• moii

har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?

är snart halvvägs i graviditeten och har börjat fundera lite över vilka prylar som ska infrskaffas vad det lider.

Jag har varit på lekia och kikat lite på vagnar och fastnat lite för Vipern från babytrold men hittar inga tester eller något om den. det enda jag hittar är att den är godkänd enligt skandinavisk standard, men vet någon nåt mer?

• Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?
  • Marlin16

Nej fram är det nog inga lufthjul. Men dom är jättemjuka både i däcket och med sin fjädring, det kan man ju reglera efter tyngden på barnet!

• tumlaren

Ni som haft Trille - hur fäller man ihop chassit? Vi monterade igår och allt känns bra förutom just den grejen, i bruksanvisningen såg det ut som att man ska vrida grejen på ena sidan handtaget till vänster men det funkade inte?

Sedan undrar jag vad den lilla tampen som hänger på handtaget ska vara till, någon som vet?

Och sista frågan - vilket slags regnskydd tycker ni har funkat bäst?

• Hute
    tumlaren skrev 2012-08-27 12:29:00 följande:
    Ni som haft Trille - hur fäller man ihop chassit? Vi monterade igår och allt känns bra förutom just den grejen, i bruksanvisningen såg det ut som att man ska vrida grejen på ena sidan handtaget till vänster men det funkade inte?

Sedan undrar jag vad den lilla tampen som hänger på handtaget ska vara till, någon som vet?

Och sista frågan - vilket slags regnskydd tycker ni har funkat bäst?
    Fällningen kan jag inte svara på. Men tampen på handtaget är väl en säkerhetsrem? SÄttas runt handleden i tex backar osv så att inte vagen åker iväg/att man tappar taget...
  • TaSe

Vrid på grejen, tryck in knappen mitt på handtaget och ge det en knuff neråt. Då fäller den ihop sig.

• tumlaren

Tack, får testa...tyckte vi gjorde så men kanske inte samtidigt. Har du koll på tampen också? Den är kort, med en öljett i  så räcker inte runt handled som någon föreslog.

• TaSe

Nej, tyvär. Jag har inte vagnen själv. Har bara vart och klämt på den i affären.

• Marlin16

Du måste vrida på den där grejen samtidigt som du trycker in handtaget så handtaget går ner med den lilla silvriga piggen i vridgrejen...
    Grejen på handtaget, den är inte nån grej som fästs typ vid bromsen på vagnen när den är ihopfälld? Som en säkring så den inte vecklar upp sig när man lyfter. En gissning bara, har inte sett din årsmodell ;)

• hellokill3r
    tumlaren skrev 2012-07-12 11:41:16 följande:
    Frågar igen, nästan samma fråga - ni som har Trille och har använt mjuklift, stämmer det verkligen att den bara går att använda i 3 månader? känns lite dyrt för kort tid, å andra sidan känns det meckigt att bära upp hela liggdelen varje gång man använt vagnen. Eller brukar Trille gå in i hissar? Vi bor i bostadsrätt och har ett barnvagnsrum i källaren, därifrån är det kort trappa upp till hissen. (pytteliten gammaldags hiss). Om barnet somnar i vagnen vore dte ju skönt att inte behöva lyfta upp det och stoppa det i sele eller i famnen, utan att låat det ligga kvar i mjuklift eller liggdel men jag är tveksam till hur smidig och lätt liggdelen är att lyfta, gå med uppför trappa och så. Någon som har några råd angående detta?

vill också ha med mjuklift men måste fråga: mjukliften plats i liggdelen? Jag kan säga att mjuklift/hårdlift/liggdel går oavsett vad, generellt sett inte att använda mer än ca 3-4 månader (liggdel kan man iofs med vissa barn använda till 6 månader men det är nog mer undantag, de flesta barn kan sitta upp och vill sitta upp och börjar "resa" sig med kanterna vilket blir farligt om de inte är fastspända i sittdel) jag vill ha med mjuklift för att vi bor 3 vån upp utan hiss(6 trappor) och barnvagnsförrådet är i källaren.
  • hellokill3r
    tumlaren skrev 2012-10-09 11:56:22 följande:
    Vi har också barnvagnsförråd i källaren och löste det hela med att köpa en sådan här : www.kopbarnvagn.se/sv/artiklar/barnvagnar-bar...

Den går ju att använda som lift upp till 12 kilo, och sedan kan man plocka ut bärplattan och ha den som enbart åkpåse i både ligg och sittdelen.

Oj vilken fin! Men du vet inte om det finns något liknande utan dun? Är nämligen dunallergiker..
Svar på tråden har någon en uppfattning om Trille Viper (babytrold)?