• SKERS

Hallonbladste, följ med på resan!!!

För att kunna fördriva tiden lite så tänkte jag starta denna tråden för oss som bara har några veckor kvar till BF och testar med hallonbladste i förhoppning att det kanske kan hjälpa så man inte blöder så mycket efter förlossningen!

Själv tycker jag att tiden går så sakta nu, men det beror nog på att jag är så orkelös så tycker mest att detta kan vara en kul grej att se hur våra olika kroppar reagerar på detta :)

Sitter själv just nu med en kopp. Tycker att jag får lite extra sammandragningar precis efter jag druckit men inte mer än så. 

Häng på.... :)

• Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!
  • Prefix87

www.hallonbladste.se/35-hallonbladste-losvikt-100g.html

Där kan man köpa hallonbladste och, där står även information om det.
    Vilka vitaminer och mineraler det innehåller, och vad det gör för kroppen och bebisen. Att man ska börja med 1-2 koppar och sedan öka succesivt. Det står även att man ska hälla nykokt vatten över teet, låta det dra i ca 7 min och INTE använda mjölk eftersom det kan vara svårare att ta upp näringsämnen i teet då :)

Jag väntar min tredje med BF om 2 dagar och har inte druckit det vid tidigare graviditeter. Har druckit det sedan ca v36 och återkommer med resultat då lillen tittat ut :)

• kerstinsmide

Jag hade inte koll på det de första tre kopparna. Kokade teet som vanligt bara haha. ^^ sen kom jag på att hormoner är gabska känsliga och att oxytocin faktiskt är ett hormon.. hjärnan fungerar inte snabbt när man är gravid. ;)

• Knottet

Har druckit min första kopp i morse och jag gjorde förmodligen alla fel som går att göra haha. Drack teet med mjölk, hade nykokt vatten och lät det inte dra i 7 minuter så jag får nog göra om det ikväll. ;)

• SKERS
    Suess skrev 2014-03-23 07:50:46 följande:
    jasså Glad Men du har inte druckit teet förut?
    Ja det gjorde jag.
    Har ju inte gjort det... hade aldrig hört talas om det förrens nu!!!!
  • SKERS
    kerstinsmide skrev 2014-03-23 09:00:19 följande:
    Ni vet om att vattnet inte får vara över 70 grader när man häller i bladen va? Hormonet oxytocin dör om det blir för varmt. :) (alla hormoner dör typ vid 70grader) samt så lästr jag att man inte skulle ha mjölk i, men varför vet jag inte :P
    Asså hade jag ingen aning om.... Tack för tipset!
  • SKERS
    Prefix87 skrev 2014-03-23 10:38:06 följande:

www.hallonbladste.se/35-hallonbladste-losvikt...

Där kan man köpa hallonbladste och, där står även information om det.
    Vilka vitaminer och mineraler det innehåller, och vad det gör för kroppen och bebisen. Att man ska börja med 1-2 koppar och sedan öka succesivt. Det står även att man ska hälla nykokt vatten över teet, låta det dra i ca 7 min och INTE använda mjölk eftersom det kan vara svårare att ta upp näringsämnen i teet då :)

Jag väntar min tredje med BF om 2 dagar och har inte druckit det vid tidigare graviditeter. Har druckit det sedan ca v36 och återkommer med resultat då lillen tittat ut :)

Ja uppdatera oss gärna hur det gått :)
  • mamma JJH
    SKERS skrev 2014-03-23 06:53:52 följande:
    Köpte mitt på hallonbladste.se tror jag det hette. Men kanske är lite dyrt där. Vet inte vad det kostar på andra ställen. Jag betalade Inkl frakt och fakturaavgift (tror jag) 160:- gör 250g. Finns säkert billigare alternativ!!
    Ok. Tack, får jag kolla där :)
  • Knottet

Nu kan jag inte ha gjort fel. Kokade upp vattnet men lät det svalna till 65 grader och fick sedan dra i tio minuter. Ingen mjölk den här gången. ;) det går att dricka men är inte supergott direkt.

• Kaktus
    Knottet skrev 2014-03-23 21:55:20 följande:
    Nu kan jag inte ha gjort fel. Kokade upp vattnet men lät det svalna till 65 grader och fick sedan dra i tio minuter. Ingen mjölk den här gången. ;) det går att dricka men är inte supergott direkt.
    Haha, härligt att det inte bara är jag som nojar över saker. Var också tvungen att tempa vattnet nu ikväll. :) 
    Tycker faktiskt det är helt ok att dricka, lite svagt i smaken kanske men absolut inte äckligt. Påminner om när jag var med i scouterna o kokade te på färska hallonblad. :)
Svar på tråden Hallonbladste, följ med på resan!!!