• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Knottet
    Suess skrev 2014-03-26 10:41:35 följande:
    Jag med! 36+1 idag. Igår kväll hade jag regelbundna sammandragningar i ca 2 tim. Men sen dess har det varit cool lugnt.
    Spännande! Det verkar ge effekt. Glad Ska snart dricka en kopp hade jag tänkt. Har ännu en del förvärkar till och från, men har inte haft några fler blodiga flytningar. 
  • SKERS

Vad spännande!!!

Jag får också mer sammandragningar i samband med att jag dricker teet. Så livmodern tränar sig väl :)

• Suess
    Knottet skrev 2014-03-26 11:30:40 följande:
    Spännande! Det verkar ge effekt. Glad Ska snart dricka en kopp hade jag tänkt. Har ännu en del förvärkar till och från, men har inte haft några fler blodiga flytningar. 
    ja Glad Har sammandragningar till och från. Men mina känns ingenting.
  • Knottet

Är helt säker på att det är slemproppen som släpper. Har haft fler slemmiga blodstrimmiga flytningar. Natten har varit hemsk. Det har molat, sammandragningar och förvärkar. Förutom det så har ryggen och bäckenet spökat. :/

Drack två koppar igår istället för en och jag vet inte men det verkar som att jag är extra känslig?

• Ciliaja

Jag favoritar denna. Har bf i slutet av maj och tänkte börja om några veckor. :)

• Det vackraste
    Knottet skrev 2014-03-27 06:25:49 följande:
    Är helt säker på att det är slemproppen som släpper. Har haft fler slemmiga blodstrimmiga flytningar. Natten har varit hemsk. Det har molat, sammandragningar och förvärkar. Förutom det så har ryggen och bäckenet spökat. :/ Drack två koppar igår istället för en och jag vet inte men det verkar som att jag är extra känslig?

Låter som det är på gång. Vilken vecka och dag är du på? Har du precis börjat dricka hallonbladste?
  • Knottet
    Det vackraste skrev 2014-03-27 07:11:32 följande:
    Låter som det är på gång. Vilken vecka och dag är du på? Har du precis börjat dricka hallonbladste?

Ja kanske. :) hoppas dock att det dröjer någon dag till åtminstone. Men det har börjat lätta så ska försöka sova en stund. Har sovit så dåligt i natt. Vecka 36+4 är jag i. Började dricka hallonbladste för några dagar sen. :)
  • SKERS

Hur går det här? Dricker ni fortfarande? 

Måste erkänna att jag känner mig beroende av det, är så sjukt gott... Trodde aldrig jag skulle tycka hösmak är gottTungan ute

Går nog över efter graviditeten, haft konstiga cravings denna gången!!!!

• kerstinsmide
    SKERS skrev 2014-03-29 18:16:33 följande:
    Hur går det här? Dricker ni fortfarande?  Måste erkänna att jag känner mig beroende av det, är så sjukt gott... Trodde aldrig jag skulle tycka hösmak är gott Går nog över efter graviditeten, haft konstiga cravings denna gången!!!!

Dricker fortfarande ^^ tre koppar om dagen ibland bara två. Tycker också om smaken. Men tycker det är rätt sött trots att det är strävt. Tycker inte det smakar hö dock. ;)
  • Kaktus

Dricker också fortfarande. Har ökat till tre koppar om dagen men vet inte om jag känner nåt av det. Tycker jag har ungefär samma nivå på sammandragningarna som innan jag började. Men hoppas på positiva effekter efteråt iaf. Jag är inte jätteförtjust i smaken men det är ju inte direkt äckligt.

Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!