Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...
Jag och många av mina vänner och bekanta har väldigt svårt att förstå hur man kan manifestera för att det är så "naturligt" att amma offentligt. Själva amningen i sig är ju naturligtvis nödvändig, men vad är grejen med att sitta på ett café, resturang eller liknande och slänga upp brösten och visa hela rubbet bland folk?
Undrar varför man inte kan ha större respekt för folk som sitter runtomkring, det finns såna som blir äcklade och tycker det är groteskt, de är där för att äta/fika och ska inte behöva flytta på sig för de tappar matlusten. I grannkommunen finns åtminstone amningsrum i gallerian, vilket jag tycker är ett bra initiativ för såna som inte vill se cirkusen slipper.. Visst, man kan välja att inte titta, men det kanske inte är så lätt alla gånger. Ibland ser man sånt man inte VILL se.
Att vara så obekymrad om vad andra tycker och känner anser jag bara vara ett märkligt beteende. Man behöver inte direkt fara fram som en ångvält bara för man nyss fått barn. Om man inte höll i en unge skulle det väl ändå inte vara okej att sitta och massera bröstvårtorna bland allmänheten? Varför är det inte ett uppseendeväckande beteende?
Tycker mest det verkar vara uppmärksamhetskrävande individer som ammar offentligt. Som ska vara obstinata och visa hur himla naturligt det är... nja, inte min grej i alla fall...