Anonym (konformad) skrev 2017-11-10 11:16:20 följande:
Vad pratar du om? Jag har inte sagt någont om att TS ska hålla liv i bråk eller vem som kommer vinna.
Javisst är det så att vissa har svårt för sanningen. Och jag hävdar fortfarande att den som säger sanningen är den som har rätt. Inga känslor kan förändra sanningen om vad som verkligen har hänt.
Menar inte att du skev att de ska bråka. Men sålänge de har olika uppfattningar om vad som är sanningen och den som skulle kunna bekräfta vilket som stämmer så kommer de ingen vart. Att ha kontakt med frun kommer inte lösa någonting alls.
I detta läger spelar den riktiga sanningen inte så stor roll för frun har känslan ( rättfärdigat eller ej) att hon blev bedragen och ville inte ha den hon trodde var älskarinnan på begravningen, fullt förståeligt!
Ts gjorde rätt i att inte gå, hon borde inte skickat blommor heller. Men jag antar att hon gjorde det av omtanke även om man kunde räkna ut att de inte skulle ses som en omtanke av mottagaren.
Att ts sörjer en viktig person i sitt liv förstår jag men det viktiga är det som var. Och hon kan besöka grav eller annan plats av betydelse för deras vänskap och minnas.
Tycker det var starkt av ts att stå tillbaka och göra det rätta med den tråkiga och tragiska situation.