• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • moii

Liggdelen något kortare? Jag har inte köpt vipern ( pga att då fick vi byta bil vilket skulle blivit dyrare i slutändan) men mätte korgen på vipern och jämförde och den är större än teutonians tex och vi provade med tex buppa- åkpåse i och det funkade hur bra som helst.

• Marlin16

Jag har inte jämfört men säljaren sa att liggdelen räknades som stor.
    Oavsett vilket så tror jag inte att en åkpåse passar dåligt om det skulle skilja nån cm eller så.. Vi har en rätt så stor åkpåse men det har inte gjort något, blev extra ombonat bara!

• Svartvinbär

Dåså lutar starkt mot Vipern, gillar den så Skrattande 
    Men hittar bara en återförsäljare där jag bor, vart bor ni?
    Vill helst inte köpa på internet om något blir fel eller så, känns skönare att kunna åka till butiken och prata med någon direkt.
    Läst att en del går in i vagnen om de är korta, någon som har erfarenhet av det?
    På ex. Teutonian(ex. cosmo) kan man vinkla ner handtaget men det går inte på Vipern bara höja och sänka... 

• moii

Min kompis som är lång lät sin korta syster köra vagnen och det stämmer, hon gick in i vagnen om hon inte ansträngde sig lite.

• Svartvinbär

Frågan är då vad som räknas som kort och lång?
    Är 155 kort och kanske 175 lång?
    Och är det en anledning till att inte köpa vagnen? 

• moii

Systern är nog kanske runt 160 eller något kortare. Om det är en anledning.. Man får väl provköra vagnen se hur det känns

• Svartvinbär

Jo, det är klart.
    Tycker den känns så bra att köra i butik, men man vill ju prova vagnarna på olika underlag känner jag.
    På betonggolv kan ju en vagn med trähjul kännas lättkörd om ni förstår haha 

• Marlin16

Jag är 165. Jag går inte in i vagnen om jag inte har den på någon av de lägsta/kortaste lägena. Men jag går bekvämt med den!
    Men det där med att sänka utan att komma för nära vagnen är det enda jag skulle vilja ändra på.. Men det är för mig inget skäl att ens tänka på att byta till någon annan vagn.

• Svartvinbär

Suck, vilken djugel.
    Vilka andra vagnar kollar ni på, ni som är sugna på Vipern men inte bestämt er..
    Vi vill känna lite extra på Maxi-Cosi och Teutonia 

• Marlin16

Jag valda mellan viper o teutonia men priset avgjorde. För jag ville absolut ha en som gick att ha sittdelen vänd mot mig, då fanns nästan inga alternativ!

Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?