Gå på begravning fast man inte är välkommen
TS, finns det något särskilt skäl till att du känner att du måste ta farväl på begravningen? För du kan ju göra det vid graven (eller på annat ställe) sedan i all enskildhet istället, på ett fint sätt.
Jag hade nog inte satt mig själv (och andra) i situationen man gör när man går på en begravning man inte är välkommen på. Även om frun är otroligt ogin som kommer med sådana anklagelser så hade jag aldrig utsatt mig för risken för drama. Hade jag velat ta farväl hade jag velat göra på ett sätt så att jag kunde göra det i lugn och ro, utan att riskera att någon blev arg på mig eller ställde till en scen inför alla andra som också sörjer.
Det handlar inte så mycket om rätt och fel här, för alla ser olika på det. Frun kan ha hur fel som helst och vara en svartsjuk kossa som fått allt om bakfoten, men det kommer att finnas andra sörjande där också som mår dåligt, och ett utbrott från frun kommer att drabba dem med.
Kan du vara den stora i det hela TS? Och ta farväl på ett annat sätt än på begravningen?