• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • Hute
    moii skrev 2012-08-17 21:36:04 följande:
    Huvudsaken är väl att bebisen inte störs ;)
    Sant, men jag vill faktiskt trivas med vagnen också..och kan inte bestämma mig om det är störande eller inte..
    Marlin16 skrev 2012-08-17 23:19:19 följande:
    Jag tycker sällan det har varit ett problem. Och ofta har jag haft en filt beredd att hänga ner ändå om det är soligt så då är den ändå där som skydd. Men verkligen inget jag sett son dåligt! Ofta uppskattar bebisen att den rör sig lite där och bidrar till roligare utsikt med färger och ljus som syns.
     Ja det är ju sant, det är ju lätt att fixa med en filt. Vet bara att sonen gillade när det var riktigt mörkt, dock inget han gillar nu 5 år senare, men ändå..hehe..Har lång tid kvar på mig att tänka över vilken vagn vi ska ha..det kanske trillar in en riktigt fin om några månader, alt att denna uppdateras osv..vi får se..
  • Marlin16

Jag har sålt min vagn nu. Den hade grymt många fördelar. Anledningarna till att jag sålde var att jag ville ha ergonomisk sittdel och en lättare vagn. Sedan är fjädringen väldigt stum på Trillen, märkt det tydligt nu när jag har jämfört med en Bugaboo Cameleon. Stooor skillnad!!

• Hute
    Marlin16 skrev 2012-08-18 12:49:01 följande:
    Jag har sålt min vagn nu. Den hade grymt många fördelar. Anledningarna till att jag sålde var att jag ville ha ergonomisk sittdel och en lättare vagn. Sedan är fjädringen väldigt stum på Trillen, märkt det tydligt nu när jag har jämfört med en Bugaboo Cameleon. Stooor skillnad!!
    Jag har haft vagn med ergonomisk sittdel, men hade en magsovare och han tvärvägrade den vagn vi då hade =( fick köpt en UJ som han älskade, hade även som fsk-vagn.
    Jag är egentligen (min högsta önskan!!) inne på att köpa en Donkey mono till nästa barn, barnet bara MÅSTE gilla ergonomiskt då =) har ju UJ'n ifall om att, men vet inte om jag får med mannen på det då han tycker det är löjligt att lägga så mkt pengar..
    Har alltid gillat Cameleon, men gillar absolut inte de små framhjulen, det funkar inte här med massa kullersten osv.. 
  • Marlin16

Magsovare ställer ju till det... Jag säger tvärtom att Cam funkar bra på kullersten! Trillen däremot får man ju krypa fram med för att inte studsa!
    Men jag är på väg att köpa en Brio Go istället. Jag vill oxå ha en åsna framöver. Men det lär ju inte hända förrän det ens existerar ett syskon jag tror och hoppas att Brio gör en ny syskonvagn som liknar Go!

• Hute
    Marlin16 skrev 2012-08-19 15:00:08 följande:
    Magsovare ställer ju till det... Jag säger tvärtom att Cam funkar bra på kullersten! Trillen däremot får man ju krypa fram med för att inte studsa!
    Men jag är på väg att köpa en Brio Go istället. Jag vill oxå ha en åsna framöver. Men det lär ju inte hända förrän det ens existerar ett syskon jag tror och hoppas att Brio gör en ny syskonvagn som liknar Go!
    Ja okay, den funkar såpass bra ute på kullersten ändå? Jag tycker mest det ser ut som om hela ungen ska skaka sönder när jag ser vagnarna ute...när man är i affären och klämmer på vagnar, får man lov att köra dom ute då? Om inte annat så borde dom ju ha ett körområde inne i affären med olika underlag...
    Men jag tycker nog fortfarande att hjulen är för små...går en del på väldigt ojämn mark vid sommarstugan och kommer göra nästa sommar då barnet kommer vara ca 2-3 månader, så lufthjul, samt större än buggans är nog att föredra, även om man kan köpa till vinterhjulen, men då tappar ju hela vagnen sin charm..
  • Marlin16

Jag håller helt med! Det är skitsvårt att försöka prova vagnar. Min bugga går väldigt bra på ojämnt underlag så jag vet inte varför folk tycker den är stum, den stöter inte alls!!. Klart att det säkert finns att få bättre, men bra är den! Men små hjul är det, och dom är inte optimala om det är högre gupp.. Jag har haft min bugga 2 veckor nu och ska sälja, det var ju ett bra sätt att få prova den iaf. Men nu blir det brio go som fälls i ett stycke.
    Även om däcken är bra på Trille så skulle jag avråda om du vet med dig att du ska köra på ojämnt underlag..
    Dock funkar ju Buggan väldigt bra om du vänder på handtaget och kör med de stora hjulen före! Jag har testat på stig med rötter och en ridbana med djupare sand, det är super!! Så den kan absolut ändå vara ett alternativ!!

• tumlaren

Ni som har eller har haft Trille, vad hade ni för åkpåsar till? Funkar de flesta eller bara några speciella? Jag har fått för mig att trillen är ganska liten, men tyckte inte deras egna åkpåse var så fin.

• Hute
    Marlin16 skrev 2012-08-20 07:58:06 följande:
    Jag håller helt med! Det är skitsvårt att försöka prova vagnar. Min bugga går väldigt bra på ojämnt underlag så jag vet inte varför folk tycker den är stum, den stöter inte alls!!. Klart att det säkert finns att få bättre, men bra är den! Men små hjul är det, och dom är inte optimala om det är högre gupp.. Jag har haft min bugga 2 veckor nu och ska sälja, det var ju ett bra sätt att få prova den iaf. Men nu blir det brio go som fälls i ett stycke.
    Även om däcken är bra på Trille så skulle jag avråda om du vet med dig att du ska köra på ojämnt underlag..
    Dock funkar ju Buggan väldigt bra om du vänder på handtaget och kör med de stora hjulen före! Jag har testat på stig med rötter och en ridbana med djupare sand, det är super!! Så den kan absolut ändå vara ett alternativ!!
    Du hänger i Barnvagnsgruppen på FB va?
    Byter vagnar till höger och vänster Flört 
    Jag har också varit inne på Brio Go, men vet inte om jag verkligen gillar utformningen på den..samt att det inte blir fullt liggläge i sittdelen..
    Jag vill nog verkligen ha lufthjul...så Go går ju bort på den punkten också...Hade varit bra om man kunde fått Donkeyhjul fram på Camen =) 
  • Marlin16

Ja jag hänger där med. Trillen var min första vagn. Köpte sen Camen på ett infall men insåg rätt snart att den inte var "min" vagn.. Så nu testar jag Go! Håller tummarna för den!.
    Du kan ju alltid jaga lufthjul till Camen. Det är väl froghjul som är med luft och passar till Camen.

• Hute
    Marlin16 skrev 2012-08-20 22:30:01 följande:
    Ja jag hänger där med. Trillen var min första vagn. Köpte sen Camen på ett infall men insåg rätt snart att den inte var "min" vagn.. Så nu testar jag Go! Håller tummarna för den!.
    Du kan ju alltid jaga lufthjul till Camen. Det är väl froghjul som är med luft och passar till Camen.
    fast på bilder ser det inte ut som om Grodan har lufthjul fram...ska forska vidare..
Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?