Hans mamma vill inte fira jul med oss
Men jisses, det är väl f-n bara för farmorn att ta sina två ben och gå ut??! Varför ska en enda pinal flyttas för, när hon kan GÅ??
Tanten vill ju bara bestämma.
Men jisses, det är väl f-n bara för farmorn att ta sina två ben och gå ut??! Varför ska en enda pinal flyttas för, när hon kan GÅ??
Tanten vill ju bara bestämma.
Bära runt på?
Varför ska de göra det?
Flytta in möblerna när farmor kommer, flytta ut dem igen när farmor åkt hem.
Kanske farmor kan göra själv om de i ts familj är för klena.
En mycket liten uppoffring för någons trivsel skulle jag säga.
Men nej, ts ska stå med armarna i kors, helt obstinat, och VÄGRA.
Häxjakten på rökare har gått för långt tycker jag och då är jag inte ens rökare själv.
Ja du TS, du beter dig verkligen som en nybliven mamma på steroider. Vill ge din tremånaders dotter en traditionell jul. Även om dottern är fem månader när det är jul vet hon inte om det påsk, midsommar eller vanlig helg, det dröjer något år för det. Det är DU som vill ha jul på visst sätt,helt efter dina regler, varför inte erkänna det då. Öppna glasluckorna till den inglasade balkongen, plocka bort möblerna och amma någon annanstans och låt din svärmor hänga över räcket och röka.
Du har ingenting att vinna på att vara istadig som en åsna. Om du visar att du kan ge efter har du också förhandligsläge gentemot din och inte minst mot svärmor. Tagga ner!
Det är allt en jäkla tur att man får välja vem man ska besöka.
Själv ska jag fira hos min ena son med familj, och hör och häpna... hans fru röker!
Trots att de har barn.
Hon rökte inte under graviditeten eller maningen men nu går hon ut på terrassen och tar en cig då och då.
Du ljuvliga valfrihet!
Själv tar jag nog en extra nubbe till sillen. Eller två.