• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • kerstinsmide

Fick min lilla tös den 23/4 supertuff förlossning som slutade i akutsnitt. Så kan tyvärr inte säga hur mycket jag blödde vid förlossnibgen. :P men bröder då inte mycket nu :) klarar mig med vanliga bindor. Wihu!

• SKERS

En liten uppdatering här. 26/4 kom våran lillkillen. Blödde lite under förlossningen tror att det var mestadels för att ett blodkärl sprack.

Barnmorskorna var väldigt förvånade hur snabbt och fint livmodern drog ihop sig. Och nu snart tre dagar efter blöder jag knappt. Räcker med trosskydd.

• lillverran
    SKERS skrev 2014-03-22 06:41:34 följande:

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

Har läst om hallonbladste och har nu beställt jag med, ska bli spännande och se hur kroppen reagerar på det. Har 16 dagar kvar till BF. Har hört att kanel te ska ha nån liknande effekt så har provat det nu också men inte märkt så himla mkt än, lite sammandragningar men ingen värk.. spännande att läsa om allas små småttingar Grattis till alla!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Kaktus
    lillverran skrev 2014-04-28 08:29:47 följande:
    Har läst om hallonbladste och har nu beställt jag med, ska bli spännande och se hur kroppen reagerar på det. Har 16 dagar kvar till BF. Har hört att kanel te ska ha nån liknande effekt så har provat det nu också men inte märkt så himla mkt än, lite sammandragningar men ingen värk.. spännande att läsa om allas små småttingar Grattis till alla!!!{#emotions_dlg.flower}
    Hej!
    Härligt att du börjar närma dig slutet på graviditeten. Funderade bara lite över detta med kanelte. Innehåller det mycket kanel? Anledningen till att jag frågar är att överkonsumtion av kanel kan leda till leverskador. Är säkert inte någon fara för dig men bebisens lever är ju långt ifrån färdigutvecklad och kanske inte kan bryta ner kanelen. Jag är absolut ingen expert på detta men det kan ju vara värt att kolla upp för din del.

Hoppas allt går bra med förlossningen o grattis till bebis i förskott. Glad

Info om kanel: www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kryddor/Kanel-och-kumarin-/ 
  • lillverran
    Kaktus skrev 2014-04-28 10:04:05 följande:
    Hej!
    Härligt att du börjar närma dig slutet på graviditeten. Funderade bara lite över detta med kanelte. Innehåller det mycket kanel? Anledningen till att jag frågar är att överkonsumtion av kanel kan leda till leverskador. Är säkert inte någon fara för dig men bebisens lever är ju långt ifrån färdigutvecklad och kanske inte kan bryta ner kanelen. Jag är absolut ingen expert på detta men det kan ju vara värt att kolla upp för din del.

Hoppas allt går bra med förlossningen o grattis till bebis i förskott. Glad

Info om kanel: www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-oc h-svar/Kryddor/Kanel-och-kumarin-/ 
    Det visste jag inte om faktiskt!! Har inte druckit det genom graviditeten utan läste det på nån sida och har hunnit dricka 2 koppar typ så det är nog ingen fara. Mest i väntan på hallonbladsteet som borde landa i brevlådan vilken dag som helst nu.

Tack så mkt för bra tips och ja nu håller vi tummar och tår för en bra snabb förlossning. Hade en bra förlossning sist också egentligen, vattnet gick (i v. 35) och ca 9 h senare så va grabben ute. Hade då hunnit med ambulansfärd från ett BB till ett annat också.
    Så kan det gå.
  • Det vackraste

Har beställt från hälsokosten nu.
    Det skulle vara rent hallonbladste.
    Ska också köpa ananasjuice och prova att dricka om tre veckor.

• Det vackraste

Hur går det för er? 
    En vecka tills jag börjar dricka hallonbladste. 
    Druckit lite ananasjuice ibland och konstigt nog fått mer sd då.
    Ska prova jättenattljusolja också from 36 veckor.  

• Ciliaja

Jag har druckit det i två veckor snart. Känner ingenting. Men kommer fortsätta ändå :P

Köpte mitt på life. Är väl bara 50 procent i de. Typiskt. Hoppas det hjälper lite ändå.

• Det vackraste
    Ciliaja skrev 2014-05-05 14:52:01 följande:
    Jag har druckit det i två veckor snart. Känner ingenting. Men kommer fortsätta ändå :P

Köpte mitt på life. Är väl bara 50 procent i de. Typiskt. Hoppas det hjälper lite ändå.
    Jag har beställt till mitt hälsokost-affär och hon sa att det var enbart hallonblad i. 
    Prova att äta ananas annars eller drick ananasjuice (helst från hälsokost den med) eller ta jättenattljusolja-kapslar (går även att stoppa in en down there på natten.
    Innehåller prostaglandiner som mjukar upp livmoderhalsen. 
    Är du nära bf?
  • Ciliaja
    Det vackraste skrev 2014-05-05 15:56:19 följande:
    Jag har beställt till mitt hälsokost-affär och hon sa att det var enbart hallonblad i. 
    Prova att äta ananas annars eller drick ananasjuice (helst från hälsokost den med) eller ta jättenattljusolja-kapslar (går även att stoppa in en down there på natten. smile5.gif
    Innehåller prostaglandiner som mjukar upp livmoderhalsen. 
    Är du nära bf?
    Vad heter de du tar? Hon sa de till mig med när jag var inne å köpte men på kartongen står det 50%.

Jättenattljusolja. Aldrig hört :P får köpa hem å prova sen. Är i vecka 37 så det är ju ingen brådska precis, men jag känner verkligen ingenting så det känns lååååångt borta. Bm trodde hon skulle komma tidigare för att hon legat långt ner så länge. Jag är väldigt tveksam :)

Älskar annanas så får köpa lite sånt med nästa vecka :P färsk har jag hört
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!