Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...

Herregud så mycket hat! Jag har ammat offentligt otaliga gånger. Jag har aldrig lagt brösten i någon annans tallrik, jag lovar! Sluta titta om du äcklas så mycket av något så helt NORMALT. Det är lika sjukt att äcklas av detta som att äcklas av att folk öppnar munnen när de äter, eller att de kliar sig i håret vid bordet... Och nej TS, jag kommer inte sluta amma offentligt förrän den dag jag slutar amma helt och jag kommer absolut inte tänka tanken att inte amma mitt barn för att någon kärring med pinne i röven kanske stör sig på det.

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79
    MarieAlexandra skrev 2013-09-18 14:28:34 följande:
    Jag har inte fått min bebis ännu men det är precis det här jag är mest osäker inför bebis nedkomst- att amma offentligt !
    När jag var yngre kunde jag också störa mig på ammande mödrar, tyckte amning var motbjudande överlag . Nu senare i livet har jag ju förstått att detta var något som låg hos mig och min syn på vad bröst var skapade för.
    Har fått sån respekt för mammor och amning och alla kvinnor som vågar amma offentligt och tänker även jag amma offentligt , ser inte att jag har något annat val då jag vill både amma OCH ha ett socialt liv!

Jag kommer anamma mina vänners råd - att strunta i omgivningens reaktioner mot att amma offentligt! Varför skall jag låta dom styra mina val?

Jag kan förstå dig TS då jag själv tyckte som du en gång i tiden men jag tror det har med mognad att göra ( missförstå mig rätt )
    Det är bara att titta ner på sin lilla bebis, kanske hålla handen och samtidigt försöka fokusera på eventuellt sällskap. Du kommer inte ens ha tid att titta på någon omgivning Amma på kära medmamma!
  • cloudberry79
    Zappy skrev 2013-09-19 16:09:06 följande:
    Japp! Solig
     Det är din åsikt och jag skulle gladeligen sätta mig precis mitt framför dig och amma. Ingen annan tycker det är äckligt, jag lovar. Det är såna som dig det är fel på, inte bebisar som vill äta när de råkar vara på en offentlig plats. Bebisar är lika mycket människor som vuxna och får såklart också äta på café...
  • cloudberry79
    Zappy skrev 2013-10-10 13:26:49 följande:

Det är osmakligt med fula tuttar och dreglande, kräkande ungar. Fatta att inte alla vill se sånt. Jeeez..
    Alla vill inte se dig heller, betyder det att du ska stanna inne för det?
  • cloudberry79
    balancedcha0s skrev 2013-10-10 19:09:20 följande:
    Nej, så får du inte tycka och dessutom så har du problem och måste söka professionell hjälp bara för du inte tycker det är så förbannat naturligt och härligt :)
    Man får tycka vad man vill, men man behöver inte öppna käften för det. Det är naturligt och superhärligt att amma, jag älskar det otroligt mycket och skiter fullkomligt i vad andra tycker. Jag tycker det är sjukt att tycka illa om amning, ungefär som att tycka illa om att folk äter offentligt.
Svar på tråden Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...