Hans mamma vill inte fira jul med oss
Har en 3mån gammal dotter som farmor inte besökt ännu, och nu säger hon till min pojkvän att hon inte vill fira jul med oss. Anledningen: Hon får inte röka.
Precis när vi fick barn så fick vi en ny lägenhet, den har inglasad balkong som ligger precis bredvid barnets rum. Vi har sagt att det inte blir någon rökning där för vi har en liten fotälj och ett bord som kommer lukta rök. Om hans mamma ska röka (vilket hon tydligen MÅSTE) så får hon gå ned på gatan, men det tycker hon är jobbigt. Så fram till att vi ger med oss så vill hon inte hälsa på!
Jag tycker det är jobbigt, främst för pojkvännen för han kommer mellan. Jag har förbjudit att hon ska röka på balkongen ovh hon är frisk och pigg så det är inget som hindar henne från att gå ned annat än hennes jävla bekvämlighet. Kan tilläggas att farmor bor i en annan stad och hon röker inomhus under köksfläkten, så jag vill inte åka dit med barnet. Hon menar att det är något typiskt svenskt att inte tillåta rökning kring barnet, i hennes land röker man inomhus och barnen tar minsann inte skada av det. Allt jag vill är att ge min dotter en traditionell jul med sin familj men det är tydligen för mycket begärt.