• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Det vackraste
    Suess skrev 2014-04-07 14:02:46 följande:
    skönt att magen sjunkit för dig. Här var bebisen rörlig vid förra veckans besök hos bm och magen är högt upp.  Hehe okej  Nä detta är min andra. Första kom 7 dagar över bf. När har dina tidigare kommit?

Rörliga är de ofta ända fram till de föds from andra barnent. Magen kan vara högt upp med. Så gå inte efter det.
  • Suess
    Det vackraste skrev 2014-04-07 14:38:08 följande:

Rörliga är de ofta ända fram till de föds from andra barnent. Magen kan vara högt upp med. Så gå inte efter det.
    De roliga är att hon var ruckbar i v 33 och v 35 för att sen vara rörlig i v 37.Flört
    Men bm sa samma sak att de kan vara rörliga ända fram tills förlossningen startar. 
  • SKERS

Inga utav min har fixerat sig innan! Denna är också rörlig men ändå långt ner. 

Första BF+2 veckor
    Andra BF
    Tredje BF -4 dagar

Blir intressant å se när denna dyker upp!!!

• Suess
    SKERS skrev 2014-04-07 15:23:42 följande:

Inga utav min har fixerat sig innan! Denna är också rörlig men ändå långt ner. 

Första BF+2 veckor
    Andra BF
    Tredje BF -4 dagar

Blir intressant å se när denna dyker upp!!!

okej Glad
    De har ju kommit ungefär lika ändå. Glad
  • Knottet

Jag blev ordentligt grundlurad igår. Vi hade sex och jag vet att det sätter igång saker och ting. Fick värkar med 5 minuters mellanrum. Men när de legat på 5 minuter i någon timme utan att vare sig öka i frekvens eller styrka förstod jag att det var falskt alarm. Hade en jobbig natt men till slut klingade de av. Nu har jag en fruktansvärd molvärk och jag känner mig "öm".

Förbannade förvärkar! Hoppas att de gjort någon nytta åtminstone. Har ett besök hos bm imorgon och det återstår att se då om jag öppnat mig mer sen sist. Fortsätter väll att pimpla mitt te och får inse att det är bebisen som bestämmer när hon ska komma.

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-08 09:40:59 följande:
    Jag blev ordentligt grundlurad igår. Vi hade sex och jag vet att det sätter igång saker och ting. Fick värkar med 5 minuters mellanrum. Men när de legat på 5 minuter i någon timme utan att vare sig öka i frekvens eller styrka förstod jag att det var falskt alarm. Hade en jobbig natt men till slut klingade de av. Nu har jag en fruktansvärd molvärk och jag känner mig "öm".

Förbannade förvärkar! Hoppas att de gjort någon nytta åtminstone. Har ett besök hos bm imorgon och det återstår att se då om jag öppnat mig mer sen sist. Fortsätter väll att pimpla mitt te och får inse att det är bebisen som bestämmer när hon ska komma.
    va drygt! Jobbigt med falsklarm. Rynkar på näsan
    Hon verkar envis din lilla tjej.
  • kerstinsmide

Jag har haft en hel vecka av falsklarm! Minst en timme om dagen så har jag värkar (oftast på kvällen) som kommer med ca 4 - 5 min mellanrum. Men klingar sedan av... utöver denna molande värk jag har nästan dygnet runt. ;) lurifax till unge!

• Knottet
    Suess skrev 2014-04-08 09:45:04 följande:
    va drygt! Jobbigt med falsklarm. Rynkar på näsan
    Hon verkar envis din lilla tjej.
    Verkar som att hon är det. Rynkar på näsan Men det är förmodligen hon som bestämmer och gissar att hon kommer när jag gett upp. Vecka 38+2 idag enligt rul och 39+3 enligt min egen uträkning som förmodligen stämmer bättre men har valt att följa rul för att inte bli besviken. Men jag vet precis när jag hade äl och gravtestet hade omöjligt gett utslag så tidigt. Glad
    kerstinsmide skrev 2014-04-08 11:29:21 följande:
    Jag har haft en hel vecka av falsklarm! Minst en timme om dagen så har jag värkar (oftast på kvällen) som kommer med ca 4 - 5 min mellanrum. Men klingar sedan av... utöver denna molande värk jag har nästan dygnet runt. ;) lurifax till unge!
    Vi verkar ha envisa ungar som gillar att luras med sina mammor. Flört Håller tummarna att bebisen kommer snart och slutar luras! Glad
  • kerstinsmide
    Knottet skrev 2014-04-08 11:50:20 följande:
    Verkar som att hon är det.  Men det är förmodligen hon som bestämmer och gissar att hon kommer när jag gett upp. Vecka 38+2 idag enligt rul och 39+3 enligt min egen uträkning som förmodligen stämmer bättre men har valt att följa rul för att inte bli besviken. Men jag vet precis när jag hade äl och gravtestet hade omöjligt gett utslag så tidigt. 
    kerstinsmide skrev 2014-04-08 11:29:21 följande:
    Vi verkar ha envisa ungar som gillar att luras med sina mammor.  Håller tummarna att bebisen kommer snart och slutar luras! 

Ruskigt envisa! Haha. Men idag ska jag prova alla myter samtidigt! Jag sitter här och dricker mitt te, äter ananas och badar fotbad. Efter en stunds städning och tvättning! Kan inte ligga med min karl dock. Han jobbar till 21:30
  • Bondtösen

Vad härligt att se att det inte bara är jag spm, dricker mitt te och äter ananas så det sprutar genom öronen:) har bf 24/4 men hela tiden varit så säker att den kommer tidigare, men nu har jag börjat tvivla:(

Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!