• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Det vackraste
    Knottet skrev 2014-04-04 10:33:11 följande:
    Blödningen har börjat avta och det som kommer är inte mycket. Har ett trosskydd utifall att. Var hos min bm i morse och hon sa att det är en teckningsblödning. Hon kände även på livmodertappen och nu är jag öppen 3 cm så det är definitivt på gång!  Problemet var att när hon kollade tappen så kände hon att jag hade ordentliga sammandragningar som jag inte märkte av överhuvudtaget. I natt har jag haft värkar men absolut inget regelbundet utan det har legat på 10-18 minuter mellan dem. Har kunnat sova mig igenom dessa och de avtog på morgonsidan. Hon sa att jag måste ha en ordentlig smärttröskel. En del kanske tycker att det är bra men kan bli problem för mig att avgöra när jag ska åka in. Nu känns det inte så långt borta längre. Börjar bli lite nervös men är så redo som det bara går! 

Har du fött? Gått tre dagar nu så undrar jag...
  • Suess
    SKERS skrev 2014-04-07 08:56:21 följande:

Hur går det för er? Hur långt gångna är ni alla?

Jag har BF 30 april! Snart 37 fulla veckor, men känns som en evighet kvar!

Här är det lugnt, förutom lite förvärkar då och då. sj då?

Beräknad 21/4 så 37+6 idag.
    Tänk att vi går in i v 39 i morgon, helt galet!
    Börjar bli nervös nu, fast samtidigt längtar jag som en tok.
    Vill att det ska sätta igång nu, helst igår Glad
  • SKERS
    Suess skrev 2014-04-07 10:09:00 följande:
    Här är det lugnt, förutom lite förvärkar då och då. sj då?

Beräknad 21/4 så 37+6 idag.
    Tänk att vi går in i v 39 i morgon, helt galet!
    Börjar bli nervös nu, fast samtidigt längtar jag som en tok.
    Vill att det ska sätta igång nu, helst igår Glad

Tyckte jag kände mer för nån vecka sen... Nu känner jag mig knappt gravid. Förutom att jag är tjock och gnällig :)

Lääängtar sååå... Ska bli så spännande att se vad det är för busar som ligger i våra magar:)

Tror du att du går över eller får tididgt om du får gissa!?

• Suess
    SKERS skrev 2014-04-07 11:27:32 följande:

Tyckte jag kände mer för nån vecka sen... Nu känner jag mig knappt gravid. Förutom att jag är tjock och gnällig :)

Lääängtar sååå... Ska bli så spännande att se vad det är för busar som ligger i våra magar:)

Tror du att du går över eller får tididgt om du får gissa!?

Ja verkligen!
    Jag har ingen aning, men sambon har känt på sig att hon kommer tidigare. Så vi får se om han har rätt. Hoppas på det iaf Glad

Två st jag känner fick 10 dagar före (förstföderskor) och 1 gick över 12 dagar( femte barnet). Glad
    Så det kan ju bli hur som.

Har du någon känsla på när bebis kommer?
  • Knottet

38+1 idag. Har fortfarande molvärk och får förvärkar ibland men det verkar som att allt har stannat upp. :/ Inte helt ovanligt dock, har läst om de som gått med utplånad tapp och öppen 2-3 cm i mer än en vecka.

Dricker mitt te tre gånger om dagen och hoppas på det bästa. Får en del sammandragningar precis efter att jag druckit. Börjar tappa hoppet och det känns som att hon aldrig kommer ut. :(

• Suess
    Knottet skrev 2014-04-07 12:00:26 följande:
    38+1 idag. Har fortfarande molvärk och får förvärkar ibland men det verkar som att allt har stannat upp. :/ Inte helt ovanligt dock, har läst om de som gått med utplånad tapp och öppen 2-3 cm i mer än en vecka.

Dricker mitt te tre gånger om dagen och hoppas på det bästa. Får en del sammandragningar precis efter att jag druckit. Börjar tappa hoppet och det känns som att hon aldrig kommer ut. :(
    Men då envisa bebis att luras så Rynkar på näsan
    Inte långt kvar nu oavsett, men det känns ju som en evighet!
  • SKERS
    Knottet skrev 2014-04-07 12:00:26 följande:

Jag som trodde att du hade fått nu :) Hoppas bebis kommer snart!!!!
  • SKERS
    Suess skrev 2014-04-07 11:39:38 följande:
    Ja verkligen!
    Jag har ingen aning, men sambon har känt på sig att hon kommer tidigare. Så vi får se om han har rätt. Hoppas på det iaf Glad

Två st jag känner fick 10 dagar före (förstföderskor) och 1 gick över 12 dagar( femte barnet). Glad
    Så det kan ju bli hur som.

Har du någon känsla på när bebis kommer?

Har hela tiden känt på mig att han kommer tidigare, men nu börjar jag tvivla. Blir säkert ett majbarn! De flesta i min omgivning verkar tro att han kommer tidigare eftersom jag är så stor och magen lååångt ner. Men dom försöker väl bara vara snälla :)

Det lät inte bra eftersom detta är min fjärde.. pusst!!!

Är det första?

• Knottet

Trodde också att jag skulle ha fått vid det här laget. :/ Börjar verkligen tappa modet och humöret. Känner mig som en tickande bomb. Det är så frustrerande. :(

• Suess
    SKERS skrev 2014-04-07 12:56:15 följande:

Har hela tiden känt på mig att han kommer tidigare, men nu börjar jag tvivla. Blir säkert ett majbarn! De flesta i min omgivning verkar tro att han kommer tidigare eftersom jag är så stor och magen lååångt ner. Men dom försöker väl bara vara snälla :)

Det lät inte bra eftersom detta är min fjärde.. pusst!!!

Är det första?

skönt att magen sjunkit för dig. Här var bebisen rörlig vid förra veckans besök hos bm och magen är högt upp. Rynkar på näsan

Hehe okej Flört Nä detta är min andra. Första kom 7 dagar över bf.
    När har dina tidigare kommit?
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!