Inlägg från: Zappy |Visa alla inlägg
  • Zappy

Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...

viseversa skrev 2013-09-17 01:26:14 följande:
    Kan inta alla fula,smutsiga,gamla,förståndshandikappade,högljudda och otrevliga stanna hemma istället för JAG stör mig. ELLER så flyttar man till en koja i skogen om man stör sig på folk runt omkring sig till den milda grad.

Det där var ju bara löjligt även om det var ironiskt. Det är skillnad på hur man beter sig och hur man är och ser ut. Vissa saker kan man inte rå för och vissa saker kan man påverka själv.
  • Zappy
    Natulcien skrev 2013-09-18 10:09:21 följande:
    Okej...så med den logiken ska folk helt enkelt sluta skaffa barn...
    Vad har skaffa barn med det här att göra? Att jämföra amning officiellt och en förståndshandikappads högljuddhet, gamla människor, vad har det med att skaffa barn att göra? Det ena kan man påverka, det andra inte. Sen har jag aldrig sagt att jag är emot amning officiellt, för det är jag inte. Men att jämföra det med bl.a. funktionshinder är bara så dumt. 
    Jeeeezzz....
  • Zappy
    Natulcien skrev 2013-09-19 09:39:51 följande:
    Inte behöver du skriva "jeeeezzz", inte. Det räcker att tänka efter lite så inser du nog det ologiska...

Man kan inte påverka om man är förståndsgandikappad, nej. Så långt har du rätt. Men sen snubblade du på logiken... För man kan påverka om man ska få ett barn eller inte, men man kan inte påverka när ens lilla bebis ska bli hungrig.
    Nej jag tycker att du är ologisk här. Man kan påverka hur och var man ska amma, så jeeeezzz igen! Drömmer
  • Zappy
    Natulcien skrev 2013-09-19 14:48:16 följande:
    Ok. Så eftersom man inte kan påverka när ett spädbarn blir hungrigt så ska man aldrig sätta sin fot på ett café, utan hålla sig undan...?
    Japp! Solig
  • Zappy
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-19 15:03:57 följande:
    Med det resonemanget måste man alltså som ammande mamma undvika att överhuvudtaget gå ut eftersom man inte kan påverka när barnet blir hungrigt. Alla som ammat vet också att det periodvis inte är lika smidigt pga utvecklings- och tillväxtfaser. Jag har en 3-månaders för tillfället och det är ett fasligt dragande och släppande och bröst ska bytas ofta etc. Helt normal bebis på 3 månader alltså men inte lika diskret amning som för ett par veckor sedan oavsett vad jag gör.

Då måste det även gälla andra grupper antar jag. Pensionärer med rullatorer bör hålla sig hemma istället för att eventuellt upplevas i vägen för övriga "normala" medborgare. Samma sak gäller människor med diverse handikapp. De måste ju inte gå ut genom dörren. De kan själva välja var de befinner sig. De kan också påverka hur de visar sig för allmänheten. De kan skaffa sig ett enormt tält så att ingen riskerar besväras. 
    *
  • Zappy
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-19 15:03:57 följande:
    Med det resonemanget måste man alltså som ammande mamma undvika att överhuvudtaget gå ut eftersom man inte kan påverka när barnet blir hungrigt. Alla som ammat vet också att det periodvis inte är lika smidigt pga utvecklings- och tillväxtfaser. Jag har en 3-månaders för tillfället och det är ett fasligt dragande och släppande och bröst ska bytas ofta etc. Helt normal bebis på 3 månader alltså men inte lika diskret amning som för ett par veckor sedan oavsett vad jag gör.

Då måste det även gälla andra grupper antar jag. Pensionärer med rullatorer bör hålla sig hemma istället för att eventuellt upplevas i vägen för övriga "normala" medborgare. Samma sak gäller människor med diverse handikapp. De måste ju inte gå ut genom dörren. De kan själva välja var de befinner sig. De kan också påverka hur de visar sig för allmänheten. De kan skaffa sig ett enormt tält så att ingen riskerar besväras. 
    *gäspar* 
  • Zappy
    MarieAlexandra skrev 2013-09-19 17:11:18 följande:
    Oh herregud Zappy vad jag stör mig på din onaturliga stavning "yeeezzz" du borde inte få skriva i offentliga forum.

Nähä. Men "oh herregud" låter ganska överdrivet det med. Jag stör mig på det.
  • Zappy
    MarieAlexandra skrev 2013-09-23 15:43:42 följande:
    Zappy: synd att du ej förstod ironin i det jag skrev. Känns väldigt naturligt onaturligt att du inte skulle förstå.

Lika onaturligt som du verkar tycka amning offentligt är, du kanske borde haka på TS när hon och hennes likar börjar i gruppterapi. Vad tycker du själv?

Jeeeez.. det skulle kännas naturligt onaturligt.
    Muppar..
  • Zappy
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-09 21:49:53 följande:
    Nej, men för att man förfäras och anser det osmakligt att barn ammas i det offentliga rummet. 

Det är osmakligt med fula tuttar och dreglande, kräkande ungar. Fatta att inte alla vill se sånt. Jeeez..
    Muppar..
  • Zappy
    cloudberry79 skrev 2013-10-10 13:52:13 följande:
    Alla vill inte se dig heller, betyder det att du ska stanna inne för det?

Jag hänger inte ut mina tuttar. Har aldrig påstått att de som ammar ska stanna inomhus. Suck.
    Muppar..
  • Zappy
    puss skrev 2013-10-10 16:17:41 följande:
    Varför måste du glo på saker du äcklas av? Stirrar du på bajs också?

Ibland kan man inte låta bli att se saker som man inte vill se. Det borde du veta.
    Muppar..
  • Zappy
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-10 14:02:40 följande:
    Men det är ju i så fall ditt problem och inte ammande mammors och bebisars. Du får väl helt enkelt stanna inne och inte skaffa barn. Det löser ju problemet .

Jag skaffade barn, ammade inte och sprang inte på fik heller. Men ska jag ut och äta eller fika och ser barnvagnar så går jag ut. Så ni slipper mig iaf!
    Muppar..
Svar på tråden Att slänga upp brösten bland folk för att amma är INTE "naturligt"...