• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • SKERS
    Knottet skrev 2014-04-02 19:38:19 följande:
    Allt är som det ska. Ctgkurvan såg bra ut. En läkare gjorde ul, vul och kände på tappen. Hon trodde att det var slemproppen men den gick nog förra veckan när jag hade slemklumpsliknande flytningar med blodstrimmor i. Det här är som rent blod.

Men tidigare idag när de kände på tappen så var den mjuk och mogen. Nu är den utplånad och jag har börjat öppna mig så verkar vara förlossning på g!! :)

Spännande... Hoppas du får gosa bebis snart!!!!
  • Knottet
    Det vackraste skrev 2014-04-02 20:30:24 följande:
    L Åhh spännande! Men vad är det som blöder då? För man tänker ju att det kan vara moderkakan som lossnar... Men det har läkaren naturligtvis uteslutit nu. Lycka till!!

Ja det var min tanke också men hon kollade moderkakan på ul och det såg bra ut. Hon sa att en del får blödningar när tappen utplånas och när man öppnar sig. Fast hon trodde det var slemproppen. Får lita på henne helt enkelt. Men hon sa att blir jag minsta lilla osäker, det blöder mer eller jag får mer ont så ska jag ringa. :)

Har mycket förvärkar/värkar? men inte regelbundna än så länge. Fast tycker det trycker nedåt också. Hoppas det inte dröjer länge nu!! Tack alla. :)
  • Suess
    Knottet skrev 2014-04-02 21:10:14 följande:

Ja det var min tanke också men hon kollade moderkakan på ul och det såg bra ut. Hon sa att en del får blödningar när tappen utplånas och när man öppnar sig. Fast hon trodde det var slemproppen. Får lita på henne helt enkelt. Men hon sa att blir jag minsta lilla osäker, det blöder mer eller jag får mer ont så ska jag ringa. :)

Har mycket förvärkar/värkar? men inte regelbundna än så länge. Fast tycker det trycker nedåt också. Hoppas det inte dröjer länge nu!! Tack alla. :)
    Skönt att allt såg bra ut!

Hur har natten varit? kanske redan blivit bebis Glad
  • Knottet
    Suess skrev 2014-04-03 06:55:46 följande:
    Skönt att allt såg bra ut!

Hur har natten varit? kanske redan blivit bebis 

Ingen bebis än. Tycker att det går upp och ner hela tiden. Hoppas att jag inte behöver vänta så länge!
  • Kaktus

Knottet: Hoppas det händer snart.

Själv har jag insett att jag är en fegis. Har börjat få förvärkar som gör rätt så ont...så nu vågar jag inte dricka hallonbladsteet för då gör det ÄNNU ondare. Haha. Undrar hur detta ska sluta :)

• SKERS

Tycker jag kände mer av sammandragningar för nån vecka sen!!!

Nu är det såå lugnt här, vore det inte för den gigantiska kulan på magen så skulle jag inte ens märka att jag är gravid!!!

Lugnet före stormen kanske :)

• Knottet
    Kaktus skrev 2014-04-03 08:23:21 följande:
    Knottet: Hoppas det händer snart.

Själv har jag insett att jag är en fegis. Har börjat få förvärkar som gör rätt så ont...så nu vågar jag inte dricka hallonbladsteet för då gör det ÄNNU ondare. Haha. Undrar hur detta ska sluta :)
    Ja verkligen. Känns som att hon luras med mig hela tiden och jag börjar bli ordentligt less nu hehe. ;)

Förstår dig, jag tycker själv att hallonbladstet är lite läskigt. Sen jag började dricka det så har det hänt massor som inte känns som någon slump direkt. Haha är glad att jag började försiktigt med en kopp. 
  • Suess
    Knottet skrev 2014-04-03 10:23:31 följande:
    Ja verkligen. Känns som att hon luras med mig hela tiden och jag börjar bli ordentligt less nu hehe. ;)

Förstår dig, jag tycker själv att hallonbladstet är lite läskigt. Sen jag började dricka det så har det hänt massor som inte känns som någon slump direkt. Haha är glad att jag började försiktigt med en kopp. 
    verkar funka på vissa iaf :) Här händer ingenting när jag dricker teet och då har jag druckit 3 koppar/dag sen v 35+2. Skrattande
  • Kaktus
    Suess skrev 2014-04-03 10:36:25 följande:
    verkar funka på vissa iaf :) Här händer ingenting när jag dricker teet och då har jag druckit 3 koppar/dag sen v 35+2. Skrattande
    Nä, jag har inte känt något extra direkt heller. Grejen nu är att jag är  RÄDD att det ska göra nåt. Är ju medveten om att det enda som kan hända är att det drar igång lite snabbare men jag kan inte förmå mig att inta något som förvärrar smärtorna jag redan har. Får hoppas att det har börjat och sköter sig självt helt enkelt. :)
  • Suess
    Kaktus skrev 2014-04-03 10:55:38 följande:
    Nä, jag har inte känt något extra direkt heller. Grejen nu är att jag är  RÄDD att det ska göra nåt. Är ju medveten om att det enda som kan hända är att det drar igång lite snabbare men jag kan inte förmå mig att inta något som förvärrar smärtorna jag redan har. Får hoppas att det har börjat och sköter sig självt helt enkelt. :)
    okej Glad
    När är bf för dig? Kanske är så att det faktiskt är förlossningen som är på g om du känner sånna smärtor.
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!