Tyra myra skrev 2025-02-05 17:37:13 följande:
Det verkar vara lite delade meningar här.
Därför citerar jag vad min man sa i början av vår relation
"Jag vill inte ha sex med dig. Jag vill älska med dig" Det finns en skillnad i närheten som inte har något med det sexuella att göra.
Förmågan att få orgasm varierar, vi är individer och våra orgasmer är också olika /individuella. Det finns personer som tror att de får orgasm fast de i själva verket inte fått det. Det finns också de som inte tror att de fått orgasm som faktiskt får det.
De flesta orgasmerna kan inte liknas med de som visas i porrfilmerna utan kan vara i det närmaste omärkbara för partnern.
Jag känner som du.
Skulle min man säga att vi knullar när han pratar om vårt kärleksliv så skulle jag bli förvånad.
Vi använder fina, mjuka ord som exempelvis älska. För det är ju det vi gör, vi delar vår kärlek på den mest intima sättet när vi älskar med varandra.
Jag förstår däremot inte när folk säger "mysa" som ibland förekommer här i forumet. "Vi myste i går så nu hoppas jag bli gravid" t ex.
Mysa för mig är att sitta i soffan, hand i hand och se en film, gå en skön promenad på lördagen och njuta av solen. Och så vidare.
Såg att "Ezmeradah" är 80-talist, jag är 60-talist. Vet inte hur gammal du är men år känslan av att du är närmare mig i ålder iallafall. Kanske har med det att göra, hur man väljer att uttrycka sig?
Mitt äldsta barn är tidig 80-talist, men vill ju inte riktigt fråga honom om hur han uttrycker detta.
Skulle lätt kunna fråga yngsta (27 år) och naturligtvis säga att jag frågar för att det är delade åsikter i ett forum... får se om jag kommer ihåg det om vi pratas vid idag.