• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • tumlaren

Vet faktiskt inte, har inte sett liknande så blev supernöjd. Men ring dem i affätrn, de var hjälpsamma! Annars så tror jsg det finns fler varianter man kan köpa lösa bärplattor till men hittade denna innan jag hann forska så mycket, är ju en smidig lösning för oss som måste kånka och har för små hissar, Trilles egna mjuklift verkade så liten och åbäkig så det här kändes bra.

• hellokill3r
    tumlaren skrev 2012-10-09 14:00:21 följande:
    Vet faktiskt inte, har inte sett liknande så blev supernöjd. Men ring dem i affätrn, de var hjälpsamma! Annars så tror jsg det finns fler varianter man kan köpa lösa bärplattor till men hittade denna innan jag hann forska så mycket, är ju en smidig lösning för oss som måste kånka och har för små hissar, Trilles egna mjuklift verkade så liten och åbäkig så det här kändes bra.

Okej Vet du nån sida som säljer trille mjukliftar? Har försökt kolla lite men hittar inget så har inget att jämföra med.. Har tänkt beställa vagnen på nätet så har ingen specifik affär att ringa..
  • tumlaren

Vi köpte vagnen på babyexperten www.babyexperten.se/, kollade på den i affären men köpte via nätet och där hade de mjukliften men de var inte superentusiastiska över den. jag var ful nog att fråga de här massa grejer utan att köpa något, de svarade utförligt och var supertrevliga www.barabus.se/

• Aplesinen

Nu är Vipern beställd, känns jättebra :) Blev en 2013 som tydligen ska ha bättre dämpning men är den minst lika bra om 2012an så är jag nöjd.

• Tingeling123

Jag funderar oxå på en Trille Viper 4S, men undrar om någon har bra koll på vad skillnaderna mellan 2013 och 2012 års modeller är?! Undrar oxå om någon kan tala om för och nackdelar med just denna vagn...jag kan bara hitta fördelar ;)

• tumlaren

Nu har jag använt min Trille Viper 4 s i snart två månader och är så himla nöjd! Den är så smidig att krångla i och ur barnvagnsförrådet, ombord på bussar, inne i affärer. Både jag (1,60) och min kille (1,85) tycker den är skön att köra. och nu när det kommit massa snö här i Stockholm är det jättebra att det går att låsa framhjulen. Jag kan faktiskt inte komma på någon nackdel, möjligen att det vore bra om det gick att använda chassit till olika babyskydd (vi har Brio) men det har jag faktiskt inte kollat om det går att lösa.

• Aplesinen

Framhjulen har tydligen en ny fjädring så att de är mer "gung" i vagnen enligt en försäljare i Nyköping. Själv har jag dock bara provkört 2012:ans modell. Annars vet jag ingen mer skillnad än att designen är lite förändrad.

• TaSe
    tumlaren skrev 2012-12-08 14:51:10 följande:
    Nu har jag använt min Trille Viper 4 s i snart två månader och är så himla nöjd! Den är så smidig att krångla i och ur barnvagnsförrådet, ombord på bussar, inne i affärer. Både jag (1,60) och min kille (1,85) tycker den är skön att köra. och nu när det kommit massa snö här i Stockholm är det jättebra att det går att låsa framhjulen. Jag kan faktiskt inte komma på någon nackdel, möjligen att det vore bra om det gick att använda chassit till olika babyskydd (vi har Brio) men det har jag faktiskt inte kollat om det går att lösa.

Jag tror inte att trille har travel system till just brio, men det finns till andra babyskydd.
  • Tingeling123

Det kommer garanterat att bli denna vagnen! Min sambo har fastnat helt för denna! :) Och jag gillar den oxå, men vill inte gå miste om något bra som Innsbruck på 2013-modellen bara för att jag tänker vara lite snål å köpa 2012-modellen istället. Men eftersom det enda jag lyckats få fram som skiljer dom åt är fler färger, inbyggt myggnät och som Aplesinen skriver ny fjädring...så känns det iaf som att 2012 för 4995:- räcker gott å väl åt oss istället för en lite nyare vagn som kostar 2000:- mer! Tycker 2012 hade bra fjädring redan!?

• Marlin16

2012 har enligt mig väldigt klen fjädring. Den gungar lite på "bakaxeln" om man kan säga så. Men när framhjulen stöter så känns det igenom hela vagnen. Skulle vara intressant att jämföra m 2013!
    Som jag skrivit tyckte jag att vagnen var väldigt tung, tyvärr. För den har verkligen många fördelar!!

Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?