• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • Judiths

Min dotter är nu drygt 4 månader och jag är överlag nöjd med vagnen. Den dåliga fjädringen är dock största minuset enligt mig så personligen skulle jag gärna lägga en extra slant om det är så att 2013 har bättre.

• moii

Finns de som upplever att trillen är svårkörd nu i snön med sittdelen mot sig, felbalanserad liksom, inte samma sak med sittdelen vänd framåt dock. Men med sittdelen mot sig känns det som den ska tippa framåt lite Grand. Sedan har bromsen varit svår att låsa upp, någon som upplevt något av detta?

• Marlin16

Bromsen hade jag aldrig problem med. Dock är den typen av broms sådan att om den står så att det blir tryck på bromsen måste man rucka lite på vagnen för att den ska lossa. Men det är normalt!

• Nisanfisan

Hej! Jag skrev i detta forum precis innan jag fick min son Vincent, som nu är 4 månader. Jag beställde Trille Viper och har varit super nöjd med vagnen. Den är kanon att köra i snö i! Rätt liten och bra när man åker buss. Den är snygg och gillar korgen. Åker bil mycket, och vagnen är kanon att fälla ner i bilen, går snabbt och smidigt. Nackdelarna är att suffletten måste fällas ner med två knapp tryck, och det finns inget mellan läge, antingen är den helt uppe eller nere. Sen så gnisslade hjulen, så fick smörja in dom olja.

Men jag är jätte nöjd! Ska bli kul att snart få testa sittdelen.

Lycka till med era val!

• Pluttfamilj

Tänkte beställa hem den nu, hittade den på www.babyland.se/trille-viper-4s-duovagn för 5995:- för 2013 modell, det är det billigaste jag hittat den för. Tycker att det verkar vara en kanonvagn, men jag har inte känt och klämt på den tyvärr men jag håller tummarna att den är lika bra och fin i verkligheten! 

Någon som kan tipsa om någon bra ståbräda (sonen är 2,5år om det har någon betydelse) som passar till vagnen? 

www.halsomorsan.blogg.se Gravid och hälsoblogg
  • Fiddelie

har läst någonstans att fjärdingen är sisådär, va tycker ni erfarna?
    Planerar att beställa en trille viper 4s om två veckor.. :) 

• Marlin16

Ingen bra fjädring alls. (Dock förra årsmodellen)
    Jag bytte till Brio Go, med de stora fördelarna att ett litet barn kan sitta betydligt bättre i sittdelen. Fjädringen är ofantligt bättre och den är mycket lättare att lufta in och ut bilen. Trille väger en del...
    Trille är bra på jämnt underlag för pyttesmå (liggande) bebisar eller 1 år och upp om man inte åker bil så ofta.
    Det är min uppfattning. Jag har testat några olika och har rätt bra koll då jag lusläst om alla och klämt o känt mycket..

• Sale

Visserligen är denna tråd lite gamal men jag provar ändå! Jag är gravid med vårt första barn och är sugen på den här vagnen men jag hittade en recension där någon hade skrivit att det inte går att hänga skötväskan på handtaget för då blir vagnen för baktung och framhjulen börjar vobbla (liggdel på). Är det så eller har den tjejen ovanligt tung skötväska (hon skriver att hon har det)?

• Fiddelie

Det är inget jag har märkt, dock brukar jag oftast lägga skötväskan i korgen under, men de gånger jag hängt väskan på handtaget har det gått bra. Har en från 2012 som jag varit jättenöjd med. Ska man leta nackdelar så har dock hjulen gnisslat, suffletten på liggedelen har inget mellanläge och man behöver båda händerna för att fälla ner den. Nu har jag bytt till sittdelen till min 6 mån bebis och är supernöjd!

• tolose

Hej!

Jag funderar lite på om det är någon som har testat vagnen på grusväg eller liknande och hur den är då? Ser att några testat den på kullersten och inte riktigt gillat det, känns ju sådär.. Obestämd

Två änglar i himlen, en i magen <3
  • Aplesinen

Hej, vi har en Trille 4s från 2013 och vi bor på landet och går mest på grusvägar (som är relativt dåligt plogade på vintern). Jag har inte upplevt några problem utan är jättenöjd. Om vägen lutar väldigt mycket (ex ner mot dikeskanten) en längre sträcka så har det varit skönt att låsa framhjulen men det tror jag är samma på alla med ledade hjul. I snö och blask har jag inte heller reagerat på något negativt. Framhjulen är relativt stora, det är lufthjul och vagnen har dämpning, det löser de flesta underlag.

• tolose

Okej, tusen tack, det låter jättebra! :) Nu ska jag bara få med min man på noterna också då :P

• Sladjana

Hej!
    Ser att detta är en gammal tråd men tänkte att ni har kanske mer erfarenhet än vad jag har eftersom jag väntar mitt första barn :)
    Testade denna i butik och kände att detta var en vagn jag skulle vilja ha..
    Det enda som jag märkte var när jag testade den att vid handtaget som är höj och tänkbar att det fanns ett klickande ljud hela tiden, typ när man ändrade läge och drog lite i den så var det ett klickljud, även när man körde den så klickade den något konstant vilket gjorde mig lite irriterad..
    Så tänkte fråga om ni har upplevt det eller var det kanske bara "fel" på den i butiken, men känns ändå som det inte borde vara det..
    hoppas ni förstår vad jag menar.. 

• Aplesinen

Vår vagn klickar när man ändrar läge på handtaget, klicket kommer när man hamnat i rätt läge. Men sedan klickar den inte mer än när du justerar handtaget nästa gång. Låter som det var något fel på vagnen i affären för jag har inte upplevt det problemet alls. Samtidigt är det konstigt att butikens demovagn inte fungerar som den ska, då lär de ju inte sälja så många vagnar :p

• Sladjana
    Aplesinen skrev 2014-05-18 23:39:38 följande:
    Vår vagn klickar när man ändrar läge på handtaget, klicket kommer när man hamnat i rätt läge. Men sedan klickar den inte mer än när du justerar handtaget nästa gång. Låter som det var något fel på vagnen i affären för jag har inte upplevt det problemet alls. Samtidigt är det konstigt att butikens demovagn inte fungerar som den ska, då lär de ju inte sälja så många vagnar :p
    Jo, man tycker ju det ska bara klicka när man ändrar läge och det hamnar rätt :) 
    Jag frågade just henne i butiken och hon sa "att det ska vara så och att jag borde fundera på en annan vagn om det skulle störa mig", tycker det är tråkigt när man får en sån service dock. 
    Har du en 2013-modell? Tänkte om det kanske är något "fel" på 2014 modellerna, nackdelen är ju bara att 2013 finns inte i butik (i alla fall inte i min ort) så man får testa utan jag får leta på nätet där det finns. 
    Så jag är i en "svår" sits :) 
  • Sale

Jag var och testade den senaste modellen för ett par månader sen, kanske i feb-mars (så det är väl 2013 för de nya modellerna släpps väl typ nu?) och den lät inte alls något när jag vandrade omkring i butiken. Hade det varit ett klickande ljud så hade jag definitivt reagerat på det.

Om du vill och jag har vägarna förbi så kan jag kolla på den vagnen som finns i den butiken jag var på (Lekia i Kungens Kurva) och se om den låter. Vet dock inte exakt när det skulle kunna bli. Annars kan ju ett tips vara att maila till Trille och fråga - de om någon borde veta.

• Sladjana
    Sale skrev 2014-05-20 08:00:52 följande:
    Jag var och testade den senaste modellen för ett par månader sen, kanske i feb-mars (så det är väl 2013 för de nya modellerna släpps väl typ nu?) och den lät inte alls något när jag vandrade omkring i butiken. Hade det varit ett klickande ljud så hade jag definitivt reagerat på det.

Om du vill och jag har vägarna förbi så kan jag kolla på den vagnen som finns i den butiken jag var på (Lekia i Kungens Kurva) och se om den låter. Vet dock inte exakt när det skulle kunna bli. Annars kan ju ett tips vara att maila till Trille och fråga - de om någon borde veta.
    Jo, detta hade du säkert reagerat på för jag reagerade på det klickande ljudet, man har ju förståelse för att det ska klicka till när man får in läget rätt, men inte när man kör med den osv..
    Jo, men om du skulle ha vägarna förbi skulle du kunna testa och sen säga till, hade varit bra också. Det kan ju vara så att 2014-modellerna har precis kommit ut den senaste månaden iaf, för det var endast 2014-modeller i butiken.
    Jag får väl annars maila dom också för att se, men man tycker som sagt inte det ska låta så, annars skulle väl ingen köpt vagnen. 
  • moii

Handla aldrig en vagn på leika i kungens kurva! Sämre service får man leta efter. En kompis har varit där 5 ggr för att få hjälp med vagnen och tanten som är chef är vidrigt otrevlig! Deras baby Tyrold viper har rostat lite och hon vägrar hjälpa dem, säger att det är deras upplevelse och inte en sanning. Seriöst så är det så usel service att de nu vänder sig till KO

• Verro91

Kul att tråden fortfarande är aktiv! Jag funderar på trillen men undrar också om någon testat den med ståbräda?

Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?