Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
Stramalj hur är det med dig? Ryggskottet borta?
Resande, så skönt att livet känns lättare! Kram
Resande - Jättebra nyheter, vad glad jag blir! Du beskriver precis känslan jag hade när jag slutade med den hemska acnemedicinen roaccutan. Vem drog upp gardinen helt plötsligt? Och insikten; herregud, jag har nog mått väldigt dåligt... Känner du lite glädje nu så låter det verkligen som att du är på rätt väg!
Och ja just det. Kanske ska planka lite mer ja.
Resande, vad roligt att humöret är bättre! Sånt där kommer verkligen krypande. Så bara ett par veckor med tablett hjälper...skönt! Roligt med magmusklerna också. Jag undrar var mina är...
Resande - Åh, vad skönt att du är på väg tillbaka humörmässigt. Underbart att känna stunder av glädje.
Antecknar plankan. Jag går och inbillar mej att det inträffa någon slags magi över nätterna så att jag vaknar upp och den magen som är kvar ska ha trollats bort. Det har inte hänt än. Kanske borde börja planka mer.
Resande, Skönt att höra att du mår lite bättre.
Höjer ett varningens finger för plankan för de som inte har fått koll på de inre magmusklerna igen efter barnafödandet. Var försiktiga!
Tack alla! Små steg i rätt riktning...
Jag började absolut inte med plankan så håller med Mosing om att ha koll på magdelning och bålstabiliteten. Jag körde bara med de enklaste "suga-in-magen-övningarna" i månader innan plankan träning. Kan ju tillägga att jag fortfarande har en badringen kvar men att fram till ser man skillnad.
Skönt att höra från er andra om hur ni reagerat när "rullgardinen" dragits upp. Knas hur van man blir vid att allt är mörkt och tungt. Först när man ser glimtar av ljuset kommer man ihåg hur det borde vara...
Resande - vad du är bra som både ser till att du får må bättre och samtidigt orkar träna! Jag tror att du har stor nytta av både och samtidigt. Magiska piller!
Här har ryggen blivit bättre efter att jag har börjat med bålträningen igen. Slutsatsen är alltså att ryggen inte slutar att märka om man bär snett och inte tränar bara för att man är förkyld. Konstigt va?!
Och så har jag börjat med en ny springapp - det är lite min grej kan man säga, träna med appar ... Nu har jag hittat Gipis. Där kan man lägga in ett mål, vad man presterat tidigare och ut kommer ett träningsprogram med intervallträningspass. Skitsmart! Passar mig perfekt.