Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6

Känner att jag borde läsa här oftare för att bli peppad att ta tag i mig själv. När H var tre månader fick jag diskbråck och sedan dess har jag haft svårt med träning. Varken gång, löpning, simning har funkat . Nu i sommar har ryggen varit mycket bättre så jag har börjat gå/springa. Jag tar mig fram 5 km med blandad fart... Började med en gång/v för att mjukstarta, men nu har jag kommit iväg två gånger senaste veckorna. Denna veckan kom jag iväg både måndag och tisdag Känner mig lite duktig faktiskt! Ska bara försöka hålla igång detta när jag får ett jobb...Dessutom har jag ju ridit 5-6 dagar/vecka i sommar. På vågen har det inte synts men det är väl den goda maten under semestern

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Men Mosing, -10 kg! Det är ju fantastiskt! Det var innan bröllopsbilderna eller? För där såg det inte ut som det fanns 10 kg att ta bort om jag minns rätt...

• Piggley Wink

Klart att en gång i veckan är toppen asap! Själv är jag dunderförkyld med monstruös hosta så här händer ingenting ens i närheten av motion

• Piggley Wink

Mammamage ska jag genast kolla! Är dunderförkyld och blev andfådd när jag gick ett par hundra meter med H och hästen

• Piggley Wink

Stramalj: Efter mitt diskbråck så fick jag ligga på rygg och trycka diagonal hand och fot i golvet som träning för de där små eländiga stabilitetsmusklerna. Dessutom ligga på rygg och spänna de magmuskler som man känner med fingrarna precis innanför höftbenet (håll ifngrarna där och sug in naveln mot ryggen så känner du vad jag menar). Det är ju extremt försiktiga övningar om det är såna du är ute efter...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag tror det är Galias övning jag menar (förutom den med fot och hand då). Jag tyckte det var bra att kontrollera mig själv med att känna med fingrarna vid höftbenen så att jag gjorde rätt.

• Piggley Wink

Räknas det som träning om man har träningsvärk i hela kroppen efter en dag i skidbacken själv med tre och sexåring? Efter två timmar med båda var mamman helt svettig och mycket nöjd över beslutet att boka in svärmor för hämtning av N så att jag och H kunde åka själva sen...

Måste nog börja träna inför fjällsemestern

Svar på tråden Samlingstråd för oss från alla 30+ trådarna med "NYA LIV" del 6