• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Hallonbåt02

hallonbladste ska man dricka 3-5 koppar under dagen för att framkalla sammandrahningar och för att få en snabbare förlossning så drick INTE om det inte är dags än :) Grattis till er alla för era graviditeter , själv har jag 167 dagar kvar :D

• Kaktus
    Hallonbåt02 skrev 2014-03-29 21:22:11 följande:
    hallonbladste ska man dricka 3-5 koppar under dagen för att framkalla sammandrahningar och för att få en snabbare förlossning så drick INTE om det inte är dags än :) Grattis till er alla för era graviditeter , själv har jag 167 dagar kvar :D
    Jodå, är fullt medveten om det. 38+4 idag så nog är det dags alltid. :) Men tycker som sagt inte att jag märkt nån större skillnad från innan jag började dricka.
  • Suess

Jodå jag dricker fortfarande. Här är det cool lugnt Glad
    Har dock inte druckit 3 koppar/dag senaste dagarna. Har varit fullt upp här.
    Mycket kalasande nu, då många fyller år.

På onsdag fyller sonen hela 5 år Förvånad va tog den tiden vägen? 
    Hoppas lilltjejen iaf låter honom få sin dag för sig själv sen är hon välkommen Skrattande 
    36+5 idag så på torsdag den 3:e är det fritt fram för då räknas hon som färdigbakad och så har sonens dag passerat.Glad

• kerstinsmide

Haha. Vi har också haft massa kalasfirande. Inte som jag kunnat gått på iom att min släkt bor i skåne och det är de som fyllt år. 20, 25 och 28 mars, sen har vi 1, 20 och 28 april. ;) min lille är beräknad till den 17e. Men tror den kommer tidigare.

• Det vackraste

Har ni också provat att äta ananas? Det sägs också öka sannolikheten att föda lite tidigare. Och jättenattljusolja som innehåller prostaglandiner som mjukar upp livmoderhalsen. Vill också få börja hoppas få förlossning! Men är "bara" 28 veckor gången imorgon så får ge mig till tåls några veckor till.

• Det vackraste
    Knottet skrev 2014-03-27 07:31:43 följande:
    Ja kanske. :) hoppas dock att det dröjer någon dag till åtminstone. Men det har börjat lätta så ska försöka sova en stund. Har sovit så dåligt i natt. Vecka 36+4 är jag i. Började dricka hallonbladste för några dagar sen. :)

Hur går det? Har det lugnat sig?
  • Knottet
    Det vackraste skrev 2014-03-30 10:38:20 följande:
    Hur går det? Har det lugnat sig?

Det går upp och ner. Är säker på att slemproppen har gått och har ofta en molande värk. Bebisen är fixerad och ligger långt ner i bäckenet men det behöver ju inte betyda något. Hade värkar natten mot fredag men det klingade av och sen dess har det inte hänt något mer.

Ibland känns det som att hon kommer när som helst och ibland känns det som att hon blir kvar där inne förevigt hehe. ;) men är i vecka 38 (37+0) idag så är helt okej att hon kommer. :) idag ska jag öka till två koppar te.
  • Hallonbåt02
    Kaktus skrev 2014-03-30 09:46:50 följande:
    Jodå, är fullt medveten om det. 38+4 idag så nog är det dags alltid. :) Men tycker som sagt inte att jag märkt nån större skillnad från innan jag började dricka.
    Jag provade allt möjligt när jag var gravid med min 4:e allt från ayur vediska örter till bladpersilja och ananas men inte ett smack hände, hen kom ut 41+  men man ska nog vara försiktig med allt som har med örter att göra, bruka i 10 dagar och vila i 10 dagar brukar vara en riktlinje att utgå från.
    Hoppas att du inte behöver vänta så länge och att den lille vill komma   och erövra  sin mamma med sin charm Solig
  • Knottet

Hade en tid för tillväxtultraljud idag då det upptäcktes att bebisen var 17% mindre än normalt för två veckor sen. Men hon har växt till sig och ligger på -10% nu vilket är helt normalt. De körde även en ctg som var ua.

Men fick vända om på en gång och gå tillbaka till förlossningen. Började blöda, som vid en mens. De gjorde aldrig någon vaginal undersökning så det är inte därför. Men de kollade tappen och den var mjuk och mogen, mer vet jag inte.

Än har det inte avtagit och bm tror att jag håller på att öppnas. Men blir det inte bättre mot kvällen så ska jag höra av mig. Det känns obehagligt men försöker att inte oroa mig utan tänka att det kanske blir bebis snart? :) jag väljer då att tro att det kan vara hallonbladstet som har satt igång saker och ting.

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-02 16:03:03 följande:
    Hade en tid för tillväxtultraljud idag då det upptäcktes att bebisen var 17% mindre än normalt för två veckor sen. Men hon har växt till sig och ligger på -10% nu vilket är helt normalt. De körde även en ctg som var ua.

Men fick vända om på en gång och gå tillbaka till förlossningen. Började blöda, som vid en mens. De gjorde aldrig någon vaginal undersökning så det är inte därför. Men de kollade tappen och den var mjuk och mogen, mer vet jag inte.

Än har det inte avtagit och bm tror att jag håller på att öppnas. Men blir det inte bättre mot kvällen så ska jag höra av mig. Det känns obehagligt men försöker att inte oroa mig utan tänka att det kanske blir bebis snart? :) jag väljer då att tro att det kan vara hallonbladstet som har satt igång saker och ting.
    Åhh va spännande!!! Hoppas hoppas det sätter igång ordentligt nu. Skrattande Håller tummarna!

skönt att bebisen växt till sig så pass bra iaf Glad
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!