• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • johannni
    moii skrev 2012-05-29 15:54:11 följande:
    Det står på de flesta vagnar att det finns en klämrisk, behöver ju inte betyda att det är så att ungarna klämmer sig ens! De måste gardera sig och titta på vad som skulle kunna hända sedan kanske ingen klämmer sig ever. Tror att vi har en tendens att överanslysera allt, och att föräldrar som målgrupp är jäkligt tacksam att bomba med info :)
    Ja, jag tror nog det jag med.. för jag såg en bild på en annan vagn (Nowaflex Focus Comfort) som också hade en klämrisk mellan chassi och sittdel,  och där SÅG man verkligen att det fanns en risk. Den vagnen har förövrigt säljstoppas därför att den hade massor av andra risker också. Men på vipern ser man ju inte någon tydlig risk direkt, inte mitt öga iallafall.. :) 
  • johannni
    Svartvinbär skrev 2012-05-30 02:11:59 följande:
    Kan man fästa babyskydd på Vipern?
    Maxi cosi CabrioFix går med en adapter :)
  • Svartvinbär

Gud vad bra, lutade åt Maxi-Cosin mura 4 för babyskyddets skull...
    Men om det går på vipern så är det nästa bara att beställa den :D
    Hur lång leveranstid hade ni som redan fått era? 

• tumlaren

Favoritar, för funderar starkt på denna vagn! Ni som köpt i Stockholm, hur lång leveranstid var det? Det verkar inte vara någon särskilt stor prisskillnad på att köpa i butik och på nätet, eller har jag fattat fel?

• Marlin16

Jag köpte min i stockholm i butik o fick den direkt. Babyexperten på sveavägen. Fick den med ligg o sittdel för 5000!

• tumlaren

Vilket bra pris, var det nyligen? Och hur är det med tillbehör, regnskydd och sånt (antar att det också finns i butiken)?

• Marlin16

Det var före jul om jag inte minns fel, däromkring..
    Regnskydd vet jag inte, finns säkert nåt universal. Dock saknar jag inget för regnar det såpass mycket stannar jag hellre inne och lite regn tål den ju!
    Myggnät finns i själva locket!

• Hute
    tumlaren skrev 2012-06-01 14:07:58 följande:
    Vilket bra pris, var det nyligen? Och hur är det med tillbehör, regnskydd och sånt (antar att det också finns i butiken)?
    Tulsa har ett universal som brukar funka till de flesta vagnar.
    Jag har alltid regnskydd på om jag är ute i enbart lite duggregn, vill inte att vagnen blir blöt inpå tyget även om det står att den skulle tåla det..skönt för barnet att vara lite mer skyddat också.. 
  • moii

Viper har regnskydd till såg jag när jag var på lekia kungens kurva härom dagen-börjar komma många tillbehör. Priset där låg på 5600 tror jag och jag tror det är ungefär vad de ligger på på Sveavägen numera också

Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?