76 kg (nyförlöst) och har i alla fall gått ner det mesta. Nu gäller det att hitta något som håller i längden tror jag?!

• Janssonkatten

ja det är precis vad jag åxå är ute efter! något som kan fortgå i flera år, en ny livsstil! och jag tror faktiskt på GI! ska väga mig om 2 dagar och lägga in nya resultatet!

• LiMo

Väger du dig någon särskilld dag? Jag försöker att inte göra det för ofta men skall ovilligt erkänna att det är svårt att låta bli....

• Janssonkatten

jag försöker väga mig 1 gång / vecka

• LiMo

Kan du hålla dig då? Vad kommer du ha för bmi när du bara väger 50 kg? Hur lång är du? Min mamma ä 156 cm och väger 48 kg och jag tycker att hon är skinn och ben bara!

• Janssonkatten

med 50 kg skulle jag ha ett BMI närmare 20. lite för lite kanske, men målet ändå! =)

• Nibu

Vad duktiga alla är med maten då.

Innan gröten så gjorde jag smoodies. det va gott men blir så hilma dyrt. Min dotter och sambo älskar gröt därför SKA jag oxå lära mig att äta det.

Jo middag äter jag men jag skrev kvällsmat. Äter massa frukt i mellan varven. Älskar madariner och apelsiner!

SKulle oxå vilja prova GI men jag hajjar riktigt inte. Finns det någon bra länk till sida där jag kan hitta menyer?

Janssonkatten mannagryn funkar inte för mig får spyattacker om jag äter det hehe

Men polentan är det samma konsistens som mannagryn? för detr är det jag inte gillar!

• Vildblomman

Janssonkatten, startvikt 60 (58), 10 kg kvar, GI, BMI 23,5
    Miafialoppenkorv, startvikt 64, 10 kg kvar, motion och träning
    AlmostPerfect, startvikt 86 (77), 4 kg kvar, viktväktarna
    Joci, startvikt 65, 10 kg kvar, kost och motion
    Skrattigtjej, startvikt 75, (70), 15 kg kvar, kost och motion
    Mirimaxx, startvikt 72, 7 kilo kvar, kost och motion + lite träning
    Wilda04 startvikt 88, 20 kg kvar, träning, viktväktarna/kost, BMI 31,1
    Nibu startvikt 89 (65) målvikt 55 kg Träning, BMI 24,4
    Systeryster2, startvikt 63 målvikt (58)Bmi 22,9, kost och motion

• Janssonkatten

Wilda
    Vilken skillnad, från 34 till 31,1 =) bra jobbat!

Nibu
    jag ska leta efter någon bra länk.
    Själv använder jag Fedons kokbok. "naturligt slank"

Svar på tråden Nyårslöfte mindre storlek