• WindNfire

Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...

Jag och många av mina vänner och bekanta har väldigt svårt att förstå hur man kan manifestera för att det är så "naturligt" att amma offentligt. Själva amningen i sig är ju naturligtvis nödvändig, men vad är grejen med att sitta på ett café, resturang eller liknande och slänga upp brösten och visa hela rubbet bland folk?

Undrar varför man inte kan ha större respekt för folk som sitter runtomkring, det finns såna som blir äcklade och tycker det är groteskt, de är där för att äta/fika och ska inte behöva flytta på sig för de tappar matlusten. I grannkommunen finns åtminstone amningsrum i gallerian, vilket jag tycker är ett bra initiativ för såna som inte vill se cirkusen slipper.. Visst, man kan välja att inte titta, men det kanske inte är så lätt alla gånger. Ibland ser man sånt man inte VILL se.

Att vara så obekymrad om vad andra tycker och känner anser jag bara vara ett märkligt beteende. Man behöver inte direkt fara fram som en ångvält bara för man nyss fått barn. Om man inte höll i en unge skulle det väl ändå inte vara okej att sitta och massera bröstvårtorna bland allmänheten? Varför är det inte ett uppseendeväckande beteende?

Tycker mest det verkar vara uppmärksamhetskrävande individer som ammar offentligt. Som ska vara obstinata och visa hur himla naturligt det är... nja, inte min grej i alla fall...

• Svar på tråden Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...
  • MarieAlexandra

Zappy: synd att du ej förstod ironin i det jag skrev. Känns väldigt naturligt onaturligt att du inte skulle förstå.
    Lika onaturligt som du verkar tycka amning offentligt är, du kanske borde haka på TS när hon och hennes likar börjar i gruppterapi. Vad tycker du själv?

• MarieAlexandra

Jag får uppfattningen av att de som stör sig på amning offentligt är de som tycker att bröst enbart är kopplat till något sexuellt.
    Att det tom är tjejer som oftast stör sig på detta kanske har lite med svag självkänsla och mognad att göra?

Jag får min bebis vilken dag som helst nu och vägrar att vägra amma offentligt för att någon enligt mig omogen osäker tjej stör sig på att jag skall mata mitt barn.

Jag tillhörde själv för länge sen den skaran tjejer som var osäker och störde mig på sådant därav att jag tolkar detta som omognad och svag jagkänsla.

• keron
    MarieAlexandra skrev 2013-09-24 00:42:04 följande:
    Jag får uppfattningen av att de som stör sig på amning offentligt är de som tycker att bröst enbart är kopplat till något sexuellt.
    Att det tom är tjejer som oftast stör sig på detta kanske har lite med svag självkänsla och mognad att göra?

Jag får min bebis vilken dag som helst nu och vägrar att vägra amma offentligt för att någon enligt mig omogen osäker tjej stör sig på att jag skall mata mitt barn.

Jag tillhörde själv för länge sen den skaran tjejer som var osäker och störde mig på sådant därav att jag tolkar detta som omognad och svag jagkänsla.
  • Stonekeeper

Kan säga att finns vuxna som äter fikar och inte stänger munnen mm vilket jag tkr e äcklande då ist, kan ni äta vart ni vill hur ni vill så får ni göra d precis som bebisar dom har rätt att få göra d dom med ni e inte mer lr bättre värda bara för att ni vuxit till er o äter på annat vis!

• The Doctor
    MarieAlexandra skrev 2013-09-24 00:42:04 följande:
    Jag får uppfattningen av att de som stör sig på amning offentligt är de som tycker att bröst enbart är kopplat till något sexuellt. Att det tom är tjejer som oftast stör sig på detta kanske har lite med svag självkänsla och mognad att göra?
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • caroolina

varför ska vi som mammor behöva gömma oss bara ör att vi ammar våra barn? det är ju minst lika naturligt som vuxna att äta. Barn behöver också ha mat och kan ju tyvärr inte äta med kniv och gaffel från början.

Visst i början tyckte ja själv att det kändes jobbit att sitta bland massa okända människor och amma. Men folk behöver ju inte glo så förbannat.   
    Oftast försöker ju vi som ammar att göra det lite diskret.  

• Tubab

Jag skrev tidigare att det borde finnas en skylt på t.ex caféer som upplyser att det är OK att amma, nu finns en sån skylt hörde/såg jag på Aktuellt ikväll   
    Kul att få sin önskan upfylld Solig 

Svar på tråden Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...