Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
Asap, klokt att välja glädje
Fortfarande sjukt här. Ingen friskhet i sikte
Mosing - fy så trist när det aldrig vänder. Jag brukar tänka på elitidrottare som blir långtidssjuka, typ våra friidrottare och längdåkare, som får hela säsonger förstörda för att de inte kan följa sitt upplägg. Om en vanlig motionär som jag kan känna sig helt knäckt över träning som inte funkar pga sjukdom, hur skulle det då inte vara om man hade träningen som uppehälle (och liv)??
Asap, nu har även jag laddat ner appen. började dock med att skjuta upp träningen en dag... Ikväll var jag och n ute och joggade. Jag försöker komma igång och n ville hänga med, så mysigt. Inte direkt nåt tempo men för mig var det bara en framsteg att jag tog mig ut.
Mrs Fisk, när du gör juicer, vilken maskin använder du?
Asap - Jag tycker också du gör helt rätt som fokuserar på det positiva - att du tog dig ut på en runda! Jag ser alltid träningsvärk som positivt, för då har jag ju gjort nåt! Musklerna har fått snäppa upp sig nåt mer steg, jag tränar på en ny nivå osv.
Ordning och reda är definitivt vad som behövs. Rutiner. Jag är väldigt impulsiv på många sätt, men gillar verkligen rutiner och ramar också.
PW - Jag gör egna juicer helt och hållet. Var iväg i morse och handlade frukt och grönt för första veckan. Roligast är att barnen går igång på det också, ett väldigt bra sätt att få i båda lite mer nyttigheter.
Älgen - Jag har en Philips som fick bäst i test för nåt år sen, jag fick min förra julen. Vet att den där juicegurun har samma maskin så den är förmodligen väldans bra. Ska se om jag hittar en länk.
Älgen - Jag har den här fast förra årets modell, den här på bilden ser ut att vara den senaste modellen.
http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/koksapparater/HR1855/philips-rasaftcentrifug-viva-collection-hr1855-00
tack för tipset! Maken var inne på att köpa en sån men vi har en mixer som är bra så jag var lite tveksam. Dock har jag många patienter som dricker juicer och det låter så gott när de pratar om allt de har i. Ska kolla lite på din länk. Kör du alltid på recept eller kan du pytsa i lite vad som helst och få det gott?
Asap, ja verkligen skönt att det "bara" är motionen som hänger på hälsan så att säga. Idag känns det faktiskt som att det är på väg åt rätt håll (även om jag hostar upp stora klumpar...). Och barnen är på fsk så jag kan vila hela dagen med lillan
Älgen - När du säger mixer, men du typ en blender? För den är väl säkert perfekt till smoothies? Jag tycker att råsaftcentrifugen (som den vi har, fick tips om det istället för juicepress) fyller ett helt annat syfte. Jag gör mängder med smoothies med vår vanliga mixerstav, men råsaftcentrifugen funkar på ett helt annat sätt.
Jag tycker den är guld för att få i mig (och barnen) mycket större mängder frukt och grönt som vi aldrig skulle orka äta. Sen gillar jag "juiceguruns" teori om att olika grönsaker/frukter motverkar olika sjukdomar och obalanser. Jag drack t ex mycket juicer med spenat, broccoli mm när mitt Hb var lågt för ett år sen. Sen kör jag ofta rödbeta i mina juicer eftersom det har visat sig positivt mot högt blodtryck. Jag gillar att juiceandet och även smoothiesarna är helt vegetabiliska, jag går medvetet mot mer vegetariska val för mej och familjen. Det känns bra!
Jahapp, börjar om från början (?) med halsont och ont i hela kroppen Tji fick jag efter 24 h utan halsont. Ev besök till vc nästa vecka om detta håller i sig.
Mosing - Nä fyyy. Stackare.