• Minyalaloba

Mammor i maj 2015

Vi kan väl följas åt på resan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 07:21
    Jag är helt nyplusad men väldigt lycklig. Hoppas bara att det går bra hela vägen! Vi har försökt få nummer 2 i 1.5 år och skulle precis påbörja IVF när det äntligen hände. Jag håller tydligen på att få slut på ägg fast jag bara är 34 så att det lyckades var helt galet, otroligt, fantastiskt! Vi har en härlig 3-åring som har pratat om syskon en tid nu så han blir nog glad när vi väl berättar ????.
    Vi bor i Floda utanför Göteborg och brukar vara på östkusten på somrarna.

Vi kan väl följas åt på denna spännande resa!

• Svar på tråden Mammor i maj 2015
  • Palle76

1v nu o inga som helst mer känningar här heller, hoppas bara hon kommer när hon ska så man slipper gå över tiden Håller tummarna för er alla :)

• zorina
    Palle76 skrev 2015-05-10 14:31:06 följande:

1v nu o inga som helst mer känningar här heller, hoppas bara hon kommer när hon ska så man slipper gå över tiden Håller tummarna för er alla :)

Jag ligger inne nu på sjukan men e inte för att föda utan för att mina sköldkörtel värden e kassa igen.. Så får se vad dom ska göra med mig.. Hade varit väldigt passande om han kunde komma ut när ja ändå är här! Då de tydligen är ngt rekord år i år så skickar dom vissa 25 mil bort för att föda pch de vill ja inte vara med om .. !!!

Nä dom verkar trivas bra i våra magar det är säkert varmt och skönt där tydligen :)
  • Palle76

Hade la vart bra om han ville komma när du ändå ligger inne ;) Hoppas allt blir bra med dig ja hon verkar iaf inte ha bråttom ut men några dagar kvar innan bf så :)

• zorina
    Palle76 skrev 2015-05-11 22:30:05 följande:

Hade la vart bra om han ville komma när du ändå ligger inne ;) Hoppas allt blir bra med dig ja hon verkar iaf inte ha bråttom ut men några dagar kvar innan bf så :)

Jo då nu ligger ja här hemma igen och glor :).. Ska tebax på måndag och kolla för ev igångsättning eftersom ja inte kommer kunna få medicin innan detta är över.. Så ja hoppas han kommer innan måndag nu..
  • Palle76

Har det blivit några bebisar än? :) Här är det inte minsta tecken på att hon vill komma ut, 3 dagar över nu så hoppas på när som

• zorina
    Palle76 skrev 2015-05-20 16:37:07 följande:

Har det blivit några bebisar än? :) Här är det inte minsta tecken på att hon vill komma ut, 3 dagar över nu så hoppas på när som

Samma här! 2 dagar över tiden och inga känningar alls!! Gjorde en hinnsvepning i mån men inget hände så ska göra en till på fre så får vi se om de lyckas bättre:)
  • idispidis

Ojdå! Jag har helt glömt bort denna tråden! Jag har inte varit inloggad överhuvudtaget faktiskt. Graviditeten blev väldigt jobbig för mig efter ett tag.

Jag fick min alisia den 19e maj kl 00.24, hon vägde 4080 gram och mätte 52 cm. Världens finaste lilla prinsessa vart det :) Förlossningen satte igång helt från det blå och därefter gick det väldigt fort! Fick värkar med fem minuters mellanrum vid kl 5 på eftermiddagen ca, kl 22 var vi på förlossningen och där fick jag höra att jag inte hade tid för bedövning! Snurrig som attans var jag också så lustgasen gillade jag inte, det kändes som jag skulle dö men ut kom hon till slut! Och bara skrapsår fick jag som dom sydde med två stygn. Tänka sig, jag som trodde jag skulle gå sönder och att förlossningen skulle hålla på en evighet, hade grymt höga förhoppningar på lustgasen också men ack så fel man kan ha ;)

Lycka till tjejer och hoppas era små tittar ut snart!

• Palle76

I torsdags natt kom lillan, o bråttom hade hon :) Föddes i bilen :) Men allt gick bra så nu ska jag ställa om till att vara ensam med 2

• zorina
    Palle76 skrev 2015-05-24 15:22:52 följande:

I torsdags natt kom lillan, o bråttom hade hon :) Föddes i bilen :) Men allt gick bra så nu ska jag ställa om till att vara ensam med 2

Oj oj oj skönt att det gick bra!!

Min kille titta ut idag . va 4 tim av hemska värkar men de gick 100 ggr snabbare än förra gången så jag e nöjd och glad! Hoppas de går bra för dig med barnen ensam nu!
  • Palle76

zorina skrev 2015-05-24 20:11:23 följande:
    Oj oj oj skönt att det gick bra!! Min kille titta ut idag . va 4 tim av hemska värkar men de gick 100 ggr snabbare än förra gången så jag e nöjd och glad! Hoppas de går bra för dig med barnen ensam nu!

Grattis :) jodå man kommer nog in i att vara mamma till 2 med :) omställning för sonen med
  • zorina
    Palle76 skrev 2015-05-25 12:10:23 följande:

Grattis :) jodå man kommer nog in i att vara mamma till 2 med :) omställning för sonen med

Ja det blir en omställning för alla .. E lite nyfiken på din förlossning i bilen.. Körde du själv eller hade du med dig ngn? Ja hade fått total panik jag!!
  • Palle76

Hade med mig en doula, tacksam för att hon tog det så bra o hjälpte till med allt

• zorina
    Palle76 skrev 2015-06-10 22:19:43 följande:

Hur går det för er tjejer?

Här går det bra :). Dock lite trött då killen helst är vaken på natten .. Sådär kul när 3 åringen e glad och pigg kl 6 :). Men man överlever allt ett tag såhär med. :). Annars har alla anpassat sig bra. E mest jag som har lite panik ibland att man knappt hinner kissa när man vill.. Hir går de för dig?
  • Palle76

Jo som du säger, börjar komma in i det :) märker av på sonen nu att det är en omställning för han så får försöka ge han lite egentid. Trött då lillan e kvällsmänniska o sonen morgonmänniska så jag e dygnet runt människa haha

• zorina
    Palle76 skrev 2015-06-11 21:21:10 följande:

Jo som du säger, börjar komma in i det :) märker av på sonen nu att det är en omställning för han så får försöka ge han lite egentid. Trött då lillan e kvällsmänniska o sonen morgonmänniska så jag e dygnet runt människa haha

Ja man får passa på att leka med dom när den lilla sover. Sen hänger hon på sambon när hon inser att lillebror vaknar och blir krävande igen :).. Egentid e nog viktigt för dom de tror jag. Trotsigare än någonsin har gon blivit iaf... Men men dom är väl så dom små liven :)... Ja jag tänker att om 10 år då ska ja ha många många sov morgnar... Så är väl vara att härda ut :)
Svar på tråden Mammor i maj 2015