• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Det vackraste
    Ciliaja skrev 2014-05-05 16:07:04 följande:
    Vad heter de du tar? Hon sa de till mig med när jag var inne å köpte men på kartongen står det 50%.

Jättenattljusolja. Aldrig hört :P får köpa hem å prova sen. Är i vecka 37 så det är ju ingen brådska precis, men jag känner verkligen ingenting så det känns lååååångt borta. Bm trodde hon skulle komma tidigare för att hon legat långt ner så länge. Jag är väldigt tveksam :)

Älskar annanas så får köpa lite sånt med nästa vecka :P färsk har jag hört
    Har inte köpt dem än, bara beställt, så vet inte vad de heter. 
    Men frågade om det var endast hallonblad i och hon sa att det stod 100% hallonblad.
    Jo googla jättenattljusolja förlossning så hittar du nog något att läsa om det.
  • Det vackraste

Hade inte kommit te än så beställde från örtapoteket istället. 
    Står 100% enbart hallonblad.
    Också silverax-droppar tog jag. 
    De ska jag ta from 37+0, börjar med 5 droppar/dag i teet.

• Det vackraste

Tipsar om jättenattljusolja.
    Men ta det bara om ni är såpass långt gångna att det är okej att barnet föds.
    För det kan vara väldigt effektivt. 
    Läst om det på amerikanska sidor och det verkar fungera väldigt bra.
    Tom vissa läkare rekommenderar det.
    Det innehåller prostaglandiner, samma som i sperma, men i större mängd. 
    Man kan svälja dem eller föra in dem vid livmodertappen.
    De ger då samma effekt som de medel man får inför igångsättning om tappen är omogen.
    De mjukar upp tappen så att livmoderhalsen kan börja öppna sig och barnet sjunker längre ner och trycket stimulerar då också så att det kan öppna sig.
    Jag visste inte allt det här innan jag provade igår. 
    Tänkte bara ta en enda kapsel för att se .
    Är bara i 33+6.
    En stund efter att jag svalt den så högg det till som bara den i blygdbenet framtill och fortsatte värka lite under ett par timmar. 
    Inte haft så alls innan, däremot i slutet av de andra graviditeterna.
    Sen pirrade det där nere och kändes som barnets huvud låg längre ner.
    Fortsatte med mensvärk långt ner och hade det även i morse. 
    Såhär har jag aldrig känt såhär tidigt med de tidigare fyra graviditeterna så jag kopplar det faktiskt till jättenattljusoljan. 
    Och blev väldigt nyfiken på att läsa mer om det och hamnade då på amerikanska sidor där det stod mycket och de som fött i v 36-37 med första barnet när de tagit det och när de inte tagit det med andra gått tom två veckor över tiden. 
    Jag kommer vänta minst en vecka innan jag tar en kapsel till.

• Dohgon

Var köper man hallonbladste? Och när kan man börja med det? Är ju bara v 28 än så länge, men vill förbereda mig lite ;)

• Det vackraste
    Dohgon skrev 2014-05-11 14:08:09 följande:
    Var köper man hallonbladste? Och när kan man börja med det? Är ju bara v 28 än så länge, men vill förbereda mig lite ;)
    Jag beställde från örtapoteket i tisdags. 
    Hoppas att få dem denna vecka. 
    Tänkte börja med det from imorgon vid 34+0 och då ska det vara okej att börja med 1-2 koppar per dag.
  • Perpen
    Dohgon skrev 2014-05-11 14:08:09 följande:
    Du kan hitta det i vanliga, välsorterade "te-butiker" också. 
  • Det vackraste
    Perpen skrev 2014-05-11 15:50:05 följande:
    Då slipper man både frakt och väntetid. :)
    Ja det är ju smidigt om man har en sådan tebutik i närheten.
  • Dohgon

Tack för svar :) Vi har faktiskt en sådan butik i den lilla staden här så skall självklart undersökas!! Även fast det är några veckor kvar så går tiden fort ;)

• Dohgon

Tack för svar :) Vi har faktiskt en sådan butik i den lilla staden här så skall självklart undersökas!! Även fast det är några veckor kvar så går tiden fort ;)

• Det vackraste
    Det vackraste skrev 2014-05-11 15:24:14 följande:
    Jag beställde från örtapoteket i tisdags. 
    Hoppas att få dem denna vecka. 
    Tänkte börja med det from imorgon vid 34+0 och då ska det vara okej att börja med 1-2 koppar per dag.
    Det hade tydligen kommit redan två dagar efter jag beställde det men jag hade uppgivit fel nummer så avin kom inte fram. 
    Men gick ju väldigt snabbt därifrån alltså! 
    Nu har jag två påsar hallonbladste och en liten flaska silverax. 
    Ska dricka teet nu.
  • Det vackraste

Ska det vara nästan helt färglöst? 
    Var ju bara torkade gröna blad och står 100% ekologiska hallonblad på förpackningen.
    Så antar att det inte kan bli så värst mycket färg på teet...?

• Kaktus
    Det vackraste skrev 2014-05-12 18:36:38 följande:
    Ska det vara nästan helt färglöst? 
    Var ju bara torkade gröna blad och står 100% ekologiska hallonblad på förpackningen.
    Så antar att det inte kan bli så värst mycket färg på teet...?
    Nä det blir inte så mycket färg, eller smak för den delen. Har du låtit det stå och dra tillräckligt länge?  Det ska dra minst 10 min har jag för mig.
  • Det vackraste
    Kaktus skrev 2014-05-12 18:45:32 följande:
    Nä det blir inte så mycket färg, eller smak för den delen. Har du låtit det stå och dra tillräckligt länge?  Det ska dra minst 10 min har jag för mig.
    Det drog i minst en kvart. 
    Tror inte det blir så mycket färg helt enkelt... 
    Inte när det inte är andra tillsatser i.
    Tror jag ska plocka bort bladen från närmsta hallonbuske i sommar och sälja.
  • Det vackraste

Jahapp.
    Druckit upp en kopp nu.
    Hade en sammandragning under tiden men det brukar komma till och från. 
    Inte märkt fler sd än iaf.
    Men är väl lite mycket begärt efter en kopp.

• Det vackraste

Jag tycker jag får ont i magen när jag druckit hallonbladste eller kanelte. :-/
    Fler? 
    Inte sd alltså eller molvärk, utan som värk som något man inte tål.
    Typiskt...

Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!