Inlägg från: keron |Visa alla inlägg
  • keron

Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...

Låter som att du stirrar alldeles för mycket och för länge om du störs så av "offentlig" amning -_-

Ammande mödrar och spädbarn har precis samma rätt att vistas på offentliga platser som du och alla andra retards, och de har också samma rätt som du att äta på offentliga platser! Vare sig maten kommer ur ett bröst eller en flaska.

Att "slänga" upp brösten bland folk för att amma är ABSOLUT naturligt!

Jag var förra veckan ute på stan med sambon och vår 14 månader gamla son som just nu matvägrar. Vi åt lunch på en restaurang med lunchbuffé och efteråt ammade jag sonen då han inte ville ha annan mat. En lunchgäst hade tydligen sagt till personalen att hon inte tyckte att det lämpade sig att jag ammade där, speciellt då vårt barn är "så stort" och bad dem säga till mig att "lösa det".

Nu råkade det ju vara så att personalen hon pratade med var min mamma, så hon bad gästen att antingen byta sida i serveringen så hon slapp se mammas barnbarn äta, eller gå därifrån om det inte passade. Gästen blev högröd i ansiktet och lämnade sin halvt uppätna mat och gick därifrån. Troligtvis mest pga skam
    Älskar min mamma som fan ibland

• keron
    Indianica skrev 2013-09-17 09:13:22 följande:
    Haha, härligtSkrattande Jag tycker det är vidrigt att det har blivit allmänt accepterat att sitta och se ned på amning, äcklas och säga till på restauranger att barnen inte ska få ammas där. Det är tur jag fick barn för 12 år sedan, för då hade ingen kommit på tanken att göra så, då sågs det som självklart att bebisar ammar, oavsett var man befinner sig, t.om fenomenet amningströjor var i sin linda, utan många drog upp tröjan då de ammade.

Som din mamma konstaterade behöver man inte stirra på den som ammar sitt barn. Bara för att man ammar är det inte okej att bli utstirrad av främlingar, utan de kan titta ut genom fönstret, på någon annan person eller på sin mat.
    Ja, jag fick också vårt första barn för 12 år sen och "amningsklimatet" var inte alls lika hårt och kallt som det varit de senaste åren. Inte ens när nästyngsta föddes 2007 var det så här. Eller så var jag bara lyckligt omedveten om det

Precis! Du skulle ju inte stirra ut någon utvecklingsstörd som satt och åt! Vad gör det okej att göra det med ammande mödrar och deras barn??

Tycker det är smått fantastiskt att det faktiskt finns så egocentrerade människor som på allvar tror att "nu sätter hon sig just här för att amma för att blotta sig för/störa just mig". Världen kretsar inte kring er och sköter ni ert så sköter jag mitt!
  • keron
    Natulcien skrev 2013-09-17 09:52:56 följande:
    Det där är väldigt intressant, tycker jag.

När det handlar om en ammande mamma så är det tydligen "okej" att stirra, snörpa på munnen och himla med ögonen. För att hon ska "förstå" att hon borde "skärpa sig", kanske?

Men när det gäller utvecklingsstörda eller kanske någon med en grav brännskada i ansiktet, då "får" man absolut inte titta eller låtsas om någonting alls.

Så typ #1 ska man genera och trycka till. Men typ #2 ska man ignorera och låtsas som om hen inte ens existerar.
    Underbar människosyn... inte. Gråter
    Ja, exakt! Tyvärr
  • keron
    LinneaJosie skrev 2013-09-17 09:47:44 följande:
    Alltså...rimligen borde det vara mer störande att lyssna på min illvrålande unge än att råka se lite bröst, eller?
    Ja absolut. Men av någon anledning tycks vissa bli så pryda av att se bröst i amningssamband. Säger ju mer om dem som stör sig på det och deras syn på kvinnor och bröst, än dem som ogenererat matar sina barn när de behöver det...
  • keron
    sextiotalist skrev 2013-09-17 09:26:05 följande:
    I din situation så hade jag valt ett lugnt ställe att göra det på, inte sitta mitt i värsta folkrusningen.
    Mm, problemet här är väl den att det inte alltid går att välja var man ska amma...
  • keron
    Koppkaka skrev 2013-09-17 11:31:03 följande:
    Fram med tuttarna och amma järnet!
    Jadå!
  • keron
    asdf43562345121weqr skrev 2013-09-17 11:54:45 följande:
    Men härligt, då kan jag sitta och runka nästa gånga jag är på fik, det är naturligt att onanera och tycker folk det är stötande att jag följer min kropps behov så behöver de inte titta.
    Mm, och amning är något sexuellt -.-
    asdf43562345121weqr skrev 2013-09-17 12:02:26 följande:
    Måste bebisen äta just då för att inte dö? Hur många minuter har man på sig att mata bebisen innan den skrumpnar ihop som ett russion och avlider? Hinner man inte ta sig till ett amningsrum på den tiden?
    Nej bebisen dör inte om den inte får mat direkt. Men varför skulle bebisen behöva ta hänsyn till dig om när den får äta? Låter man sin unge skrika av hunger pga att vissa är dumma i huvudet så är man en dålig förälder -_- Och nej, alla städer har inte ens nåt amningsrum. Ska de barnen då få gå hungriga så fort de går utanför dörren då?

• keron
    asdf43562345121weqr skrev 2013-09-17 12:05:05 följande:
    Då förstår jag att de ammar offentligt, annars hade ju spädbarnsdöden ökat extremt. Dåligt av kommunerna att inte fixxa detta, vart skall vi demonstrera? 
    Visst är det bra med amningsrum till dem som inte känner sig bekväma med att amma framför främlingar, men det betyder inte att alla ammande mammor måste uppsöka amningsrum för att mata sina barn.

Har du rätt att sitta på en bänk mitt i stan och möla korv med bröd så har mitt barn också rätt att äta på en bänk mitt i stan.
  • keron
    asdf43562345121weqr skrev 2013-09-17 12:06:39 följande:
    Precis, stirra inte när jag runkar!
    Inte ens värt att bemöta egentligen, så idiotisk är din jämförelse.

Men nåja, du förstår, onanering är en sexuell handling, vilket inte bör tvingas på folk eftersom det räknas som sexuellt ofredande. Allra minst.
    Amning däremot är att ge ett barn föda. Att mata någon är inte olagligt, ej heller är det socialt oaccepterat.

Förstod du lite bättre nu skillnaden mellan dessa två olika handlingar?
  • keron
    LinneaJosie skrev 2013-09-17 12:15:22 följande:

Lilla gubben, ingen tror på att du har en flickvän.
    Bwahaha!
Svar på tråden Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...