• Eshack

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Hänger du i 30+ trådarna och känner att det är dags starta ditt nya liv?
    Då har du kommit till rätt tråd. Här har vi full fokus på seriös peppning för satsningar för bättre hälsa, balans i själen och snyggare form. Inte för att vi inte redan är sjukt snygga så klart...

Helt ok att deppa också när det inte riktigt blir som vi vill - då ställer vi andra upp med tröstkramar, hejjarop eller en välriktad spark "där bak".

KÖR HÅRT NU TJEJER!!!

Del 6, tiden går fort när man har roligt!
  • Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
  • Kate Lynn

Hej på er!

Eller är ni alla i den stängda tråden (som jag inte hittar)? Får göra ett försök från datorn vid tillfälle i så fall. Kan inte minnas när jag loggade in här från datorn faktiskt, två år sedan?

Mosing - Men jösses, halsfluss? Fy så smärtsamt. Fast jag gissar att du redan är piggare med påbörjad penicillinkur? Krya på dig!

Asap - Aktivitetsarmband? Det vet jag inte ens vad det är! Men jag brukar vara löjligt efter såna där moderniteter så ett aktivitetsarmband är förmodligen en ypperlig historia jag kommer vilja skaffa mig om ett år. Du kan testa så länge.

Åh, en råsaftcentrifug! I ett större kök än detta så kanske...

Jag firar in det nya året med minus 20 kg sedan 9/2 2014, väldigt skönt att börja komma i en del av mina gamla kläder! Mest tror jag att jag njuter av att de tajta träningsbyxorna jag köpte i våras både har knän och rumphäng numer. Det är en liten bit kvar, men nu handlar det mest om att hitta träningsrutiner som funkar och försöka göra det bästa av russin-deg-hängmagen. Håhåjaja. Resten är ...väldigt överkomligt faktiskt. Olgas bok ftw!

Hoppas bacillerna överger er och att det nya året annars börjat bra!

• Snowgirl

KateLynn, Wow! 20 kg är jättebra! Jag är imponerad! Det har skrivits i nya tråden, men inte så mycket. Vi kan sällskapa med dig här tills du hittar den. Ett annat alternativ är att du loggar in från mobilens webläsare på gamla.familjeliv.se.

• Kate Lynn

Snow - Tack! Men jag fattar fortfarande inte hur jag hittar den nya tråden, heter den samma sak? Ska jag söka på 30+ så ska den dyka upp eller hur funkar det? (Och borde vi inte snart heta 40+? )

• Gladhannapanna
    Kate Lynn skrev 2015-01-14 12:33:19 följande:

Snow - Tack! Men jag fattar fortfarande inte hur jag hittar den nya tråden, heter den samma sak? Ska jag söka på 30+ så ska den dyka upp eller hur funkar det? (Och borde vi inte snart heta 40+? )

bra jobbat Kate!!!

Jag gick in på datorn, öppnade samlingstråden och klickade på gruppen av gubbar framför tråden, då hamnade jag i den stängda gruppen och kunde då hitta den nya tråden!
  • Mosing

Kate, grymt! Jag har heller inte kommit mig för att logga in på datorn än, men snart kanske... Och tack, jag mår klart bättre nu. Hosta och ont i bihålorna återstår endast Aktivitetsarmband var ju årets julklapp (2014), missade du det?!

• Mrs Firren

Kate - Grattis till -20!! Bra jobbat!

• asap

Kate - så imponerad av dina -20 kg, fasen vad bra gjort!!
    Säger som Mosing: googla årets julklapp 2014 om du vill kolla aktivitetsarmband. Mitt heter polar loop.
    Och vaddå 40+????! Jag fyller faktiskt bara 38 i mars, SÅDESÅ!

• Kate Lynn

Ledsen att jag trampade på några ömma tår. /Hälsningar 38,5-åringen

Ah, oj vilken grej, det där armbandet. Jag älskar att se grafer och sånt över mina prestationer, men det känns samtidigt lite läskigt att ha plast och elektronik på sig hela tiden. Om det vore av guld skulle jag kanske nappa lite lättare.

Ghp - Tack! Jag är väldigt rostig på siten här, ska göra som du sa nästa gång jag ids se en dator.

• Kate Lynn

Jo, jag känner mig rätt grym faktiskt, tack!

Laddade förresten ned Friskis-appen med tanke att ha den innan jag bestämt var och hur träningen ska ske. Jag söker både nytt jobb och vi letar ny lägenhet, så lokaliseringen av var träningen faktiskt ska gå av stapeln är lite förvirrad för närvarande. Jag lade till lite vikter på övningarna eftersom "jag är så van vid träning nu", och AJ vilken träningsvärk! Inte riiiktigt så tränad som jag trodde. Jag tackar för tipset!

• Stramalj

Bah, -20 kilo är väl inget, kom igen när du minskat 20 år!!
    //hälsn 40-i-år-och-svårt-trampade-tår

• Stramalj
    Kate Lynn skrev 2015-01-15 10:34:27 följande:

Jag lade till lite vikter på övningarna eftersom "jag är så van vid träning nu", och AJ vilken träningsvärk! Inte riiiktigt så tränad som jag trodde. 

Ha ha ha ha ha! Grav igenkänning på den!
  • Kate Lynn
    Stramalj skrev 2015-01-15 20:10:02 följande:

Bah, -20 kilo är väl inget, kom igen när du minskat 20 år!!
    //hälsn 40-i-år-och-svårt-trampade-tår

smile5.gif

• Snowgirl
    Kate Lynn skrev 2015-01-14 12:33:19 följande:
    Snow - Tack! smile1.gif Men jag fattar fortfarande inte hur jag hittar den nya tråden, heter den samma sak? Ska jag söka på 30+ så ska den dyka upp eller hur funkar det? (Och borde vi inte snart heta 40+? smile5.gif )
    Gå in i samlingstråden via en webläsare. Överst finns presentation, galleri, forum och medlemmar. Om du klickar på forum får du upp alla trådar som finns i gruppen. Förhoppningsvis ser det lika ut i mobilens webläsare.
  • Mosing

Efter 5 v sjukdom är jag tillbaka på banan. Idag blev det 30 min spinning. Puh.

Har för övrigt lärt mig lite om begreppet fatshaming. Intressant och lärorikt. En får vara aktsam i sitt tränings/hälsoivrande.

Hur har ni andra det? Är det aktivitet i den slutna tråden?

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6