• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Kaktus

Jo, BF är på tis 8/4 så det känns lite som att det är på gång. Dock påminde bm på förlossningen om att det kan hålla på såhär ett tag, framför att som förstföderska. Men jag hoppas ju verkligen att det är på gång nu. 

• Prefix87

Hej igen :) lovade att återkomma med resultat. Födde i torsdags en välmående pojke, bf+2. Under förlossningen kändes livmodern extremt stark och jag krystade bara 3 gånger innan han kom ut. Blödde 400 ml och behövde inte sy. Avslaget rycker jag är den största skillnaden, det är mycket lättare och har börjat avta.. magen (livmodern) har minskat och dragit ihop sig fortare i jämförelse med de andra gångarna (har två barn sedan innan).

Jag skulle iallafall rekomendera hallonblads te (till de som har normala graviditeter). För jag upplevde att det gjorde skillnad, men vet givetvis inte hur det skulle gått denna gången utan heller :p

• Suess
    Kaktus skrev 2014-04-03 11:14:11 följande:
    Jo, BF är på tis 8/4 så det känns lite som att det är på gång. Dock påminde bm på förlossningen om att det kan hålla på såhär ett tag, framför att som förstföderska. Men jag hoppas ju verkligen att det är på gång nu. 
    okej Glad Det är det nog ska du se Flört

Jo det kan även jag säga med egna erfarenheter. 
    När jag väntade sonen hade jag värkar i 2,5 dygn innan vattnet gick och det satte fart på riktigt, efter det tog förlossningen ca 17 timmar.
    Hoppas det går fortare denna gången Glad
    Prefix87 skrev 2014-04-03 12:32:49 följande:
    Hej igen :) lovade att återkomma med resultat. Födde i torsdags en välmående pojke, bf+2. Under förlossningen kändes livmodern extremt stark och jag krystade bara 3 gånger innan han kom ut. Blödde 400 ml och behövde inte sy. Avslaget rycker jag är den största skillnaden, det är mycket lättare och har börjat avta.. magen (livmodern) har minskat och dragit ihop sig fortare i jämförelse med de andra gångarna (har två barn sedan innan).

Jag skulle iallafall rekomendera hallonblads te (till de som har normala graviditeter). För jag upplevde att det gjorde skillnad, men vet givetvis inte hur det skulle gått denna gången utan heller :p
    Grattis till pojken Glad Härligt att allt gick så bra.
  • Knottet

Grattis till pojken! Låter som att hallonbladste gjorde susen för dig. :)

Har bestämt mig för att öka till tre koppar. Finns det en chans att det kan starta förlossningen så tar jag den. Verkar som att jag står i startgroparna ändå. Men jag hoppas mest att jag har druckit tillräckligt för att det ska ge någon effekt på värkarbetet och läkningen efteråt.

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-03 13:35:39 följande:
    Grattis till pojken! Låter som att hallonbladste gjorde susen för dig. :)

Har bestämt mig för att öka till tre koppar. Finns det en chans att det kan starta förlossningen så tar jag den. Verkar som att jag står i startgroparna ändå. Men jag hoppas mest att jag har druckit tillräckligt för att det ska ge någon effekt på värkarbetet och läkningen efteråt.
    Hur går det för dig?
    Har du slutat att blöda?

Här är det fortfarande lugnt. 
    Det är bra det för bebis får inte komma under helgen. Vi är fullbokade Glad Får se om hon lyder! Flört
    I morgon har sonen kalas på Leo´s lekland och på söndag har vi kalas hemma för släkten.
    Så på måndag är det fritt fram igen Skrattande

Fortsätter med mitt te, 3 koppar/dag.
  • SKERS

Hoppas alla mår bra! Eller ja så bra man kan må i slutet av grav.

Här har vattkoppor börjat härja. Så bestämmer sig bebisen för att komma nu så fick jag inte bo hemma med bebisen om syskonen har vattkoppor! Vi får väl se när det behagar för bebisen att titta ut! Fortsätter iallafall med mitt te. Vissa dar tar jag 1 kopp och vissa tar jag 2-3 koppar glömmer bort det ibland!

• Knottet

Blödningen har börjat avta och det som kommer är inte mycket. Har ett trosskydd utifall att. Var hos min bm i morse och hon sa att det är en teckningsblödning. Hon kände även på livmodertappen och nu är jag öppen 3 cm så det är definitivt på gång! Glad

Problemet var att när hon kollade tappen så kände hon att jag hade ordentliga sammandragningar som jag inte märkte av överhuvudtaget. I natt har jag haft värkar men absolut inget regelbundet utan det har legat på 10-18 minuter mellan dem. Har kunnat sova mig igenom dessa och de avtog på morgonsidan. Hon sa att jag måste ha en ordentlig smärttröskel. En del kanske tycker att det är bra men kan bli problem för mig att avgöra när jag ska åka in.

Nu känns det inte så långt borta längre. Börjar bli lite nervös men är så redo som det bara går! Glad

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-04 10:33:11 följande:
    Blödningen har börjat avta och det som kommer är inte mycket. Har ett trosskydd utifall att. Var hos min bm i morse och hon sa att det är en teckningsblödning. Hon kände även på livmodertappen och nu är jag öppen 3 cm så det är definitivt på gång! Glad

Problemet var att när hon kollade tappen så kände hon att jag hade ordentliga sammandragningar som jag inte märkte av överhuvudtaget. I natt har jag haft värkar men absolut inget regelbundet utan det har legat på 10-18 minuter mellan dem. Har kunnat sova mig igenom dessa och de avtog på morgonsidan. Hon sa att jag måste ha en ordentlig smärttröskel. En del kanske tycker att det är bra men kan bli problem för mig att avgöra när jag ska åka in.

Nu känns det inte så långt borta längre. Börjar bli lite nervös men är så redo som det bara går! Glad
    Spännande! Hoppas det tilltar och att bebisen tittar ut snart Glad
  • SKERS

Hur går det för er? Hur långt gångna är ni alla?

Jag har BF 30 april! Snart 37 fulla veckor, men känns som en evighet kvar!

Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!