tumlaren skrev 2012-07-12 11:41:16 följande:
Frågar igen, nästan samma fråga - ni som har Trille och har använt mjuklift, stämmer det verkligen att den bara går att använda i 3 månader? känns lite dyrt för kort tid, å andra sidan känns det meckigt att bära upp hela liggdelen varje gång man använt vagnen. Eller brukar Trille gå in i hissar? Vi bor i bostadsrätt och har ett barnvagnsrum i källaren, därifrån är det kort trappa upp till hissen. (pytteliten gammaldags hiss). Om barnet somnar i vagnen vore dte ju skönt att inte behöva lyfta upp det och stoppa det i sele eller i famnen, utan att låat det ligga kvar i mjuklift eller liggdel men jag är tveksam till hur smidig och lätt liggdelen är att lyfta, gå med uppför trappa och så. Någon som har några råd angående detta?
vill också ha med mjuklift men måste fråga: mjukliften plats i liggdelen? Jag kan säga att mjuklift/hårdlift/liggdel går oavsett vad, generellt sett inte att använda mer än ca 3-4 månader (liggdel kan man iofs med vissa barn använda till 6 månader men det är nog mer undantag, de flesta barn kan sitta upp och vill sitta upp och börjar "resa" sig med kanterna vilket blir farligt om de inte är fastspända i sittdel) jag vill ha med mjuklift för att vi bor 3 vån upp utan hiss(6 trappor) och barnvagnsförrådet är i källaren.