• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Kaktus
    Det vackraste skrev 2014-04-18 14:19:11 följande:
    Låter bra det!
    Bara tre veckor och tre dagar tills jag kommer börja med hallonbladste.
    Börjar med en kopp om dagen första veckan, sen två andra veckan osv.
    Vart är bäst att beställa ifrån? 
    Åhh, spännande! :)
    Jag trappade också upp det, fast aningen snabbare. 

Drack dock inget från det att förvärkarna satte igång för jag var så rädd att det skulle göra ondare då. Logiskt va? :) 

Jag beställde från hallonbladste.se. Finns säkert billigare men de var väldigt tydliga med att det bara är hallonblad i deras produkt o inte en massa annat konstigt. Läst att det finns pås-te hos hälsokostbutiker men det är tydligen mest smakämnen o inte så mycket  verksam substans i det.
  • Perpen

Snubblade nyss över den här tråden och tänkte bara tipsa om att ni kan kolla i vanliga butiker som säljer löste. Jag hittade mitt hallonbladste i en butik som sålde te, skorpor, praliner och lite sånt. Teet jag köpte var enbart hallonblad och var inte särskilt dyrt heller, minns inte exakt vad det kostade men det var definitivt inte mer än 50 kronor. :)

• Det vackraste
    Kaktus skrev 2014-04-18 14:46:06 följande:
    Åhh, spännande! :)
    Jag trappade också upp det, fast aningen snabbare. 

Drack dock inget från det att förvärkarna satte igång för jag var så rädd att det skulle göra ondare då. Logiskt va? :) 

Jag beställde från hallonbladste.se. Finns säkert billigare men de var väldigt tydliga med att det bara är hallonblad i deras produkt o inte en massa annat konstigt. Läst att det finns pås-te hos hälsokostbutiker men det är tydligen mest smakämnen o inte så mycket  verksam substans i det.
    Jag kommer bara vara i v 34+0 när jag börjar men då är lungorna mogna och man stoppar inte förlossningar efter 34 veckor.
    Börjar försiktigt dock. 
    Tack för tipset!
    Då ska jag beställa därifrån snart. 
    Grattis förresten! 
  • SKERS
    Kaktus skrev 2014-04-18 13:49:48 följande:
    Tänkte bara uppdatera lite såhär i efterhand.

Eftersom det är första barnet så har jag ju inget att jämföra med men iaf, drack 2-3 koppar te om dagen från v 37+0. Grabben kom 3 dagar innan BF. Hade ett förlopp från vattenavgång till födsel på knappt ett dygn. Förvärkar ca ett halvt dygn innan det. Hade effektivt värkarbete, blödning ca 250 ml, moderkakan släppte utan problem.  Eftervärkarna släppte inom en vecka och avslaget består, såhär 13 dagar efter födsel, av sparsamma rosa flytningar.

Så det blir lätt hallonbladste för mig nästa gång också. :)

Hur har ni haft det?

Vad kul att höra :)

Har bf om 13 dagar. Jag dricker så ofta jag kommer på det... Har varit mycket att stå i här hemma sista tiden så ibland glömmer jag helt enkelt... Men ska gå ta en kopp nu... :)
  • Det vackraste
    SKERS skrev 2014-04-18 16:33:22 följande:

Vad kul att höra :)
    Har bf om 13 dagar. Jag dricker så ofta jag kommer på det... Har varit mycket att stå i här hemma sista tiden så ibland glömmer jag helt enkelt... Men ska gå ta en kopp nu... :)
    Spännande!!!
  • Suess

Hur går det för er alla?

Här är det 2 dagar kvar till bf idag och har haft många falskalarm denna veckan.
    Förvärkarna retas med mig!
    Har varit i kontakt med förlossningen men inte åkt upp tack och lovGlad
    Hade ju sist 2,5 dygns latensfas så jag vill inte åka in för tidigt.

Dricker teet när jag kommer ihåg det Glad

• SKERS
    Suess skrev 2014-04-19 07:45:58 följande:
    Hur går det för er alla?

Här är det 2 dagar kvar till bf idag och har haft många falskalarm denna veckan.

Förvärkarna retas med mig!

Har varit i kontakt med förlossningen men inte åkt upp tack och lov

Hade ju sist 2,5 dygns latensfas så jag vill inte åka in för tidigt.

Dricker teet när jag kommer ihåg det 

Vad bra att du skrev här nu!!! Påminde mig om teet. Ska gå göra en kopp nu.

Hoppas du får träffa din bebis snart!

Själv har jag 11dar kvar. Hade lite lite förvärkar igår. Men känner ju efter för minsta lilla. Så i själva verket var det säkert inget. Längtar så mycket nu!!!
  • Suess
    SKERS skrev 2014-04-19 08:03:16 följande:

Vad bra att du skrev här nu!!! Påminde mig om teet. Ska gå göra en kopp nu.
    Hoppas du får träffa din bebis snart!
    Själv har jag 11dar kvar. Hade lite lite förvärkar igår. Men känner ju efter för minsta lilla. Så i själva verket var det säkert inget. Längtar så mycket nu!!!
    Har också förberett och kokat vatten Glad ska fixa det snart.
    Ja! hoppas vi båda inte har alltför många dagar kvar till bebis!
    spricker snart av längtan och nyfikenhet. Glad
  • SKERS

Sådär då... Då var det min tur att uppdatera lite här. 26/4 kom våran kille alltså 4 dar innan BF. Ganska jobbig förlossning. Svårt fortfarande att säga om avslaget men jag blöder absolut inte nå mycket. Barnmorskan var förvånad hur fint livmodern drog ihop sig efter. Dock brast ett blodkärl i krystningarna så jag blödde en hel del, men det hade nog mer med hur han kom ut. Ska uppdatera sen hur länge avslaget håller i sig!!!!

• Suess

Grattis skers. skönt å få före bf.

Fick en dotter den 25/4 (bf+4) kl 12:52. 4056 g och 53 cm lång. Jobbig förlossning som slutade med sövning och op även denna gången då jag ej slutade blöda. Avslaget nu efter är helt ok tycker jag. Ont som sjutton dock pga bristningar i ul.

Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!