• Eshack

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Hänger du i 30+ trådarna och känner att det är dags starta ditt nya liv?
    Då har du kommit till rätt tråd. Här har vi full fokus på seriös peppning för satsningar för bättre hälsa, balans i själen och snyggare form. Inte för att vi inte redan är sjukt snygga så klart...

Helt ok att deppa också när det inte riktigt blir som vi vill - då ställer vi andra upp med tröstkramar, hejjarop eller en välriktad spark "där bak".

KÖR HÅRT NU TJEJER!!!

Del 6, tiden går fort när man har roligt!
  • Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
  • Mrs Firren

Gabi - Jag gör som dej. Bort med snabba kolhydrater, men äter varma grönsaker för att få i mej rätt sort kolhydrater eftersom hjärnan behöver det för att funka. Jag kör strikt som Mosing, fixar inte att "fuska". Jag tycker det funkar jättebra att utforska alternativ mat (med mina mått mätt) typ raw food, vegetariskt, glutenfritt osv. Känner att jag mer och mer går mot "ren" mat, alltså mindre och mindre processat även om vi alltid lagat mycket mat från grunden. Ska dock inte sticka under stol med att det finns både falukorv, delikatessköttbullar och fiskpinnar i frysen... livet ska funka också.

Mat är kul! Jag älskar verkligen att läsa recept, planera mat, handla grönsaker och andra roliga grejer och sen laga och äta. Det kanske jag inte ska erkänna men faktum är att jag precis insett att det nog faktiskt är vår gemensamma hobby här hemma. Matkontot är gigantiskt, men då kan vi också lägga en rejäl slant på 97%-ig korv, eko-kött och krav-grönsaker osv.

Tror det var Johlinn som pratade om detta att välja att lägga pengarna på riktigt bra mat, om man nu ska försöka vara restriktiv med sin kosthållning. Det funkar för mej iaf.

• Mrs Firren

MrsF - Så himla bra med gym på jobbet! Det är bara att köra.

• Mosing

Firren, insekter är ju ett klockrent exempel på alternativ mat Bara att testa!

• Galia

Mosing: är du helt såld efter de där gräshoppspizzorna o larvbullarna? Som veggo kan jag säga att det känns långt borta iaf

• Mrs Firren

Ha ha, det känns långt borta som köttätare också kan jag säga! Jävligt långt borta.

Jag kommer aldrig bli så hungrig att jag äter insekter och larver. Och inte så nyfiken heller.

Sorry, för att jag är så tråkig och neg Mosing, men där går verkligen min gräns.

• Snowgirl

Jag visade insektsmaten för några på jobbet. Reaktionen var bl a att det skulle ha varit mer ok om larverna hade serverats i en skål vid sidan om. Larver i maten indikerar att man faktiskt inte borde äta, att maten är riktigt dålig. Själv blev jag både äcklad och lite nyfiken. Jag har inga problem med hallonmaskar t ex så vet inte varför jag blev äcklad av detta, men antagligen hör det ihop med vad mina arbetskamrater diskuterade.

• Mosing

Jag kan säga att kocken (Carola Magnusson från Carolas eko) gjorde ett väldigt bra jobb med att inspirera oss innan maten serverades Hade inte trott att jag så gladeligen skulle testa. Och ca 85% av 400 pers testade faktiskt. Kul! Och Snow, det fanns även larver vid sidan av I andra delar av världen är det ju vanligt att äta insekter, it's all in our heads... Ett väldigt kul och modigt grepp av min arbetsgivare iaf tycker jag

• asap

Jag tog mig runt Tjejmilen, och sprang hela vägen! Det tog 1h16min, men med tanke på förutsättningarna är jag helt klart nöjd. I slutet av juli hade jag inte ens tagit mig till starten pga ryggen. Och så det här med att bli varslad på jobbet - jag har inte sovit ordentligt på nätterna sedan jag fick veta för tre veckor sedan, och känner mig helt klart sliten pga det.

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6