• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Knottet
    Suess skrev 2014-04-02 16:25:17 följande:
    Åhh va spännande!!! Hoppas hoppas det sätter igång ordentligt nu.  Håller tummarna!

skönt att bebisen växt till sig så pass bra iaf 

Tack! Hoppas också att det kommer igång nu. :)

Ska ringa till förlossningen. Kan inte låta bli att vara sjukt orolig och rädd ändå. Det är inga små blödningar direkt. :/ det kommer hela tiden och jag skulle få torka i evigheter.
  • Suess
    Knottet skrev 2014-04-02 17:16:57 följande:

Tack! Hoppas också att det kommer igång nu. :)

Ska ringa till förlossningen. Kan inte låta bli att vara sjukt orolig och rädd ändå. Det är inga små blödningar direkt. :/ det kommer hela tiden och jag skulle få torka i evigheter.
    Men då Obestämd Då borde de ju kolla ordentligt tycker man.
    Lycka till nu! Snart har du bebis hos dig!
  • Det vackraste
    Knottet skrev 2014-04-02 17:16:57 följande:
    Tack! Hoppas också att det kommer igång nu. :) Ska ringa till förlossningen. Kan inte låta bli att vara sjukt orolig och rädd ändå. Det är inga små blödningar direkt. :/ det kommer hela tiden och jag skulle få torka i evigheter.

Du ska åka in till förlossningen om du blöder! Och ring en ambulans och lägg dig ner.
  • Knottet

Är på förlossningen nu. Pratade med en bm som tar min oro på allvar och hon tycker inte att det är normalt med mensliknande blödningar och att det var bra att jag ringde. De kör en ctgkurva på mig nu.

• Kaktus

Usch vad otäckt, Knottet. Bra att du är på plats o de har koll på dig. Hoppas allt är som det ska.

• Hallonbåt02
    Knottet skrev 2014-04-02 18:37:04 följande:
    Är på förlossningen nu. Pratade med en bm som tar min oro på allvar och hon tycker inte att det är normalt med mensliknande blödningar och att det var bra att jag ringde. De kör en ctgkurva på mig nu.
    Lycka ill nu {#emotions_dlg.flower}
  • Knottet

Allt är som det ska. Ctgkurvan såg bra ut. En läkare gjorde ul, vul och kände på tappen. Hon trodde att det var slemproppen men den gick nog förra veckan när jag hade slemklumpsliknande flytningar med blodstrimmor i. Det här är som rent blod.

Men tidigare idag när de kände på tappen så var den mjuk och mogen. Nu är den utplånad och jag har börjat öppna mig så verkar vara förlossning på g!! :)

• Hallonbåt02
    Knottet skrev 2014-04-02 19:38:19 följande:
    Allt är som det ska. Ctgkurvan såg bra ut. En läkare gjorde ul, vul och kände på tappen. Hon trodde att det var slemproppen men den gick nog förra veckan när jag hade slemklumpsliknande flytningar med blodstrimmor i. Det här är som rent blod.

Men tidigare idag när de kände på tappen så var den mjuk och mogen. Nu är den utplånad och jag har börjat öppna mig så verkar vara förlossning på g!! :)
    Vad roligt!!! Grattis!!
  • Suess
    Allt är som det ska. Ctgkurvan såg bra ut. En läkare gjorde ul, vul och kände på tappen. Hon trodde att det var slemproppen men den gick nog förra veckan när jag hade slemklumpsliknande flytningar med blodstrimmor i. Det här är som rent blod. Men tidigare idag när de kände på tappen så var den mjuk och mogen. Nu är den utplånad och jag har börjat öppna mig så verkar vara förlossning på g!! :)

Åhh va spännande :)
  • Det vackraste

L

Allt är som det ska. Ctgkurvan såg bra ut. En läkare gjorde ul, vul och kände på tappen. Hon trodde att det var slemproppen men den gick nog förra veckan när jag hade slemklumpsliknande flytningar med blodstrimmor i. Det här är som rent blod. Men tidigare idag när de kände på tappen så var den mjuk och mogen. Nu är den utplånad och jag har börjat öppna mig så verkar vara förlossning på g!! :)

Åhh spännande! Men vad är det som blöder då? För man tänker ju att det kan vara moderkakan som lossnar... Men det har läkaren naturligtvis uteslutit nu. Lycka till!!
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!