• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • SKERS
    Bondtösen skrev 2014-04-09 19:39:39 följande:
    Vad härligt att se att det inte bara är jag spm, dricker mitt te och äter ananas så det sprutar genom öronen:) har bf 24/4 men hela tiden varit så säker att den kommer tidigare, men nu har jag börjat tvivla:(

Ja precis så har jag med känt. Nu börjar jag tro att det blir ett maj barn... Men hoppet finns kvar att han vill komma tidigare :) känner ingenting...
  • Bondtösen

Körde runt med dammsugaren innan och då fick jag rejäla sammandragningar sen lugnade det ner sig. Så nu sitter jag nerbäddad i soffan med mitt te och ananas:)

• Knottet

05.52 föddes våran dotter. 2620gram och 45cm lång. Är trött och slut men lycklig. Förlossningen var fantastisk men det slutade med operation eftersom att en del av moderkakan satt fast. Förlorade 1,5 liter blod.

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-09 21:13:33 följande:
    05.52 föddes våran dotter. 2620gram och 45cm lång. Är trött och slut men lycklig. Förlossningen var fantastisk men det slutade med operation eftersom att en del av moderkakan satt fast. Förlorade 1,5 liter blod.
    stort grattis ännu en gång. Glad
    Min förra förlossning slutade på samma sätt. Hoppas att du mår bättre snabbt och att dottern mår bra.
  • SKERS
    Gratulerar här också!!! Hoppas på att du blir bättre snabbt!!!!
  • Det vackraste

Grattis igen! Hoppas du återhämtar dig fort. Senaste fjärde förlossningen tig det tid innan moderkakan kom ut så de talade om op men provade att sätta akupunktur-nålar i tårna först och det hjälpte, den kom ut nästan direkt när de satt dem.
  • Bondtösen

Åh vad roligt! Stort grattis! Har du fått blodtransfusion? Har hört att återhämtningen blir lättare då efter en sådan operation.

• Knottet

Tack! Mår bättre idag. Men är ännu ganska svag och groggy ibland. Hb ligger på 100 idag. Fick blod igår.

Annars så är allt riktigt bra! Lite öm där de klippte mig. Hjärtljuden gick ner så de vela ha ut henne fort.

Amningen fungerar bra och hon är duktig på att suga. :) en riktig gobit är hon! <3 får åka hem imorgon.

• Kaktus

Tänkte bara uppdatera lite såhär i efterhand.

Eftersom det är första barnet så har jag ju inget att jämföra med men iaf, drack 2-3 koppar te om dagen från v 37+0. Grabben kom 3 dagar innan BF. Hade ett förlopp från vattenavgång till födsel på knappt ett dygn. Förvärkar ca ett halvt dygn innan det. Hade effektivt värkarbete, blödning ca 250 ml, moderkakan släppte utan problem.  Eftervärkarna släppte inom en vecka och avslaget består, såhär 13 dagar efter födsel, av sparsamma rosa flytningar.
    Så det blir lätt hallonbladste för mig nästa gång också. :)

Hur har ni haft det?

• Det vackraste
    Kaktus skrev 2014-04-18 13:49:48 följande:
    Tänkte bara uppdatera lite såhär i efterhand.

Eftersom det är första barnet så har jag ju inget att jämföra med men iaf, drack 2-3 koppar te om dagen från v 37+0. Grabben kom 3 dagar innan BF. Hade ett förlopp från vattenavgång till födsel på knappt ett dygn. Förvärkar ca ett halvt dygn innan det. Hade effektivt värkarbete, blödning ca 250 ml, moderkakan släppte utan problem.  Eftervärkarna släppte inom en vecka och avslaget består, såhär 13 dagar efter födsel, av sparsamma rosa flytningar.
    Så det blir lätt hallonbladste för mig nästa gång också. :)

Hur har ni haft det?
    Låter bra det!
    Bara tre veckor och tre dagar tills jag kommer börja med hallonbladste.
    Börjar med en kopp om dagen första veckan, sen två andra veckan osv.
    Vart är bäst att beställa ifrån? 
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!