• Anonym (Fruktansvärt)

Gå på begravning fast man inte är välkommen

En av mina bästa vänner har tagit livet av sig.

Hans fru tror att han och jag har haft ett hemligt förhållande, vilket vi inte har???? Hon tål knappt att se mig, hon är vansinnig och vill inte ha med mig att göra.

Fruktansvärt jobbigt alltihop..

Pendlar om jag ska gå på begravningen, tror jag kommer ångra mig om jag inte går.

Vad skulle ni gjort?

Ska jag smyga in och sätta mig längst bak?

Min sambo vill ju gå, men inte själv????

• Svar på tråden Gå på begravning fast man inte är välkommen
  • Anonym (Moa)
    Afterlife skrev 2017-11-01 13:42:20 följande:

Jag tycker att det här är ett uselt råd. Så bemöter man inte människa i sorgens chockfas.

Jo om personen som är i chockfas beter sej illa gör man det. Att personen är i chock är en förklaring till beteendet, men ingen ursäkt till att man får grönt kort att göra andra människor illa.
  • Afterlife
    Anonym (Moa) skrev 2017-11-02 10:07:54 följande:
    Jo om personen som är i chockfas beter sej illa gör man det. Att personen är i chock är en förklaring till beteendet, men ingen ursäkt till att man får grönt kort att göra andra människor illa.
    Man kan visst säga hur man upplever situationen. Men på ett lugnt och behärskat sätt. "arg och förbannad" känns verkligen inte som rätt sätt om en person är i chock (och därmed inte medveten om vad den gör).
  • nihka
    Anonym (Moa) skrev 2017-11-02 10:07:54 följande:
    Vem har betett sig illa?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Fruktansvärt)

Kan informera om att jag gick aldrig på begravningen, pga att jag fick veta att om vi kom skulle vi bli bortkörda.

Fick veta nyligen att hon slängt våra fina blommor vi skickat till begravningen.

Det gjorde riktigt ont:(

Så gör man inte...

• nevermind
    Anonym (Fruktansvärt) skrev 2017-11-09 00:33:22 följande:

Kan informera om att jag gick aldrig på begravningen, pga att jag fick veta att om vi kom skulle vi bli bortkörda.

Fick veta nyligen att hon slängt våra fina blommor vi skickat till begravningen.

Så gör man inte...

Vilken dåre. Hon verkar ha blivit knäpp.

Finns det ingen annan du kan prata med? Nåt syskon till honom?
  • TeresB

Så gör man inte...

Tycker du ska släppa det, gå till graven, lägg blommor och ha ett samtal med din vän. Det som betyder något är det som var. Lägg ingen ilska och energi i detta bråk. Det hjälper ingen och det finns liksom Igen som har rätt för du och frun kan inte mötas. Ge henne sig tid och dig själv din tid.
  • Anonym (konformad)
    TeresB skrev 2017-11-09 07:47:03 följande:

Tycker du ska släppa det, gå till graven, lägg blommor och ha ett samtal med din vän. Det som betyder något är det som var. Lägg ingen ilska och energi i detta bråk. Det hjälper ingen och det finns liksom Igen som har rätt för du och frun kan inte mötas. Ge henne sig tid och dig själv din tid.

Finns det ingen som har rätt?

Jo, den som säger sanningen är den som har rätt!
  • Afterlife

Så gör man inte...

Jättesorgligt att det blev så, TS. Men du var himla stark som avstod när du visste att hon skulle skapa drama om du kom.

Nej, så gör man inte. Men sorg kan göra riktigt tokiga saker med människor. Jag har varit med om liknande.

Jag hoppas du kan ta ett privat avsked av din vän ändå.
  • Fiona M

Tråkigt att höra TS, och jag hoppas ni kan prata ut när hennes irrationella reaktion lagt sig, det brukar vara tröstande att kunna dela minnen av den saknade.

Svar på tråden Gå på begravning fast man inte är välkommen