• Eshack

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Hänger du i 30+ trådarna och känner att det är dags starta ditt nya liv?
    Då har du kommit till rätt tråd. Här har vi full fokus på seriös peppning för satsningar för bättre hälsa, balans i själen och snyggare form. Inte för att vi inte redan är sjukt snygga så klart...

Helt ok att deppa också när det inte riktigt blir som vi vill - då ställer vi andra upp med tröstkramar, hejjarop eller en välriktad spark "där bak".

KÖR HÅRT NU TJEJER!!!

Del 6, tiden går fort när man har roligt!
  • Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
  • Mrs Firren

Hallå alla!
    Lustigt sammanträffande att Mosing nämner träning i teorin, jag håller nämligen också på med den varianten. Fy f*n vad less jag är på inaktiviteten men jag fixar inget mer än komma-iordning-efter-flytt för tillfället. Min häl verkar dock bättre sista veckorna så peppar peppar går det åt rätt håll.

Lite lustigt är dock att jag får så sjukt mycket kramp i benen när jag inte tränar och strechar. Nån mer som lider av det? Vet ni att man kan få kramp i en pyttepyttemuskel som tydligen finns på utsidan om foten, mellan hälsenan och fotknölen liksom? Och det är jädrigt svårt att strecha den! På natten, i sängen.

• Mosing

Firren, inget jag haft. Får du fortfarande (kramp alltså)?

Nu har jag tinat gymkortet, var där hela familjen både igår och idag. Känns som att hälften av barnen på minisats är våra Tar det jättelugnt och försiktigt, men känns superskönt att väcka kroppen igen. Fick träningsvärk i armar och axlar direkt. Stretchar mycket för jisses vad stel jag är Hoppas alla håller sig friska så jag kan komma iväg i veckan också. Känns extra bra att ha börjat före jul (annars brukar det ju vara efter nyår man tar tag i sånt)

• asap

Nytt år, nya tag! Eller vad säger ni?

Jag tränar försiktigt just nu, har inte sprungit sedan november. Känner av ryggen lite grann, och har ont i halsen (som vanligt den här säsongen ). Däremot är jag igång med mammamage-appen igen, har faktiskt lyckats träna varje dag med bara ett par undantag sedan jag började om, ligger på nivå 5 nu, tror inte jag höll ut så långt första gången jag gjorde programmet. Från allra första början var min delning superdjup, kändes som ett dike ända ner till ryggraden . Nu är den inte alls djup längre, det är liksom bara de yttersta musklerna som inte är ihop, och det kan jag leva med.

Och nu kände jag att det är dags att försöka träna annat än bara magen och löpning (när jag kommer igång med det igen), jag är så himla svag i armar och axlar bla. Då hittade jag en annan app, från friskis och svettis. Den heter typ "för dig som hatar träning", och det gör jag ju inte, men jag testar den ändå. Det är 12 halvtimmespass som ska göras på en månad, och jag gjorde första idag. Superlätta styrkeövningar, men de visste var de tog ändå. Passen låses upp efter hand så jag vet inte vad det kommer att vara framåt, om det är samma som återkommer eller olika varje gång. Nästa pass om två dagar verkar vara en power walk.

Med allt som hänt på jobbet i höst så har tyvärr det gäng som gjorde arbetsplatsklassikern tillsammans spridits för vinden - fem är kvar på samma ställe som vi alla var från början, en gick i pension, en började på ett annat företag, en är arbetslös, och jag och en till bytte arbetsplats. Så det blir inget i år. Synd, för det var verkligen jätteroligt och fick ut mig i friska luften i ur och skur.

• Mosing

Asap, kul med appen, jag laddade genast ner den Men jag är inte alls tillräckligt frisk för att börja köra. Har varit förkyld sedan 23 dec, och är sedan några dagar på ny kula med nytt halsont Hann iaf med ett par veckor på gymmet innan dess. När jag börjat igen är det också dags att boka in PT, 3 ggr ingick ju när jag blev medlem.

• Mrs Firren

Hej hej!

Asap - Bra jobbat med apparna! Kanon om de är rätt väg att hålla igång dej.

Mosing - Förkylningar är ett skit. :-/ Hoppas du piggnar till snart och kan komma igång igen.

Jag är också förkyld igen. Så jädra segt. Den här gången verkar det ha satt sig på bihålorna, nåt jag aldrig känt av tidigare. Det började innan jul, gick tillbaka lite men har nu eskalerat igen. Jag är inte supersugen på att dra igång träning med skallebanken men jag kommer iaf dra igång en rejäl juice-utmaning i på tisdag. Det känns jättebra, jag har laddat rejält mentalt för att sluta stoppa i mig allt skräp och längtar verkligen efter att juice:a igen på heltid.

• Piggley Wink

Firren: Blir det bara juice då, inget annat? Jag måste ta tag i mig själv igen nu... Har kunnat äta allt förut, men nu när jag jobbar på kontor är det tydligen annorlunda, läskigt fluffigt runt magen

• Piggley Wink

Min plan är att försöka gymma på lunchen en dag per v och springa en gång, utöver ridningen såklart...

• Mrs Firren

PW - Ja, bara juice ett tag. Jag mår riktigt bra av det och kollar man på dokumentation kring juiceandet så finns det många spännande effekter/resultat. Jag har laddat ner appar från den här juice-guruns webbsida. http://www.juicemaster.com/

• asap

Firren - Lycka till med juicen! Det känns som att kroppen behöver lite vardag och ordning och reda efter helgernas fika, julgodis, efterrätter, vin och glögg.

Jag vet inte om jag ska vara glad eller om jag ska skämmas över hur illa det är: den där väldigt försiktiga träningen i förrgår gav mig världens träningsvärk! Av det lilla!
    Jag väljer att vara glad åt att jag gjorde den, och att den uppenbarligen gav effekt. Snart ska jag ut på pass 2 som är en power walk, sedan får jag se vad som väntar för tredje passet.

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6