• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • Nisanfisan

Jag har testet hemma, kan scanna in det imorgon, så hoppas jag ni kan få se testet :)  

• johannni

Läste också testet från råd och rön. På Vipern hade dom ju som sagt skrivit att det finns en klämrisk mellan chassi och sittdel. Men exakt vad menas med klämrisk? 

• mrsbarry
    Nisanfisan skrev 2012-05-28 08:18:43 följande:
    Jag har testet hemma, kan scanna in det imorgon, så hoppas jag ni kan få se testet :)  
  • Nisanfisan

Hej! Nu ligger testen uppe, det gäller sittvagnar och liggvagnar och den allmänna artikel. 
    Vad tror ni? Jag är ju fortfarande sugen på en Trille men att det står på bara den vagnen att det finns en klämrisk mellan sittdelen och chassit? Vad kan det innebära?  

• Marlin16

Jag har väldigt svårt att se vad det står tyvärr, låg upplösning.
    Men jag var just ner i källaren och satte ihop sittdelen. Jag kunde inte räkna ut vad man ser för klämrisk faktiskt..
     Den är lite stor eftersom hon bara är 2 månader, men hon uppskattade att sitta upp lite i den. Men den har ju fullt liggläge så jag kan ju faktiskt använda den om jag vill! Gillar den!

Fick min underbara dotter 1 april 2012!
  • moii

Det står på de flesta vagnar att det finns en klämrisk, behöver ju inte betyda att det är så att ungarna klämmer sig ens! De måste gardera sig och titta på vad som skulle kunna hända sedan kanske ingen klämmer sig ever. Tror att vi har en tendens att överanslysera allt, och att föräldrar som målgrupp är jäkligt tacksam att bomba med info :)

• Marlin16

Det går. Med en adapter kan man använda babyskydd. Dock är det två modeller/märken som funkar till adaptern.
    Googla på vilka för det har jag glömt!

Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?