• Eshack

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Hänger du i 30+ trådarna och känner att det är dags starta ditt nya liv?
    Då har du kommit till rätt tråd. Här har vi full fokus på seriös peppning för satsningar för bättre hälsa, balans i själen och snyggare form. Inte för att vi inte redan är sjukt snygga så klart...

Helt ok att deppa också när det inte riktigt blir som vi vill - då ställer vi andra upp med tröstkramar, hejjarop eller en välriktad spark "där bak".

KÖR HÅRT NU TJEJER!!!

Del 6, tiden går fort när man har roligt!
  • Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6
  • Resande

Jag gick på ett yogapass för första gången på flera år. Tänkte att det var bra sätt att börja med gruppträning för att se hur bäckenet håller. Detta var en lugn variant där man stretchar och håller varje position länge. Hur typiskt är det då inte att vi kör 70 min bäcken?! Jag försökte lyssna på kroppen men har svårt att gå idag. Förmodligen kör de igenom olika delar och jag prickar in den gång jag borde undvika.

• Kate Lynn

Resande - oh no, vilken osis! Hoppas det ruskade om alla muskler på ett sätt att besvären blir avsevärt mycket mindre när chocken lagt sig för kroppen. Man vet aldrig. Jag känner också av fogarna lite forfarande, minns inte när det gick över sist det begav sig.

• Mosing

Resande, å nej! Så jobbigt att du fortfarande har besvär så här pass långt efteråt

Kate, och du också! De där fogarna alltså... Jag har inte ens en aning om hur det känns att ha ont i fogarna, vilken jädra lyx

Själv har jag viss risk att fastna i hembakt-träsket inser jag. Måste försöka hålla sockersuget i schack. Åt upp all rulltårta i frysen idag för säkerhets skull De goda nyheterna är att min mage nog är lika stor nu (3 v efter fl) som när L var kring året Så min tidigare viktnedgång och formtrimning verkar ge payoff även nu, känns kul Är faktiskt bara 2 kg från min målvikt (och samtidigt 1 kg under vad jag hade som målvikt när jag tog tag i gravidkilona för 1,5 år sedan). Ser fram emot att bli stark i kroppen igen också, men det ligger lite längre fram i tiden.

• Stramalj

Själv är jag så nöjd, jag har ingen direkt målvikt (vilket är lätt för mig att säga, eftersom jag är ett genetiskt benrangel), jag håller koll på vikten för att inte rasa så mycket som jag gjorde med S. Det blev inte bra. Så här långt ligger jag typ två kilo över min "normalvikt", och då både jobbar jag och tränar. Känns som att den riskperiod för viktras som finns kvar är när båda barnen går på förskola och vi båda jobbar. Det stora målet är att hålla mig stark och hälsosam, och där går löpningen bättre än styrketräningen. Kunde börja springa igen i söndags efter nästan en månads förkylningsuppehåll, och sprang idag igen. Men styrketräningen får jag inte till lika bra, och det beror mest på att jag inte är tillräckligt motiverad. 

För den som är inne på löpning kan jag verkligen rekommendera appen Gipis. Minns inte om jag skrivit om den tidigare - den lägger upp individuellt anpassade intervallträningsprogram, och för varje löppass får man uppföljning på hur man fixade intervallerna, om man höll rätt tempo. Grym för mig som behöver lite variation och någon som säger vad jag ska göra så att jag slipper tänka ut det. 

Resande, vad du är tuff som går och tränar "trots tre barn, full fart och inte världens bästa mående. Alla tre sakerna är förstås argument för att göra just det, men därifrån till att verkligen göra det är det ju en jäkla väg. Heja dig!!

• Mrs Firren

Nästa vecka ska det bli ordning på torpet med träningen!  Kommer nämligen ha en veckas glapp mellan nuvarande jobbet och nya som börjar veckan efter. Mycket lägligt. Ska ringa och boka in en PT-tid också.

Nya jobbet kommer bli blir mer centralt också så jag slipper pendling vilket förhoppningsvis kommer underlätta för nygamla träningsvanor. Ser verkligen fram emot att komma igång igen, trivs inte alls nu.

• Stramalj

Gissar att alla är så OSANNOLIKT IGÅNG med träning så det är därför som inget skrivs här inne? 

Själv har jag ju helt tappat det. Har varit oförkyld en vecka sedan början av september, och så operation på det - har inte tränat på hur lång tid som helst. När jag slutade med morfinet efter operationen insåg jag att jag hade jävligt ont i benet/foten, det vill säga diskpåverkan/ischias. Och jag vet ju precis vad jag ska göra för att det ska bli bättre: styrketräna, framför allt bålen. Så det är bara att göra. Det går ju dessutom att göra hemma och även om man är lite förkyld. 

Så. 
    Det har jag ... inte börjat med ... än ... 

• Piggley Wink

Jag har känt mig förkyld/som början av influensa i kroppen i flera veckor. Inget bryter ut men jag känner mig matt och "långsam i huvudet". Idag sprang jag en sväng iaf, första gången på 2-3 veckor. Trögt var det!

• Resande

Här är en till som varit förkyld i tre veckor och hade bara en eller två friska veckor innan dess. Ryggen värker eftersom jag inte styrketränat på evigheter.

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6