• Eshack

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Hänger du i 30+ trådarna och känner att det är dags starta ditt nya liv?
    Då har du kommit till rätt tråd. Här har vi full fokus på seriös peppning för satsningar för bättre hälsa, balans i själen och snyggare form. Inte för att vi inte redan är sjukt snygga så klart...

Helt ok att deppa också när det inte riktigt blir som vi vill - då ställer vi andra upp med tröstkramar, hejjarop eller en välriktad spark "där bak".

KÖR HÅRT NU TJEJER!!!

Del 6, tiden går fort när man har roligt!
  • Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
  • Resande

Nix har jobbat galet mycket så har inte kunnat ringa. Gör det på måndag när jag är hemma med barnen. Är allt bra med er Mosing?

Hur går det för övriga med träning?

• asap

För mig går det inte alls med någon träning. Jag tränar ju bra på semestern, men nu är det svårt att få in det i schemat i vardagen. Med lite tur springer jag på tisdagar när jag ändå hänger vid elljusspåret när Ida skid-barmarks-tränar. Och kanske någon gång på helgen. Den här veckan och förra har jag dock varit förkyld så nu är det drygt 2v sedan jag gjorde något över huvud taget.

Idag hade vi avslutningsfika med kollegorna som deltagit i klassikern. Vi firade att ALLA gått i mål i ALLA moment! Grymt bra! Två av kollegorna hade gjort världens finaste morotskaka med arbetsplatsklassikern-dekorationer.

• Kate Lynn

Hej i tråden!

Resande - Men vilken öken att du inte mår så bra än, vad bra att du ska be om en ny tid. Och för mitt otränade öra låter det väldigt bra att du tränar och faktiskt gör saker, så himla lätt att bli oföretagsam när man inte mår bra. Inspirerande att höra om dina träningsresultat, heja dig!

Mosing - Vad gjorde du på väg till tunnelbanan så tidigt ens? Men visst. Det tar omodernt lång tid att komma ens i närheten av att kunna gå raskt, i allafall för mig. Frustration var mitt mellannamn i över ett halvår. Tat lugnt och njut av lillgrynet! Till efter jul då du regerar på gymmet, eller hur var det?

Asap - Stort grattis till apklassikern, så jädrans bra jobbat! Schysst firande på jobbet för er allihop.

Träningen strök så att säga på foten under min månadslånga resa...Men jag promenerade mycket! Och åt många croissanter förstås. Väger däremot exakt (!) likadant som innan, så jag lyckades hålla vikten (plus ca 8 kg) faktiskt. Nu ska jag hitta tillbaka till träningen och har antagit en tioveckors utmaning om noll bullar/godis/glass från en kompis som raskt gjorde ett FB-event av det hela.

• Mrs Firren

Här ligger träningen också helt på is sen jobbstarten i maj sammanföll med att jag fick hälsporre. Det är ett skit och jag närmar mej mer och mer gränsen att "Nu jävlar får det räcka". På söndag kanske... Jag har tre el fyra PT-timmar som jag måste avverka innan nyår, det om nåt borde ju få igång motivationen. Och om inte - just do it, tänker jag.

Resande - Låter jättebra att du håller igång trots allt. Bra jobbat!

• Resande

Asap det är ju bra att göra något ett par ggr i veckan. Ibland kommer livet emellan och då får det vara så. Inget dåligt samvete utan gör när du kan. Bra jobbat med klassikern!

Kate vad underbart att vara iväg en månad och just när vädret blir kallare här. Bra jobbat att hålla vikten på ledighet, där det finns så mycket gott och onyttigt! Spännande med utmaningen, berätta gärna hur lång tid det tar att bli av med sockerbegäret. Eller du kanske inte är sockerberoende som jag?

Firren vad bra med pt, just do it! Motivationen brukar ju oftast komma några veckor in på träning. Finns ju massor du kan göra även med ont i hälen.

Jag har i-landsproblem.. Nu passar inga kläder. Plötsligt är jag mindre än innan jag blev gravid med N (hade nog samma storlek på kläder 2005) så kläder som varit för små är nu för stora. Kul att vara i bättre form men jobbigt att inte ha något som sitter bra. Det hinner säkert ändras när jag börjar träna mer. Så kan det gå.

• Stramalj

Du Resande, en fundering - äter du? Tänker jobbar som attan + tre barn + mår inte bra = kanske inte äter som en häst direkt? Apropå det där med kläderna som inte passar ...

• asap

Resande - Jo, det är det som är grejen: om jag verkligen gjorde det två gånger varje vecka hade jag varit nöjd, men nu är det bara två gånger om jag har en riktigt bra vecka. Och andra veckor har jag inte tränat alls, har väl uppnått veckans maxpuls vid dammsugning, krattning eller sex. Knappast högintensiv träning.

• Mosing

Kate, återbesök på BB Jag känner verkligen av i underlivet när jag stått/gått länge. Idag 2,5 h, sen värker det. Ska verkligen försöka få till Mammamageövningarna varje dag, behöver träna upp och ihop där nere 10 v utan sötsaker låter onekligen som en prövning! Heja dig!

Resande, det är fint med oss. Jag får hyfsat med sömn (peppar peppar) och försöker komma ut på promenad varje dag. Inga stora projekt på gång, vill bara njuta av att vara hemma ett tag nu. Låter som att Stramalj kan vara nåt på spåret, eller?

• Resande

Jag äter faktiskt som en häst fast på jobbdagarna fikar jag inte. Jag rör ju mig konstant de dagarna så det påverkar säkert också vikten. Än är det ju på ok nivå och jag har fortfarande lite mage att bli av med.

Mosing vad duktig du är som kommer ut på promenad. Det tog mig en evighet efter fl.

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6