Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Gå på begravning fast man inte är välkommen

Afterlife skrev 2017-11-10 11:43:57 följande:
    Fast i fallet med otrohet är det ju självklart att det kan vara ett fall där det inte finns någon "verklig sanning". TS och exfrun (och den döde) kan ju ha helt olika uppfattning om vad "otrohet" är. Så TS kan ha en definition och frun en annan (och den döde ha haft en tredje). Det är ju inget som är lönt att spekulera i eftersom det handlar om uppfattningar.
    Att vara otrogen innebär ju att man har ett romantiskt/sexuellt förhållande med någon annan än den man lever med. Har de inte haft det har han inte varit otrogen.

Jag menar en hund blir ju inte katt bara för att du tycker det. En man är inte otrogen bara för att han gillar någon annan än sin fru.

• Anonym (Lisa)
    Afterlife skrev 2017-11-10 13:38:39 följande:
    Men vad?
    Så du menar att alla människor (och därmed TS, frun och den döde) har exakt samma uppfattning om vad otrohet är? Så är det ju inte. En del drar gränsen vid ett djupt känslomässigt engagemang som andra bara ser som vänskap, till exempel. Otrohet är en enda stor gråzon som handlar om vilken uppfattning man har.
    sextiotalist skrev 2017-11-10 12:09:03 följande:
    Och det förekommer, inte alltför sällan, att vissa personer kan få för sig att någon är otrogen, och denna otrohet finns bara i personens egen fantasi.
    Jag gissar på att änkan är någon form av krisreaktion och nu förtvivlat försöker hitta syndabockar för hennes mans självmord, och skapat ett scenario för att ge ett svar
    Absolut, jag håller med om det här helt och hållet.
    Fast för att vara otrogen måste man ha någon att vara otrogen med. TS har inte varit otrogen med mannen, alltså kan han inte heller varit otrogen med henne. Vad han fantiserar om spelar ingen roll, han har inte varit otrogen med TS.
  • Anonym (Lisa)
    sextiotalist skrev 2017-11-10 14:36:36 följande:
    Det verkar onekligen lite svårt. Fast OK, om man ser samtal som otrohet så. Jag tror envist på att det är ett hjärnspöke hos änkan, som tagit för stor plats i hennes tankar.
    Tror också att det är hjärnspöken, och ett sätt att förhålla sig till självmordet.
Svar på tråden Gå på begravning fast man inte är välkommen