Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...
Låter som att du stirrar alldeles för mycket och för länge om du störs så av "offentlig" amning -_-
Ammande mödrar och spädbarn har precis samma rätt att vistas på offentliga platser som du och alla andra retards, och de har också samma rätt som du att äta på offentliga platser! Vare sig maten kommer ur ett bröst eller en flaska.
Att "slänga" upp brösten bland folk för att amma är ABSOLUT naturligt!
Jag var förra veckan ute på stan med sambon och vår 14 månader gamla son som just nu matvägrar. Vi åt lunch på en restaurang med lunchbuffé och efteråt ammade jag sonen då han inte ville ha annan mat. En lunchgäst hade tydligen sagt till personalen att hon inte tyckte att det lämpade sig att jag ammade där, speciellt då vårt barn är "så stort" och bad dem säga till mig att "lösa det".
Nu råkade det ju vara så att personalen hon pratade med var min mamma, så hon bad gästen att antingen byta sida i serveringen så hon slapp se mammas barnbarn äta, eller gå därifrån om det inte passade. Gästen blev högröd i ansiktet och lämnade sin halvt uppätna mat och gick därifrån. Troligtvis mest pga skam
Älskar min mamma som fan ibland