• Wolfie13

Hans mamma vill inte fira jul med oss

Men jisses, det är väl f-n bara för farmorn att ta sina två ben och gå ut??! Varför ska en enda pinal flyttas för, när hon kan GÅ??

Tanten vill ju bara bestämma.

• Wolfie13
    Anonym (Rökfri farmor) skrev 2017-10-25 05:34:43 följande:

Bära runt på?

Varför ska de göra det?

Flytta in möblerna när farmor kommer, flytta ut dem igen när farmor åkt hem.

Kanske farmor kan göra själv om de i ts familj är för klena.

En mycket liten uppoffring för någons trivsel skulle jag säga.

Men nej, ts ska stå med armarna i kors, helt obstinat, och VÄGRA.

Häxjakten på rökare har gått för långt tycker jag och då är jag inte ens rökare själv.

Men tanten kan ju GÅ UT om hon vill röka, varför kan hon inte använda sina ben????????????
  • Wolfie13
    Anonym (Smokescreen) skrev 2017-10-25 15:44:23 följande:

Ja du TS, du beter dig verkligen som en nybliven mamma på steroider. Vill ge din tremånaders dotter en traditionell jul. Även om dottern är fem månader när det är jul vet hon inte om det påsk, midsommar eller vanlig helg, det dröjer något år för det. Det är DU som vill ha jul på visst sätt,helt efter dina regler, varför inte erkänna det då. Öppna glasluckorna till den inglasade balkongen, plocka bort möblerna och amma någon annanstans och låt din svärmor hänga över räcket och röka.
    Du har ingenting att vinna på att vara istadig som en åsna. Om du visar att du kan ge efter har du också förhandligsläge gentemot din och inte minst mot svärmor.  Tagga ner!

Vi har inglasad balkong där man ingen fått röka, det har de få gästerna som röker fått acceptera. Det är bara att använda sina små ben och gå UT.
  • Wolfie13
    Stårschan skrev 2017-10-25 16:41:12 följande:
    Att låta en mamma gå ut på balkongen och röka klassar jag inte ens som att man låter någon ställa krav. Vissa saker tycker jag hör till normal gästfrihet - som att man bjuder på mat, låter gäster använda toalett och dusch och sovplats med sängkläder mm medan de är på besök. Vill de ta med husdjur är det helt OK också - även för maken som ändå är lite allergisk. Lite grann får man väl stå ut med för att få träffa nära och kära.

Men i TS fall verkar inte familjekärleken vara särskilt stark åt något håll, med en drama queen på var sida om pappan. Jag avundas honom inte.
    Men vadå dramaqueen?? Rökning är skadligt och vill man inte ha det nära sin bebis eller i sin lägenhet/balkong så tycker jag verkligen att det ska accepteras! Hemma hos mina föräldrar har vi också alltid haft rökfritt och jag har aldrig någonsin hört att någon tyckt det varit konstigt under hela min barndom. Många människor tål inte rökluft, simple as that!
  • Wolfie13
    Anonym (Rökfri farmor) skrev 2017-10-25 18:45:32 följande:

Det är allt en jäkla tur att man får välja vem man ska besöka.

Själv ska jag fira hos min ena son med familj, och hör och häpna... hans fru röker!
    Trots att de har barn.

Hon rökte inte under graviditeten eller maningen men nu går hon ut på terrassen och tar en cig då och då.

Du ljuvliga valfrihet!

Själv tar jag nog en extra nubbe till sillen. Eller två. 

Inte så häpnadsväckande med tanke på att du själv inte begriper att många inte vill ha ciggrök nära ens bebis.
  • Wolfie13
    Anonym (Rökfri farmor) skrev 2017-10-25 19:10:37 följande:
    Vilket är inte häpnadsväckande menar du?
    Ja du skrev ju "hör och häpna" över att frun rökte. Ju fler i familjen som blossar desto mer ok är det ofta. Inte så häpnadsväckande med din inställning till cigg med andra ord.

I min familj/släkt har nästan inte en kotte rökt och nej, hos oss röker man inte inomhus eller på inglasad balkong. Vare sig med eller utan småbarn.
Svar på tråden Hans mamma vill inte fira jul med oss